ارسال به دیگران پرینت

ساده‌تر شدن فرآیند مالیاتی

خبر خوب برای مودیان مالیاتی | انعطاف‌پذیری بیشتر در ارائه مدارک

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده که اگر مودیان مالیاتی به دلایلی که خارج از کنترل خودشان است نتوانند به موقع مدارک مالیاتی‌شان را ارائه دهند، نگران نباشند.

خبر خوب برای مودیان مالیاتی | انعطاف‌پذیری بیشتر در ارائه مدارک

ساده‌تر شدن فرآیند مالیاتی برای مودیان

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده که اگر مودیان مالیاتی به دلایلی که خارج از کنترل خودشان است نتوانند به موقع مدارک مالیاتی‌شان را ارائه دهند، نگران نباشند. یعنی اگر به خاطر بیماری، مشکلات طبیعی یا هر دلیل دیگری که به دست خودشان نیست، نتوانستند به موقع مدارک‌شان را آماده کنند، باز هم می‌توانند از تخفیف‌ها و مزایای مالیاتی استفاده کنند.

همچنین، اگر سازمان مالیاتی بر اساس تخمین خودش برای مودیان مالیات تعیین کند، آن‌ها حق اعتراض دارند و می‌توانند مدارک خود را ارائه کنند تا مالیات‌شان به درستی محاسبه شود. حتی اگر در ابتدا نتوانستند به موقع اظهارنامه مالیاتی‌شان را ارائه کنند، باز هم فرصت دارند تا این کار را انجام دهند و اعتراض خود را مطرح کنند.

سه شرط اساسی برای مالیات گرفتن از تراکنش شما

اما توجه داشته باشید که برای اینکه اعتراض‌تان پذیرفته شود، باید ظرف مدت سی روز از زمانی که سازمان مالیاتی به شما اطلاع می‌دهد که مالیات‌تان بر اساس تخمین محاسبه شده، اظهارنامه مالیاتی‌تان را ارائه کنید.

سازمان امور مالیاتی می‌خواهد شرایط را برای مودیان مالیاتی آسان‌تر کند. اگر به دلایلی که خارج از کنترل شماست نتوانستید به موقع مدارک‌تان را ارائه دهید، نگران نباشید. شما همچنان می‌توانید از مزایای مالیاتی استفاده کنید و حق اعتراض هم دارید.

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه