ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۱ شهریور

خلاصه اخبار نیم روزی ۱ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز ۱ شهریور

خلاصه اخبار گوناگون ۱ شهریور را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۱ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز ۱ شهریور

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار گوناگون ۱ شهریور را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خرید و پیش‌خرید قبر در بهشت زهرا هم قسطی شد

سازمان بهشت زهرا (س) با صدور اطلاعیه‌ای از فراهم شدن شرایط ویژه برای تسویه بدهی شهروندان به این سازمان خبر داد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: به اطلاع شهروندان محترم تهرانی می‌رساند برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۴۰۳، شرایط ویژه‌ای جهت تسویه بدهی مربوط به خرید و پیش‌خرید قبور در نظر گرفته شده است؛ لذا آن دسته از شهروندانی که تا پایان سال ۱۴۰۱، تمام یا بخشی از هزینه خرید یا پیش‌خرید قبر را پرداخت نکرده اند در صورت مراجعه تا پایان آبان ماه امسال مشمول تخفیف و تقسیط خواهند شد.

 

ترامپ به نتانیاهو: طرح آتش‌بس بایدن را قبول نکن

در سایه تلاش تیم سیاست خارجی بایدن برای کنترل اوضاع در خاورمیانه برای اهداف انتخاباتی و دستیابی به آرا جوانان و اقلیت‌ها در آمریکا، دونالد ترامپ وارد میدان شده و به نتانیاهو توصیه کرده که با تیم بایدن همراهی نکند.

 

این پدران سلامت کودکان را به خطر می اندازند

نوزادانی که از پدران بالای ۵۰ سال به دنیا می‌آیند خطر تولد زودرس و وزن کم هنگام تولد را کمی بالاتر از سایرین دارند. در حالی که اینها خطرات نگران‌کننده مهمی نیستند، اما نیاز به توجه و بررسی بیشتر دارند. مردان بالای ۷۰ سال کمتر احتمال دارد بچه‌های پسر داشته باشند.

 افزایش ثبت آماری اوتیسم، شانس دستیابی بیشتر به مراکز تشخیصی و ارزیابی، افزایش آگاهی و تغییر عوامل محیطی است و ثابت‌ترین داده‌ها در میان بسیاری از عوامل خطرزای محیطی که تا به امروز تحقیق‌ شده‌اند، افزایش سن پدر (اسپرم‌های مسن‌تر) و در برخی داده‌ها، افزایش سن مادر است. اما هنوز نمی‌دانیم این تأثیر ازنظر علمی، در هر مورد، چگونه رخ می‌دهد.

خبر مهم وزیر بهداشت برای پرستاران

 ظفرقندی، وزیر بهداشت: بودجه بدهی پرستاران روز گذشته در هیئت دولت محاسبه و تصویب شد و به تدریج پرداخت خواهد شد

 

علی مطهری: سخنان پزشکیان تندروها را خلع سلاح کرد

علی مطهری نماینده ادوار مجلس نوشت: ‌سخنان رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد مجلس، هم شائبه ‎حاکمیت دوگانه را که معمولاً دولتها با آن مواجهند برطرف کرد، هم شفاف‌سازی کرد و نشان داد که دیگر پشت پرده‌ای در کار نیست و هم تندروها را که با ابزار «نظر آقا» کار خود را پیش می‌برند خلع سلاح کرد.

 

ممنوعیت تردد در محور چالوس - کرج

مرکز مدیریت راه‌ها در آخرین به‌روزرسانی خود از ممنوعیت تردد در محور چالوس - کرج و آزادراه تهران - شمال تا اطلاع ثانوی خبر داد.

همچنین بر اساس گزارش این مرکز، ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه مشاهده می‌شود.

در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۲ تا ۱۳، تونل شماره ۱۶ تا ۱۸ و تونل البرز تا انتهای آزادراه نیز ترافیک سنگین گزارش شده است.

 

هشدار نارنجی برای فارس، کرمان و هرمزگان

اصغری، کارشناس هواشناسی:

مرداد امسال گرم ترین مرداد طول عمر ما بود. روند افزایش دما تا ۵ روز آینده ادامه دارد.

بارش های موسمی در فارس، کرمان و هرمزگان در حد هشدار نارنجی ادامه خواهد داشت.

سواحل دریای خزر بارش به صورت پراکنده وجود دارد.

در بوشهر و نوار شرقی استان خوزستان رگبارها می توانند به اندازه طغیان رودخانه های فصلی باشند.

ریجستری آیفون 

وزیر ارتباطات: ریجستری آیفون ۱۴ و ۱۵ را با گفت‌وگو با وزارت صمت حل می‌کنیم

 

 

رکورد جذاب رونالدو: یک میلیون فالوئر در ۹۰ دقیقه

 

کریستیانو رونالدو در فاصله ۹۰ دقیقه پس از معرفی رسمی کانالش در یوتیوب موفق شد به بیشتر از یک میلیون دنبال کننده برسد و لوح طلایی یوتیوب را دریافت کند. این اتفاق در تاریخ یوتیوب بی‌سابقه بود و رکورد جدیدی را به نام این بازیکن به ثبت رساند. او در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون نفر دنبال کننده در یوتیوب دارد.

 

مینو محرز: یک سال‌ونیم پیش بیمار مبتلا به آبله میمونی داشتیم

مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی:

درباره این ویروس جدید از آبله میمونی که در ایران مورد مبتلا نداریم و طبعاً بیماری نداشته‌ام، اما در زمان آبله میمونی که حدود یک سال‌ونیم پیش شیوع پیدا کرد، یک بیمار مبتلا داشتم که از سفری از اروپا آمده بود و در تجمع و گردهمایی شرکت کرده و مبتلا شده بود،‌ البته درمان شد.

 

بازداشت یک زن ایرانی در ترکیه / خبرگزاری ترکیه : او عضو گروه پژاک و پ ک ک است

خبرگزاری دولت ترکیه (آناتولی) این زن ایرانی به نام "مهناز عمر" را از مسوولان پ ک ک در فنلاند دانسته است / سفارت ایران در آنکارا هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

 

 

یک حساسیت زودهنگام/  مرور سوژه‌های مهم بازی‌های هفته دوم لیگ‌برتر

فصل جدید لیگ‌برتر خیلی زود به روزهای حساس و هیجان‌انگیزش رسید. بعد از گذشت فقط یک هفته از بازی‌ها، حالا باید شاهد یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل در تبریز باشیم. سوژه‌های مهم بازی‎های این هفته را مرور می‌کنیم.

گل‌گهر-استقلال خوزستان:

دو تیمی که در هفته اول نتایج خوبی نگرفتند و گل هم نزدند، در هفته دوم نیاز به پیروزی دارند تا به این زودی وارد بحران نشوند. گل‌گهر بعد از شکست غیرمنتظره برابر ملوان، چاره‌ای جز پیروزی بر مهمانش ندارد اما تیم خوزستانی، تیم ضعیف و در حال سقوط فصل گذشته نیست و اصلا بعید نیست برای پیروزی به میدان بیاید.

 

آلومینیوم اراک-نساجی قائمشهر

مثل دو طرف بازی قبل، این دو تیم هم در هفته اول گل نزدند. با این تفاوت که نساجی در خانه به فولاد باخت و هوادارانش را شوکه کرد. اما آلومینیوم یک امتیاز از میزبانش گرفت. امشب، تیم اراکی به چیزی کمتر از برد قانع نیست اما نساجی هم بعد از شکست خانگی هفته اول، فقط پیروزی می‌خواهد و همین بازی را حساس کرده است.

تراکتور-پرسپولیس

حساس‌ترین بازی هفته! این بازی هر فصل به‌طور طبیعی ویژه هست اما امشب به خاطر حضور ۳ پرسپولیسی فصل قبل در ترکیب تراکتور، احتمالا حساس‌تر و جذاب‌تر و شاید جنجالی‌تر از همیشه باشد.

 

فولاد-مس رفسنجان

بعد از پیروزی خوب و دلچسب در قائمشهر، شاگردان یحیی گل‌محمدی امیدوارند در خانه مقابل مس رفسنجان، یک نتیجه خوب دیگر بگیرند و از همین ابتدای فصل حاشیه امنی را برای خود ایجاد کنند. البته یحیی هنوز مشکل نشستن روی نیمکت را دارد. شاگردان محرم نویدکیا اما شروع خوبی نداشتند و احتمال دارد خیلی زود درگیر بحران شوند.

 

ذوب‌آهن-هوادار

تساوی دور از خانه مقابل پرسپولیس برای شاگردان محمد ربیعی نتیجه بدی به شمار نمی‌رفت هوادار با مهدی رحمتی شروع خوبی نداشت و برای جبران باخت خانگی هفته اول به میدان می‌آید. هر چند کار آسانی در پیش ندارد.

 

چادرملوی اردکان-شمس‌آذر قزوین

دو تیم از بازنده‌های هفته اول، مقابل هم قرار می‌گیرند. چادرملو در نقل و انتقالات تیم جسور و جاه‌طلبی نشان نداد و احتمالا خیلی زود در جمع تیم‌های فانوس به دست قرار خواهد گرفت اما شمس‌آذر با وجود از دست دادن چندین مهره و درگیری با حواشی، مقابل استقلال نمایش خوبی داشت و احتمال پیروزی‌اش در این بازی زیاد است.

 

خیبر خرم‌آباد-سپاهان

تیم شگفتی‌ساز هفته اول، فردا شب میزبان صدرنشین فعلی جدول یعنی سپاهان خواهد بود. خیبر مقابل هوادار در تهران نمایش خوبی داشت و کاملا مشخص است که سپاهان برخلاف هفته قبل، این بار اصلا کار آسانی در پیش ندارد و مقابل تیم تازه‌وارد و هواداران متعصبش حتی ممکن است امتیاز و صدر جدول را با هم از دست بدهد.

 

استقلال-ملوان

نکونام برخلاف هفته قبل، این بار اندونگ را در اختیار دارد و می‌تواند از او و کاکوتا استفاده کند اما ماجرای بلانکو هنوز حل نشده و مهاجم آرژانتینی فعلا غایب خواهد بود.

 

بازداشت مستاجرهای کلاهبردار در تهران

 

پلیس آگاهی تهران:

دو نفر در قالب یک باند، با مدارک جعلی چند آپارتمان اجاره کردند و در فضای مجازی مانند دیوار، آگهی کرده و به دنبال مستاجر جدید می‌گشتند.

این افراد توانسته بودند ۱۰ نفر را فریب داده و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کنند

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه