ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار نیم روزی ۳ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار روزانه ۳ شهریور

خلاصه اخبار گوناگون امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۳ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار روزانه ۳ شهریور

خلاصه اخبار 

خلاصه اخبار گوناگون امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

کنایه تند مهاجرانی: دو گروه سخنان پزشکیان در دفاع از کابینه را نقد کرده اند؛ افراطی ها و شبکه های فارسی برانداز/ پزشکیان فرش را از زیر پای‌شان کشید

عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت محمد خاتمی، در یادداشتی که در روزنامه اعتماد منتشر شده، نوشت:

دو گروه ظاهرا متقابل و بلکه کاملا متضاد با سخنان پزشکیان در آخرین دفاعش از کابینه را نقد کرده‌اند؛ نمایندگان افراطی وابسته به جریان پایداری و شبکه های فارسی برانداز در خارج ایران.

شبکه های فارسی برانداز در خارج ایران، به ویژه شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال بسیار از رویکرد پزشکیان شکار شده‌اند. برای اینکه اینان از پروژه دوقطبی تغذیه مدام می کرده و می کنند. به قول مسعود رجوی نه زنده نه مرده! در شکاف زندگی می کنند. پزشکیان بازی را بر هم زده و فرش را از زیر پای‌شان کشیده است. حالا می‌گویند پس انتخابات نمایشی بود. پزشکیان نماینده رهبری در دولت است!

آنان خوب می دانند که دولت وفاق ملی شرط تحقق اقتدار ملی است. دوگانه دوقطبی یا روایت دیپلماسی - میدان موضوعا منتفی شده است. دولت در یک فضای وفاق می‌تواند به حل مشکلات کشور و ملت که برخی مشکلات مزمن شده است، بپردازد. لزوما دیگر فضایی و مجالی برای دوگانه‌سازی دولت یا حکومت و مردم ایران باقی نمی ماند.

 

آخرین هدیه دولت سیزدهم به مردم: نوشابه انرژی‌زا!

در حالی که مطابق ابلاغیه وزارت بهداشت در مورد کالاهای آسیب رسان به سلامت، تبلیغ هر نوع نوشابه از جمله نوشابه انرژی زا ممنوع است؛ این کالا به پای ثابت برنامه‌های تلویزیون تبدیل شده که با حمایت دولت سیزدهم به عنوان حامی تیم ملی و تیم اعزامی به المپیک نیز توانسته تبلیغات خود را ضمانت کند و با توقف پخش مواجه نشود!

وزارت بهداشت با سکوت و همراهی خود، نه تنها با «سلامت» مردم معامله کرده بلکه قانون و بخشنامه ابلاغی خود را نیز نادیده گرفته است. سکوت وزارت فرهنگ به عنوان متولی تبلیغات در کشور نیز در مکمل همراهی دولت سیزدهم در «معامله بر سر سلامت مردم» است!

مطابق فهرست اعلامی وزارت بهداشت در ابتدای هر سال برای ممنوعیت‌های تبلیغاتی، «انواع نوشابه گازدار طعم دار رنگی، طعم دار بی رنگ، میوه ای و کولا با /یا بدون قند / شیرین کننده جایگزین ( زیرو، لایت، کم کالری)» همچنین انواع نوشابه‌های انرژی‌زا در لیست ممنوعیت‌ها قرار دارند و تبلیغ آنها در هر رسانه‌ای از جمله صداوسیما ممنوع است.

سرقت طلا توسط دو زن با شگرد بیهوشی در تهران

دو سارق زن که با شگرد بیهوش کردن، طلای افراد را می‌دزیدند بازداشت شده‌اند. بر اساس ادعای یک شاکی، یکی از این زنان سارق با شاکی رابطه خانوادگی داشته و به بهانه دیدار، او را به پارکی در غرب تهران دعوت کرده است. او در ادامه، با دادن آبمیوه مسموم، شاکی را بیهوش کرده و به همراه همدستش اقدام به سرقت طلای او کرده‌اند. بنابر اطلاعات منتشرشده، متهمان طلا‌های سرقتی را به یک دلال دلار و سکه در میدان فردوسی می‌فروختند.

 

مستمری ۱۳۰۰۰ مددجوی بهزیستی قطع شد

در حالی مجلس در بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی را به سازمان هدفمندی یارانه واگذار کرد که عدم واریز به‌موقع مستمری به حساب مددجویان بهزیستی، گلایه آنها را به همراه داشته است.

با گذشت یک ماه از واریز مستمری به حساب ۱۳ هزار نفر از افراد پشت نوبت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اقدامی عجیب مستمری مرداد ماه ۱۳ هزار نفر را قطع کرده است.

 

اولین مطالبه مجلس از وزیر صمت/ جلوی تولید نوکیای ایرانی را بگیرید

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تولید نوکیای ایرانی بدون اخذ تاییدیه از شرکت مادر، گفت: وزیر صمت باید توقف تولید این کالا و یا سایر محصولات تقلبی را به صورت جدی در اولویت‌های نخست کاری خود در این وزارتخانه قرار دهد.

 

کسب مقام نخست منطقه آزاد انزلی در ارزیابی عملکرد سه‌ماهه مناطق آزاد

در پایش سه‌ماهه نخست عملکرد مناطق آزاد تجاری - صنعتی که توسط دبیرخانه شورای‌عالی بر اساس معیارهای هفت‌گانه صورت گرفت، منطقه آزاد انزلی مقام اول را به خود اختصاص داد.در تقدیرنامه صادره از سوی حجت اله عبدالملکی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورا، سازمان منطقه آزاد انزلی در مجموع کل شاخص‌های ارزیابی حوزه‌های مختلف بین سازمان‌های مناطق آزاد (ارس، ماکو، کیش، قشم، چابهار و اروند) حائز رتبه برتر شده است.

مولفه‌های ارزیابی عملکرد مناطق آزاد شامل: شاخص‌های ارزیابی ارتقای اثربخش نظام اداری و بهبود مدیریت منابع، حوزه تصویرسازی (روابط‌عمومی و امور بین‌الملل)، حوزه فرهنگی و اجتماعی، حوزه فناوری اطلاعات، حوزه عمرانی و زیربنایی، و در نهایت حوزه اقتصادی بوده که در مجموع این شاخص‌های بررسی شده توسط دبیرخانه شورای‌عالی، منطقه آزاد انزلی مقام اول و برتر را به دست آورده است.

 

 

یک چهارم از افراد دچار آسیب مغزی در کما هوشیارند

گروهی از محققان در تحقیقی بین‌المللی سعی کرده‌اند میزان هوشیاریِ پنهان بیمارانی را که به هر دلیلی به حالت کما رفته اما دچار مرگ مغزی نشده‌اند، بررسی کنند.نتیجۀ این پژوهش علمی نشان می‌دهد که حدود یک‌چهارم این بیماران، زمانی که با محرک‌های رایج محیط مثل صدای صحبت کردن روبه‌رو می‌شوند، فعالیت اکسیژن‌رسانی مغزشان در نواحی مربوط به ادراک این ورودی‌ها افزایش می‌یابد.

 

حضور در پارالمپیک یک سال بعد از حمله کوسه

شناگر جوان آمریکایی یک سال بعد از حمله کوسه و از دست دادن یکی از پاهایش، در پارالمپیک پاریس حضور خواهد داشت. الی تروویت درست بیش از یک سال پس از از دست دادن پایش در حمله وحشتناک یک کوسه، خودش را آماده حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس می‌کند تا در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. تروویت ۲۴ ساله گفت: واقعا باورنکردنی و شگفت‌انگیز است ولی کم‌تر از یک سال بعد از این حادثه می‌خواهم در پارالمپیک رقابت کنم.

تروویت که قبلا در تیم شنای دانشگاه ییل شرکت می‌کرد، هنگام غواصی در جزایر تورکس و کایکوس در جشن فارغ التحصیلی، مورد حمله یک کوسه قرار گرفت.

 

آغاز به کار سید رضا صالحی امیری در وزارت میراث فرهنگی

سید رضا صالحی امیری با استقبال سید عزت‌الله ضرغامی وزیر سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وارد این وزارتخانه شد و در محل دفتر وزیر حضور یافت.

کارت بازی «میلاد محمدی» صادر شد

 آی‌تی‌سی مدافع چپ جدید پرسپولیس صادر شد و در نتیجه مجوز بازی او برای بازی در لیگ فعال گردید.

 

 «مهدی سنایی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور شد

رئیس دفتر رئیس جمهور در حکمی مهدی سنایی را به سمت معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور منصوب کرد.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه