ارسال به دیگران پرینت

زمین رایگان | زمین رایگان مستاجران

مستاجران زمین رایگان دریافت کنید | شرایط دریافت زمین رایگان شگفتانه دولت

جزئیات دریافت زمین رایگان شگفتانه دولت برای مستاجران را در این مطلب میخوانید.

مستاجران زمین رایگان دریافت کنید  | شرایط دریافت زمین رایگان شگفتانه دولت

 دریافت زمین رایگان

جزئیات دریافت زمین رایگان شگفتانه دولت برای مستاجران را در این مطلب میخوانید.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: همزمان با تخصیص رایگان اراضی و افزایش سرعت ساخت شاهد تداوم طرح نهضت ملی مسکن در دولت جدید باشیم.


توسعه افقی شهرها و تخصیص زمین به متقاضیان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بوده است که باید دولت و وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن و همچنین اجرای قانون جهش تولید مسکن آن را دنیال کند چراکه تجربه نشان داده است اجرای این طرح ها خود می تواند بازار مسکن را به سمت رونق و افزایش تولید هدایت کند.

براساس این گزارش دولت سیزدهم در راستای ساخت واحدهای مسکونی و توجه به آسیب های اجتماعی برج سازی، ساخت خانه های یک طبقه و ویلایی را در پیش گرفت. در واقع، طرح توسعه ی افقی شهرها می تواند روند ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی مسکن را تسریع ببخشد.در همین زمینه اسدی عضو انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه توجه دولت سیزدهم به مسکن سازی، باعث شد که بخشی از کمبود های مسکن در دوره های گذشته جبران شود گفت: دولت سیزدهم با وعده ی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی توانست نظرها را به خود جلب کند بنابراین باید دولت چهاردهم هم تلاش کند با ساخت و توسعه افقی شهرها و تخصیص زمین رایگان در قالب طرح مسکن ملی، کاستی هایی که در این خصوص وجود داشته است را جبران کند.

وی با بیان اینکه یکی از گام های مهمی که در طرح نهضت ملی مسکن در پیش گرفته شده، توسعه افقی شهرها و ساخت خانه های ویلایی است گفت: طبیعتا این طرح در شهرهایی دنبال می شود که زمین کافی برای ساخت و ساز وجود دارد.

او بیان کرد: اجرای این طرح، فرصتی مهیا می کند که زمین هایی را وارد محدوده ی شهری کرد و از این طریق، می توان با واگذاری زمین به متقاضیان، زمینه را برای ساخت و ساز توسط خود مردم فراهم کرد. در نتیجه بسیاری از این افراد صاحب خانه می‌شوند.عضو انجمن انبوه سازان مسکن تاکید کرد: ساخت خانه‌های ویلایی و توسعه ی افقی شهرها از ابتکارات دولت سیزدهم و در قالب طرح نهضت ملی مسکن بود که با اجرای درست و اصولی می تواند کمک زیادی به خانه دار شدن مردم کند.

اسدی با بیان اینکه ساخت خانه های ویلایی با فرهنگ ایرانی اسلامی نیز تطابق بیشتری دارد گفت: اجرای این طرح در شهرهای کوچک و دارای زمین، باعث می شود که میل به مهاجرت به شهرهای بزرگ تر کمتر شود. همچنین خانه دار شدن به صورت ویلایی که پیش از این، در حد آرزو باقی مانده بود، رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد.

وی گفت: یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به تمایل مسئولین برای توسعه عمودی می شود، مقایسه کردن هزینه هاست. این در حالیست که هزینه های پیدا و پنهان ساخت و ساز عمودی خیلی بیشتر از توسعه ی افقی است.

اسدی با بیان اینکه: از آن جایی که در طرح نهضت ملی مسکن، اراضی توسط خود دولت تهیه می شود، هزینه ی زمین حذف شده و عمده ی هزینه ها به توسعه ی زیرساخت تعلق می گیردگفت: در توسعه افقی، هزینه ی زیرساخت هایی مثل آب، برق و گاز بیشتر است اما به طور کلی، هزینه ی ساخت کاهشی خواهد بود.

وی افزود: از طرف دیگر، با توجه به اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد آپارتمان ها را مشاعات تشکیل می دهد، هزینه ی مشاعات را هم باید حساب کرد. بر همین اساس، می توان گفت که قیمت تمام شده ی آپارتمان نه تنها ارزان تر نمی شود، بلکه گران تر از توسعه ی افقی نیز خواهد بود.وی بیان کرد: کاهش مدت زمان ساخت و همچنین تخصیص زمین رایگان به متقاضیان خود باعث خواهد شد که قیمت تمام شده ساخت مسکن بین ۲۵تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

کردلو گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های خود مالک نیز می‌توانند از تخفیفات و مشوق‌های پیش بینی شده در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند.


وی افزود: متقاضیان خودمالکی که دارای زمین هستند و تصمیم به ساخت و ساز دارند و یا متقاضیانی که در محلات بافت فرسوده، تصمیم به نوسازی مسکن دارند می‌توانند از تمامی مشوق‌ها و تخفیفاتی که در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد استفاده کنند.رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی زنجان ادامه داد: کاهش هزینه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی، خدمات مهندسی، مالیات و بیمه از جمله مواردی است که در پروژه‌های خودمالکی همانند طرح نهضت ملی مسکن به عنوان مشوق، اجرایی خواهد شد و این تخفیفات و مشوق‌ها در پروژه‌های ساختمانی خودمالکِ ثبت شده در سامانه طرح‌های حمایتی تامین مسکن اعمال می‌شود.

وی گفت: هر واحد خودمالکی تنها به نام یک نفر بالای ۱۸ سال می‌تواند فروش اقساطی شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی زنجان، ادامه داد: همچنین هر گونه تفاهم صورت پذیرفته در استان زنجان با دستگاه‌های مختلف در راستای کاهش هزینه‌های ساختمانی و غیر ساختمانی پروژه‌های خودمالکی و بخش خصوصی نیز بلامانع و به قوت خود باقی استکردلو افزود: خود مالکین برای بهره مندی از این تخفیفات و مشوق‌ها در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در بخش تسهیلات ساخت وارد شده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند.


فرماندار رزن از افتتاح فاز اول نهضت ملی مسکن این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه ۱۱ مرداد در جلسه واگذاری زمین به ۱۵۵ نفر از متقاضیان مسکن ملی این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان رزن تنها شهرستان استان همدان بوده که در هفته دولت فاز اول پروژه نهضت ملی مسکن آن در قالب ۹۴ واحد قابل افتتاح و سکونت خواهد بود.

وی افزود: زمین فاز دوم پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان برای احداث قبلا به ۵۱ نفر از متقاضیان واگذار و تحویل داده شده است ضمن اینکه زمین لازم ۱۵۵ نفر دیگر از متقاضیان نیز امروز برای احداث واگذار خواهد شد.

غفاری آثار با اشاره به پیشرفت خوب پروژه نهضت ملی شهرستان رزن در سطح استان همدان، ادامه داد: برای فاز چهارم نهضت ملی مسکن رزن ۶۶.۵ هکتار زمین تأمین شده که در این رابطه راه و شهرسازی استان همدان قول مساعد داده برای هفته دولت امسال طرح آن مصوب شود که با تصویب آن به تمام کسانی که برای نهضت ملی مسکن در رزن ثبت نام کرده باشند به منظور حمایت از جوانی جمعیت زمین لازم واگذار خواهد شد که این اقدام یک اقدام بی نظیر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر دمق یکی از جمله پروژه‌های باقی مانده از سال ۸۸ شامل ۸۰ واحد با پیگیری لازم برای تکمیل و به سرانجام رسیدن این پروژه جان دوباره به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: در ۳۰ ماه گذشته ۱۴۰۰ واحد مسکونی در سطح روستاهای شهرستان رزن احداث و افتتاح شده است.غفاری آثار در ادامه از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای بهسازی و آسفالت ۳۸ روستای شهرستان خبر داد و گفت: در ۳۰ ماه گذشته همه روستاهای شهرستان برای یکبار آسفالت و بهسازی شده‌اند.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۲ پروژه در ۳۵ روستای رزن با اعتباری افزون بر ۶۶ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شده است، ضمن اینکه در سال گذشته نیز ۲۵ روستای شهرستان با اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد تومان آسفالت و بهسازی شده است.

منبع : صد آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه