ارسال به دیگران پرینت

رضا رئیسی:

آقای پزشکیان؛ لطفا همون همیشگی!

در آستانه معرفی کابینه چهاردهم، همه نگاه‌ها به مسعود پزشکیان دوخته شده است؛ مردی که به خاطر تعهد به عدالت و توجه به مستضعفان شناخته شده است. در این روزهای حساس، جامعه انتظار دارد که پزشکیان با توجه به تخصص و شایستگی، اعضای کابینه را انتخاب کند.

آقای پزشکیان؛ لطفا همون همیشگی!

این روزها که به لحظه غایی و نهایی معرفی کابینه چهاردهم نزدیک می شویم، همه منتظر نشسته اند تا ببینند، آقای پروتکل ناپذیر، مردی که در سراسر زندگی سیاسی خود شهره به متفاوت بودن بوده و همواره از حق و عدالت و انصاف حرف زده و نگاهش به جای صاحبان قدرت به محذوفان و مستضعفان از ملت بوده است، این بار در معرفی کابینه و چهره هایی که قرار است هم دوش او امور اجرایی کشور را رتق و فتق کنند، سراغ چه کسانی رفته و چه افرادی را برای این امر خطیر در این برهه تاریخی بر خواهد گزید؟ 

همزمان با این لحظات تعیین کننده به سبک و سیاق قدیمی، رفقای صمیمی و هم گعده های همیشگی نیز بیکار ننشسته و با شانتاژهای رسانه ای پردامنه، گزینه سازی های مسبوق به سابقه را کلید زده و فشارها را دو چندان کرده اند. 

از معرفی مجدد گزینه های سوخته تا نامزد سازی های بی‌ربط و جعلی از طیف و افرادی که نه همسو با گفتمان پزشکیان بوده اند و نه مرتبط با حوزه های تخصصی، آنهم تنها و تنها به این دلیل که گزینه های همسو با خودشان را که امکان طرح و عرضه مستقیم و دوباره ندارند به بهانه معرفی چهره های شاخص از طیف مقابل و تهییج افکار عمومی در رابطه با آنان، دوباره مطرح سازند.

کمپین رسانه ای آنان چند وجه دارد و متمرکز بر وزارتخانه های مهم اقتصادی کشور است. 

از یک طرف گزینه هایی سوخته و قبلی را دوباره احیا سازی می کنند، از طرف دیگر چهره های فاقد شاخص که خود نیز می دانند هیچ قرابتی با دولت پزشکیان ندارد، مطرح می سازنند تا برای آنان اعتبار بخرند و از طرف دیگر از چهره های شاخص جریان اصولگرا برای وزارتخانه های کلیدی نام می برند، در حالیکه می دانند نه آنها قصد حضور در دولت دارند نه حوزه تخصصی ایشان چنین وزا خانه هایی است اما نام آنها را مطرح می سازند تا بزرگان جریان خود را به بهانه همسویی با پزشکیان برای وزارتخانه ها مطرح سازند با علم به اینکه افکار عمومی غیر تخصصی روی نام های طیف مقابل حساس است. 

به عنوان مثال از صبح امروز پرویز فتاح برای وزارت نیرو مطرح شده این در حالیست که او برای ریاست جمهوری نیز حاضر به کاندیداتوری نشد، چرا که گفت من حکم رهبر انقلاب را برای مسئولیت با هیچ پستی عوض نمی کنم. 

یا محمد مخبر و محمد اسلامی برای وزارت نفت در حالی مطرح می شوند که همه می دانند مخبر معاون اول دولت رئیسی قطعا یک وزارتخانه در دولت پزشکیان را نمی پذیرد اما طرح نامش رله سازی برای یک معاون اول دیگر است. 

یا اسلامی که هیچ ارتباط و سابقه و تخصصی در حوزه نفت نداشته است، چرا باید برای چنین وزارتخانه ای معرفی شود؟! چون زمینه برای طرح دیگرانی با همین مختصات خارج از بدنه نفت مهیا شود. 

به هر تقدیر برادران فضا ساز و ایده پرداز بیکار ننشسته و به سیاق دولت های قبلی جنگ روانی و رسانه ای برای تاثیرگذاری بر رئیس جمهوری را کلید زده اند 

اما نمی دانند که پزشکیان اسیر این صحنه آرایی ها نخواهد شد.

اول آنکه، وی شاخص های تصدی وزارت را مشخص و مولفه های آن را معلوم کرده و هزاران ساعت در کارگروه ها بحث تخصصی پیرامون آن انجام گرفته و او کسی نیست که به یکباره خلف وعده کند و ناموجه از زیر حرفش که گردن برای آن گرو گذاشته شانه خالی کند و به بازی خارج از قاعده تن دهد. 

ثانیا، روحیه پزشکیان و رفتارورزی او در همه این سالها عدم توصیه پذیری و مقاومت در برابر سهم خواهی و رانت مداری بوده و حریت و آزادگی خود را قربانی مطامع و منافع هیچ طیف و جریانی نمی کند. 

ثالثا او صادق الوعد است و نشان داده که برای سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی خود ارزش قائل است و به وعده ها در بکارگیری متخصصان و کارآمدان از میان زنان، جوانان و اهل سنت و بدنه تخصصی وزارتخانه بیش و پیش از گزینه های ارباب سیاست و قدرت و فشارهای پیامدی اعتنا می ورزد. 

تا کنون که اینگونه بوده و انتظار داریم که این بار در مهمترین فراز کنش سیاسی مسعود پزشکیان او باز هم همان همیشگی خودش باشد. 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد
  • جلال ارسالی در

    زرشک

  • جلال ارسالی در

    صادق الوعد!!!؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

دیدگاه

توسعه