ارسال به دیگران پرینت

آبشارهای دیدنی | آبشارهای دیدنی تبریز

آبشارهای دیدنی تبریز مقصدی برای مسافران اهل طبیعت | معرفی معروف ترین آبشار های تبریز +تصویر

یکی از خاص‌ترین آبشارهای اطراف تبریز آبشار سرکند دیزج است. این آبشار آن چنان مرتفع نیست که شما را دچار دلهره یا متعجب کند، اما از میان صخره‌های بزرگ بیرون می‌ریزد و چنان زیبایی چشم‌نوازی دارد که شما را خیره به خود نگه می‌دارد.

آبشارهای دیدنی تبریز مقصدی برای مسافران اهل طبیعت | معرفی معروف ترین آبشار های تبریز +تصویر

آبشارهای دیدنی تبریز مقصدی برای مسافران اهل طبیعت

یکی از خاص‌ترین آبشارهای اطراف تبریز آبشار سرکند دیزج است. این آبشار آن چنان مرتفع نیست که شما را دچار دلهره یا متعجب کند، اما از میان صخره‌های بزرگ بیرون می‌ریزد و چنان زیبایی چشم‌نوازی دارد که شما را خیره به خود نگه می‌دارد.

در گرمای سوزان تابستان، چه چیزی بهتر از فرورفتن در دل طبیعت خنک و شنیدن صدای گوش‌نواز آبشار؟ تبریز با آبشارهای بکر و دل‌نواز خود، پناهگاهی امن برای فرار از شلوغی شهر و تجربه‌ی آرامش وصف‌ناپذیر است.

آبشار اسکندر

1

یکی از زیباترین آبشارهایی که در نزدیکی تبریز قرار دارد، آبشار اسکندر با 30 متر ارتفاع است. اگرچه این روزها آبشار اسکندر با خشکسالی روبه‌رو شده است اما همچنان مقصد بسیاری از یخ نوردان در روزهای سرد زمستانی است. با توجه به این نکته متوجه می‌شویم که آب و هوای این منطقه به شدت سرد و در روزهای تابستانی خنک است. اطراف این آبشار زیبا نیز جاذبه‌های طبیعی دیگری مثل سد ملک کیان و غار اسکندر وجود دارد که بدون شک سفر شما را به یک روایت جذاب و پرتکاپو تبدیل می‌کند.

برای رفتن به آبشار اسکندر باید در مسیر جاده تبریز_اهر قرار بگیرید و خود را به روستای ملک کیان برسانید.

آبشار سرکند دیزج

1

یکی از خاص‌ترین آبشارهای اطراف تبریز آبشار سرکند دیزج است. این آبشار آن چنان مرتفع نیست که شما را دچار دلهره یا متعجب کند، اما از میان صخره‌های بزرگ بیرون می‌ریزد و چنان زیبایی چشم‌نوازی دارد که شما را خیره به خود نگه می‌دارد. آب و هوای اطراف این آبشار نیز در روزهای تابستانی خنک است به همین دلیل بسیاری از تبریزی‌ها برای پیک نیک این مکان گردشگری را انتخاب می‌کنند.

برای رفتن به آبشار سرکند دیزج باید به ۲ کیلومتری روستای سرکنددیزج از توابع شهرستان شبستر بروید که تنها 40 دقیقه با تبریز فاصله دارد.

آبشار عیش آباد

1

یکی دیگر از آبشارهای زیبای اطراف تبریز آبشار عیش آباد است که با آبی کم و ارتفاعی نسبتا زیاد از صخره‌هایی بلند با کرشمه به پایین می‌ریزد. صخره از جایی به بعد جلو آمده و حالت پلکانی پیدا می‌کند، بنابراین آبشار عیش آباد را تبدیل به آبشاری دو طبقه‌ای می‌کند. جالب است بدانید که این آبشار در یکی از دره‌های نزدیک مرند با نام دره گوزل قرار گرفته و آب و هوای اطراف آن در روزهای تابستانی به شدت خنک است.

برای رفتن به آبشار عیش آباد باید به ۲۰ کیلومتری مرند، روستای عیش آباد بروید.

آبشار آسیاب خرابه

1

آبشار آسیاب خرابه، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان آذربایجان شرقی و به ویژه شهرستان جلفا است. این آبشار با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. اطراف آبشار پوشیده از درختان سرسبز و گیاهان متنوع است که فضایی آرام و دلنشین را ایجاد کرده است. نکته مهم در مورد این آبشار این است که علاوه بر آبشار اصلی، آبشارهای کوچک دیگری نیز در اطراف وجود دارد که به زیبایی این منطقه افزوده است. ضمنا  در نزدیکی آبشار، آسیاب آبی قدیمی قرار دارد که به این مکان جذابیت تاریخی بخشیده است و به همین دلیل نام این آبشار را آسیاب خرابه گذاشته‌اند.  این آبشار برای تمامی افراد از کودک تا افراد مسن و پیر مناسب است چراکه جاده‌ای آسفالته داشته و عبور از آن راحت است.

برای رفتن به آبشار آسیاب خرابه باید به  ۳۰ کیلومتری شرق جلفا برویم.

آبشار گل‌آخور

1

آبشار گل‌آخور یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در نزدیکی تبریز و به ویژه شهرستان ورزقان است. این آبشار با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. می‌پرسید چرا؟ چون این آبشار زیبایی جنگل‌های ارسباران را چندین برابر کرده است. آیا می‌دانستید که جنگل‌های ارسباران یکی از زیباترین جنگل‌های هیرکانی ایران هستند؟ آب این آبشار از دو چشمه طبیعی جذاب تامین می‌شود که در نزدیکی آن و در ارتفاعات قرار دارد، ارتفاع خود آبشار نیز 12 متر بوده و به شدت زیباست. نکته این است که آب راه‌های متعددی پیدا کرده؛ بنابراین آبشار اصلی پر آب و خروشان از میان صخره‌ها بیرون می‌ریزد، اما همان حوالی آب به صورتی باریک تر با همان ارتفاع از صخره‌ها پایین ریخته و منظره‌ای رویایی به وجود می‌آورد.

برای رفتن به آبشار گل آخور باید به 60 کیلومتری غرب ورزقان در دامنه کوه کسبه بروید.

آبشار بلوکان

1

در دل کوهستان‌های سرسبز میانه، جایی که زمان معنایی ندارد، آبشاری خروشان وجود دارد که روح را جلا می‌دهد و دل را آرام می‌کند. آبشار بلوکان، نگینی درخشان در طبیعت بکر اطر اف تبریز است. با شنیدن صدای شرشر آب و دیدن منظره‌ی دل‌نواز آبشار، تمام خستگی‌های زندگی روزمره از یادتان می‌رود. این آبشار در نزدیکی کوه بزقوش با ارتفاع 3053 متر است. ارتفاع خود آبشار نیز 10 متر بوده و در دل طبیعتی سرسبز قرار گرفته است. تصور کنید در یک روز گرم تابستانی، زیر سایه درختان سرسبز کنار آبشار نشسته‌اید و نسیم خنکی بر صورتتان می‌وزد. چه چیزی لذت‌بخش‌تر از این؟

برای رفتن به آبشار بلوکان باید به شهرستان میانه، ۴ کیلومتری شمال روستای بلوکان بروید.

آبشار هرگلان

1

آبشار هرگلان، تنها یک آبشار نیست؛ بلکه سفری است به دنیایی دیگر. دنیایی که در آن می‌توانید با طبیعت پیوند عمیقی برقرار کنید و روح خود را تازه کنید. چرا؟ چون اطراف این آبشار طبیعت بکر عجب شیر را خواهید دید. پیاده‌روی در مسیر جنگلی تا رسیدن به آبشار، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است چراکه قدم به قدم باغ‌های میوه و صخره‌های بلند و دشت‌هایی رنگارنگ از گل را خواهیم دید. در طول مسیر، صدای پرندگان، آواز رودخانه و عطر گل‌ها، حواس پنج‌گانه‌تان را نوازش می‌دهد.

برای رفتن به آبشار هرگلان باید به شهرستان عجب شیر،جاده مجارشین بروید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه