ارسال به دیگران پرینت

کاربرد تفاله لیمو ترش | فواید لیمو ترش

تفاله لیمو ترش را دور نریزید | کاربرد تفاله لیمو ترش

لیمو ترش با خاصیت اسیدی بالایی که دارد، نه تنها در آشپزی کاربرد فراوانی دارد.

تفاله لیمو ترش را دور نریزید | کاربرد تفاله لیمو ترش

خواص لیمو ترش

لیمو ترش با خاصیت اسیدی بالایی که دارد، نه تنها در آشپزی کاربرد فراوانی دارد، بلکه در بسیاری از ترفندهای خانگی نیز می‌توان از آن بهره برد. اگر شما هم در فصل لیمو ترش، اقدام به گرفتن آب لیمو می‌کنید و نمی‌دانید با تفاله‌های معطر و ترش‌مزه آن چه کنید، با ما همراه باشید. تفاله‌های لیموترش آن‌قدر کاربردهای متنوعی دارند که احتمالاً شگفت‌زده خواهید شد و دیگر هرگز این تفاله‌ها را دور نخواهید ریخت.تفاله‌های لیموترش منبع غنی ویتامین C، کلسیم، آهن، فیبر و بسیاری از مواد مغذی دیگر هستند. در ادامه، برخی از کاربردهای تفاله‌های لیموترش را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. بعد از گرفتن آب لیمو، تفاله‌های آن را در کیسه فریزر ریخته و در فریزر قرار دهید. هر بار که نیاز داشتید، می‌توانید تکه‌ای از تفاله یخ‌زده را جدا کرده و استفاده کنید.

استفاده از تفاله لیموترش در خوراکی‌ها

یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی شربت آبلیمو است که به‌خوبی گرمازدگی را رفع می‌کند. می‌توانید کمی تفاله لیمو به شربت خود اضافه کنید تا علاوه بر عطر و طعم بهتر، شربت شما جذاب‌تر شود. همچنین می‌توانید تفاله‌ها را با آب مخلوط کرده و به صورت قالب‌های یخ درآورده و در نوشیدنی‌ها استفاده کنید تا طعم طبیعی و خنک‌کننده‌ای به آنها ببخشید.

تهیه انواع دمنوش و غذا

تفاله لیموترش را می‌توانید به عنوان یک افزودنی در انواع دمنوش‌های ترش‌مزه و گوارا استفاده کنید. در خورش‌ها، سوپ‌ها، به‌ویژه سوپ مرغ و غذاهای حاوی مرغ نیز می‌توان تفاله لیمو را اضافه کرد تا طعم دلپذیری به غذا ببخشد. همچنین هنگام پخت برنج یا ماکارونی، اضافه کردن کمی تفاله لیمو به آب جوش، علاوه بر بهبود رایحه، باعث می‌شود که برنج و ماکارونی به هم نچسبد و رنگ آنها کمی روشن‌تر شود.

استفاده از تفاله لیموترش در بهداشت و سلامتی

لیموترش تأثیرات شگفت‌انگیزی روی سلامتی دارد. می‌توانید تفاله لیمو را در ماسک‌های خانگی زیبایی به کار ببرید یا به سادگی آن را روی پوست صورت قرار داده و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید تا پوستی روشن‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. همچنین از این تفاله‌ها برای برطرف کردن شوره سر و روشن‌تر کردن رنگ مو نیز می‌توانید بهره ببرید.

استفاده در تمیزکاری‌های خانگی

یکی از بهترین کاربردهای لیموترش، تمیز کردن مایکروفر است. با مخلوط کردن آبلیمو و آب و قرار دادن آن در مایکروفر، بخار حاصله لکه‌های چربی را به سادگی از بین می‌برد. علاوه بر این، خاصیت لکه‌بری لیموترش می‌تواند در تمیز کردن ظروف فلزی، شیرآلات و حتی پارچه‌ها و لباس‌ها بسیار مفید باشد.

رفع لکه‌ها با تفاله لیمو

لکه‌های چای و عرق روی پارچه و لباس را می‌توان با کمک تفاله لیمو به راحتی از بین برد. کافی است مقداری آبلیمو روی لکه‌ها بریزید و سپس آن را با آب سرد و صابون بشویید تا لکه‌ها به‌طور کامل پاک شوند.

با استفاده از این ترفندهای ساده و طبیعی، می‌توانید سلامت و پاکیزگی را به خانه خود بیاورید و از مزایای بی‌شمار لیموترش و تفاله‌های آن بهره‌مند شوید.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه