ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار

جمع بندی اخبار مهم در ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

خلاصه اخبار گوناگون امروز ۲۸ مرداد اعم از سیاسی ،اقتصادی ، ورزشی ، اجتماعی را در این مطلب میخوانید.

جمع بندی اخبار مهم در ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

جمع بندی اخبار مهم در ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۳

خلاصه اخبار گوناگون امروز ۲۸ مرداد اعم از سیاسی ،اقتصادی ، ورزشی ، اجتماعی را در این مطلب میخوانید .

قادری رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شد 

اعضای کمیسیون جهش تولید مجلس جعفر قادری را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند. همچنین هادی قوامی و رحمدل بامری با اکثریت آرا به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند.علاوه بر این اعضای کمیسیون شهین جهانگیری و محمد نصیری را به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون و محمد قسیم عثمانی را به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب کردند.

تأمین امنیت زائران اربعین توسط یگان‌های نزاجا

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش:امنیت کامل زائرین در مرزهای کشور توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش، تأمین شده ‌و تمامی یگان‌های تابعه به صورت شبانه‌روزی و مستمر، آماده مقابله با هرگونه تلاش برای برهم زدن آرامش و امنیت زائران اربعین حسینی(ع) هستند.نیروی زمینی ارتش در کنار دیگر نیرو‌های مسلح، برای خدمت به زائران اربعین حسینی پای کار است؛ بیمارستان صحرایی نیروی زمینی در مرز چذابه، با کادر مجرب ‌‌آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

شایعه‌سازی‌ها در اربعین به تصادفی دروغین رسید!

رئیس مرکز کنترل هلال احمر در عراق:در فضای‌مجازی این روزها درباره هرچیزی که نسبت به پیاده‌روی اربعین می‌شود حاشیه‌سازی‌های زیادی اتفاق می‌افتد از جمله اتفاق بامداد امروز که تصادفی بود که از آن یک تصادف دروغین ساخته شد.طبق اطلاعات ما ساعت ۲ بامداد ۲۸ مردادماه یک واژگونی ون در منطقه الدوره بغداد داشتیم که تقریباًٌ ۱۴ نفر سرنشین داشت که یک نفر منجر به فوت شد و بقیه مجروح شدند.از این سرنشینان ۷ نفر ایرانی بودند ایرانی‌ها را به بیمارستان الریموک بغداد منتقل کردند و همه بعد از بررسی اولیه و کنترل پزشکی ترخیص شدند و نیاز به عمل خاصی نداشتند و البته متأسفانه راننده عراقی فوت کرد.

٨٠ درصد دنبال‌کنندگان المپیک، مسابقات را از درگاه‌های رسانه ملی دیدند/ بازدید یک‌میلیاردی ١٠٠ هزار محتوای المپیکی در فضای مجازی

مرکز تحقیقات صداوسیما:بر اساس نظرسنجی انجام‌شده درخصوص پخش مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ٨٠ درصد از کسانی که مسابقات المپیک را دنبال کرده‌اند، رقابت‌های ورزشی پاریس را ازطریق شبکه‌های سیما، تلوبیون و صدا پی گرفته‌اند. ١٠٠هزار محتوای تقطیع‌شده از مسابقات و محتواهای مرتبط در پنج بستر تلگرام، توئیتر، اینستاگرام، ایتا و روبیکا منتشر شده که مجموعاً یک میلیارد بازدید و مصرف را به خود اختصاص داده

کاهش نرخ کرایه تاکسی‌های برقی پایتخت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران:برای رفاه حال شهروندان  کرایه تاکسی‌های برقی را از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد رساندیم.تا مهر ماه  پلتفرم تاکسیرانی با جزئیات رونمایی می‌شود.

فروش ۱۵۲ کیلوگرم شمش طلا

سخنگوی مرکز مبادله:در حراج چهل و چهارم شمش طلا ۱۵۲ کیلوگرم شمش با عیار ۹۹۵ در هزار و با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

تا امروز بیش از ۸.۳ تن شمش طلا در مرکز مبادله به فروش رسیده است.

جدیدترین نظرسنجی‌ انتخابات آمریکا براساس رای الکترال، ترامپ را برنده انتخابات معرفی می‌کند

انتخابات ریاست جمهوری 2024، بر اساس میانگین نظرسنجی ها برای وب سایت RCP:

 ترامپ 287 الکترال

هریس 251 الکترال

آنچه برای پیروزی لازم است 270 الکترال انتخاباتی در کالج انتخاباتی است.

یه روز رسانی 17 آگوست؛ 80 روز تا انتخابات باقی مانده است

هریس در نظرسنجی‌ها از ترامپ پیشی گرفت

کامالا هریس نامزد حزب دموکرات در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از دونالد ترامپ نامزد حزب مخالف در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

کشف راز پیری یک‌شبه: انسان‌ها در ۴۴ و ۶۰ سالگی پیر شدن ناگهانی را تجربه می‌کنند

 رشد انسان در طول زندگی عمدتاً به‌صورت زنجیره‌ای از تغییرات تدریجی از تخمک تا مرگ در نظر گرفته می‌شود؛ اما ممکن است یک‌ روز صبح از خواب بیدار شوید، در آینه نگاه کنید و از خود بپرسید که چگونه ناگهان تا حد زیادی پیر شده‌اید. براساس پژوهشی جدید، اگر زمانی چنین چیزی را تجربه کردید، احتمالاً دچار خیالبافی نشده‌اید. درواقع، انسان‌ها در طول زندگی خود، دو جهش شدید مرتبط با پیری را یکی در حدود ۴۴ سالگی و دیگری در حوالی ۶۰ سالگی تجربه می‌کنند. پژوهشگران با بررسی گروهی از اهداکنندگان نمونه‌های زیستی، دریافتند که در جهش اول در میانه دهه پنجم زندگی، تغییراتی در مولکول‌های مرتبط با متابولیسم چربی‌ها، کافئین و الکل و همچنین بیماری‌های قلبی‌-عروقی و اختلالات عملکرد پوست و عضله مشاهده می‌شود. جهش دوم در اوایل دهه هفتم زندگی نیز با تغییر در مولکول‌های مرتبط با متابولیسم کربوهیدرات‌ها و کافئین، بیماری قلبی-عروقی، پوست و عضله، تنظیم ایمنی و عملکرد کلیه همراه است.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه