ارسال به دیگران پرینت

بر اساس یک نظرسنجی اینستاگرامی؛

مخالفت 73 درصدی کاربران با پذیرش مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی دانشگاه تهران

در نظرسنجی عمومی انجام شده در یک صفحه‌ی پربازدید اینستاگرامی 73 درصد از کاربران با پذیرش مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی این دانشگاه مخالف بوده‌اند.

مخالفت 73 درصدی کاربران با پذیرش مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی دانشگاه تهران

مبینا نعمت‌زاده، ملی‌پوش ۱۹ ساله تیم ملی تکواندو ایران، پس از کسب مدال برنز در وزن ۴۹- کیلوگرم المپیک پاریس، در مصاحبه‌ای با گزارشگر صداوسیما درخواست کرد که به دلیل درگیری در اردوهای تیم ملی و عدم امکان مطالعه برای کنکور، بتواند در دانشگاهی خوب مشغول به تحصیل شود. او با اشاره به علاقه‌مندی‌اش به رشته پزشکی، از رئیس‌جمهور درخواست کرد که این امکان برای او فراهم شود.

دقایقی پس از این مصاحبه، رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد که مبینا می‌تواند در این دانشگاه تحصیل کند و مدیر روابط عمومی وزارت ورزش نیز با انتشار توییتی اعلام کرد که قهرمانان المپیکی با یک تبصره می‌توانند وارد دانشگاه شوند. با این حال، این تبصره برای ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی تعریف شده است و نه پزشکی، که این موضوع با خواسته مبینا نعمت‌زاده در تضاد است.

مبینا نعمت‌زاده که به واسطه پزشک بودن پدر و خانواده پدری به تحصیل در رشته پزشکی علاقه‌مند است، در مصاحبه‌ای تلویزیونی نیز اظهار داشت که به دلیل مشغله‌های ورزشی نتوانسته در کنکور شرکت کند و از این بابت ناراحت است.

پس از تایید درخواست او برای تحصیل در دانشگاه تهران، شبکه‌های اجتماعی با موجی از واکنش‌های مختلف کاربران مواجه شد. برخی از کاربران از این تصمیم حمایت کردند و آن را قدردانی از تلاش‌های یک قهرمان المپیکی دانستند، در حالی که گروهی دیگر به تبعیض میان ورزشکاران و دیگر دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور انتقاد کردند. این اختلاف نظرها بر سر تبصره‌ای که برای قهرمانان ورزشی در نظر گرفته شده و درخواست مبینا نعمت‌زاده برای تحصیل در رشته پزشکی، همچنان ادامه دارد.

در نظرسنجی عمومی انجام شده در یک صفحه‌ی پربازدید اینستاگرامی نیز 73 درصد از کاربران با پذیرش وی در رشته پزشکی این دانشگاه مخالف بوده‌اند.

IMG_20240815_221214_600

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه