ارسال به دیگران پرینت

دولت موقت بنگلادش | استعفا نخست وزیر بنگلادش

استعفای نخست وزیر بنگلادش | تشکیل دولت موقت در بنگلادش

در پی اعتراضات مردم بنگلادش نخست وزیر بنگلادش استعفا داد و در پی آن در بنگلادش دولت موقت تشکیل دادند در ادامه اطلاعاتی کامل تر را میخوانید .

استعفای نخست وزیر بنگلادش | تشکیل دولت موقت در بنگلادش

دولت موقت بنگلادش

در پی اعتراضات مردم بنگلادش نخست وزیر بنگلادش استعفا داد و در پی آن در بنگلادش دولت موقت تشکیل دادند در ادامه اطلاعاتی کامل تر را میخوانید .

این اعتراضات در یک نظام بحث برانگیز سهمیه‌بندی مشاغل ریشه دارد که تا ۳۰ درصد مشاغل دولتی را به اعضای خانواده مبارزان جنگ استقلال بنگلادش در سال ۱۹۷۱ علیه پاکستان موسوم به مبارزان آزادی اختصاص می دهد.

نخست‌وزیر بنگلادش استعفا کرد و به هندوستان گریخت | معترضان دفتر نخست وزیری را اشغال کردند

امروز دوشنبه ۵ اوت (۱۵ مرداد) در بنگلادش، خانه‌های رهبران سیاسی، پاسگاه‌های پلیس و دیگر تأسیسات دولتی در ۳۹ منطقه مورد حمله یا تخریب قرار گرفته و یا به آتش کشیده شده است.فرمانده ارتش بنگلادش ضمن تایید استعفای  شیخ حسینه  در کنفرانسی اعلام کرد: در حال مذاکره برای تشکیل دولت موقت هستیم از شهروندان می خواهم به ارتش اعتماد کنند. برای پیگیری تشکیل دولت موقت با رئیس جمهور دیدار خواهیم کرد.

فرمانده  ارتش بنگلادش  همچنین از مذاکره با نمایندگان احزاب بزرگ خبر داد و گفت: صلح را به کشور باز می‌گردانیم و برای تشکیل دولت موقت گفتگو می‌کنیم .

وی افزود : ارتش درباره تمام قتل‌هایی که در هفته‌های گذشته رخ داده، تحقیق خواهد کرد. از شهروندان می‌خواهیم خشونت را متوقف کنند و به ارتش اعتماد کنند. نیازی به اعمال مقررات منع آمد و شد یا هیچ اقدام اضطراری در این کشور نیست. به ما زمان بدهید تا راه حلی پیدا کنیم. از دانشجویان می‌خواهم آرامش داشته باشند و به خانه‌های خود بازگردند.

تظاهرات در بنگلادش  در اعتراض به قانونی درباره یک سهمیه بحث‌برانگیز تعیین‌شده برای برخی مشاغل دولتی برپا شده است.

نخست‌وزیر با بالگرد نظامی از داکا رفت

نخست‌وزیر بنگلادش در پی درخواست معترضان این کشور مبنی بر کناره‌گیری از سمتش، استعفا کرد.

 شیخ حسینه در پی استعفای خود، با یک بالگرد نظامی از داکا به هند گریخته است.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی با اشاره به این که تظاهرات‌کنندگان به اقامتگاه نخست‌وزیر یورش برده‌اند و معترضان در بنگلادش مجسمه پدر نخست وزیر را سرنگون کردند.شبکه تلویزیونی دهلی نو، شیخ حسینا در پی اعتراضات خشونت‌آمیز سراسری در بنگلادش که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد از سمت نخست وزیری بنگلادش استعفا داده است، بنا بر گزارش‌ها، ارتش بنگلادش به نخست وزیر دو دوره ۴۵ دقیقه فرصت داد تا بعد از ظهر امروز (دوشنبه) از قدرت کناره‌گیری کند.

گزارش هایی وجود دارد که نخست وزیر سابق بنگلادش به آگارتالا، مرکز ایالت تریپورا در شرقی‌ترین نقطه هند رفته اما این خبر هنوز توسط مقامات هندی تایید نشده است.

اعتراضات بنگلادش اواخر ماه گذشته میلادی آغاز شد و زمانی که فعالان دانشجویی در دانشگاه داکا، بزرگترین دانشگاه این کشور، به شدت با پلیس و هواداران دولت درگیر شدند، شدت یافت.

منبع : رکنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه