ارسال به دیگران پرینت

سمنان | گشت و گذار در سمنان

برای گشت و گذار در سمنان کجا برویم | جاذبه های گردشگری سمنان

سمنان، یکی از استان‌های تاریخی و زیبا در شمال شرقی ایران است که با فرهنگ غنی و طبیعتی بکر، مقصدی مناسب برای سفر و گشت‌وگذار محسوب می‌شود. این استان دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی متعددی است که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

برای گشت و گذار در سمنان کجا برویم | جاذبه های گردشگری سمنان

جاذبه های سمنان 

سمنان، یکی از استان‌های تاریخی و زیبا در شمال شرقی ایران است که با فرهنگ غنی و طبیعتی بکر، مقصدی مناسب برای سفر و گشت‌وگذار محسوب می‌شود. این استان دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی متعددی است که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان سمنان که این روزها زبانزد عام و خاص شده است، جنگل ابر آن است که در ییلاق اپرت قرار دارد. این پدیده‌ای طبیعی است. یادتان هست که گفتم همه چیز زیر سر کوه‌ها است. حالا تن تنومند کوه‌ها، ابرها را گیر می‌اندازند و فضایی رویایی ایجاد می‌کند. این بدان معناست که در ارتفاعات قرار داریم پس هوا خنک است. این ییلاق که مرز میان استان سمنان و مازندران است کوهستان و جنگل را با یکدیگر آشتی می‌دهد پس ما با فضایی جنگلی و سرسبز طرف هستیم. در اطراف ییلاق اپرت، آبشارها، چشمه‌ها و جاذبه‌های طبیعی چشم نواز بسیاری وجود دارند که هر یک، یکی از روزهای سفر شما را خاص و منحصر به فرد می‌کند.

با اورامانات سرزمین ۴۰ هزار ساله آشنا شوید | قلب تپنده کردستان٬ منطقه اورامانات | معرفی مکان‌‌های دیدنی کردستان +تصویر

برای رفتن به ییلاق اپرت و جنگل ابر آن باید به استان سمنان، شهرستان مهدی شهر، دهستان چاشم، نزدیک روستای اوپرت بروید.

ییلاق کالپوش

1

حالا وقت آن رسیده به دشت‌های شقایق‌های سرخ استان سمنان برویم. دشت‌هایی که با غروب آفتاب میثاق بسته‌اند تا ما را شیفته طبیعت کنند. منطقه کالپوش در شمال شرقی سمنان، با دشت‌های وسیع، روستاهای زیبا و آب و هوای خنک، آبشارها و چشمه‌های خروشان یکی دیگر از مقاصد محبوب گردشگران است. در فصل بهار، دشت‌های کالپوش مملو از گل‌های شقایق می‌شود و منظره‌ای رنگارنگ را خلق می‌کند. اما، همین که تابستان سر برسد، دشت‌ها نه آنکه خالی از شقایق شوند اما جایشان را به جوانه‌های سرسبز و زنده دل گل‌های آفتابگردان می‌دهند که آفتاب نوازششان می‌کند و نسیم به رقص می‌آورتشان.

ییلاق رودبارک

1

هر نامی که دوست دارید روی این منطقه خوش آب و هوای استان سمنان بگذارید؛ روستای رودبارک، جنگل رودبارک یا ییلاق رودبارک، فرقی ندارد. مهم این است که شما اگر به قصد چنین بهشتی خانه‌تان را ترک کنید بدون شک روزهای خوشی را سپری خواهید کرد. برخلاف آب و هوای گرم و خشک مناطق اطراف، جنگل رودبارک به دلیل ارتفاع زیاد و وجود پوشش گیاهی انبوه، آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد. آبشارها، چشمه‌ها، غارها و مسیرهای پیاده‌روی متنوع، از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند و مدام شما را سرگرم خواهند کرد. جالب است بدانید که بهترین زمان برای بازدید از جنگل رودبارک، فصل بهار و تابستان است. در این فصول، طبیعت جنگل در زیباترین حالت خود قرار دارد و هوا نیز معتدل است.

برای رفتن به ییلاق رودبارک باید به استان سمنان، شهرستان مهدی‌ شهر، روستای رودبارک بروید.

روستای نگارمن

1

یکی دیگر از مناطق خوش آب‌وهوای استان سمنان که به ییلاق‌های شمال کشور بی‌شباهت نیست، روستای نگارمن است که اکثرا آن را به چشمه‌ و آبشار زیبایش می‌شناسند. اگرچه آب این چشمه جوشان آهکی و در نتیجه قابل خوردن نیست، اما همین که کنار آن بنشینیم و از صدای شرشر آب لذت ببریم، هوای آلوده و فضای غم‌انگیز و غبارآلود شهر را فراموش خواهیم کرد. ضمنا خانه‌های قدیمی با معماری سنتی و کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ، جلوه‌ای خاص به روستا بخشیده‌اند که ما را به دورانی دور می‌برد. حال در این روزهای تابستانی که گیلاس و آلبالو مهمان میوه‌خوری‌های ماست، مهمان درخت باغ‌های روستای نگارمن هم هست، پس منتظر چه هستید؟ ساکتان را ببندید!برای رفتن به ییلاق کالپوش باید به استان سمنان، شهرستان شاهرود، میامی، دشت دانیال بروید.

ییلاق مجن

1

روستا و ییلاق خوش آب‌وهوای مجن یکی از بی‌نظیرترین جاهایی است که برای گریز از شهر می‌توانید به آن پناه ببریم. این روستای پلکانی که بافتی نسبتا قدیمی دارد ما را با دنیایی نوستالژی همراه می‌کند در حالی که نسیم خنک کوهستان صورتمان را نوازش می‌کند. در این ییلاق، فصل به فصل و قدم به قدم آبشارها و چشمه‌هایی خروشان و جوشان می‌بینیم که موجب حیرت ما می‌شوند. درخت‌های تنومند این ییلاق به قدری بلند و سربه‌فلک کشیده هستند که اجازه نمی‌دهند، آفتاب زمین را بی‌رمق کند. به همین دلیل نام آن مجن و برگرفته از جنت است. از زیباترین جاذبه‌های ییلاق مجن، آبشار تنگه داستان است که زیبایی‌اش ما را از خود بی‌خود می‌کند پس یکبار هم که شده باید به دیدن آن برویم.

برای رفتن به ییلاق مجن باید به استان سمنان، شهرستان شاهرود، بخش مرکزی، شهر مجن، انتهای جاده آبشار مجن بروید.

منطقه خوش ییلاق

1

همین امروز؛ یعنی 13 مرداد 1403 که اینجا نشسته‌اید و هوای آلوده و گرم شهرها حسابی حوصله‌تان را سر برده، منطقه خوش ییلاق استان سمنان هوایی ابری با دمای 16 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند. این منطقه که به دلیل تنوع اکوسیستم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته، دشت‌هایی کویری دارد، اما جنگل، کوهستان و نزدیکی آن به دریای خزر باعث شده که هوایی خاص و متفاوت را در دل تابستان تجربه کنیم. نکته این است که این منطقه محلی برای سکونت گونه‌های جانوری خاصی همچون جغد و یوزپلنگ است. به هر حال حیوان‌ها جایی می‌مانند که هوای خوشی داشته باشد!

برای رفتن به منطقه خوش ییلاق باید به استان سمنان، شمال‌ شرقی شاهرود بروید.برای رفتن به روستای نگارمن سمنان باید به استان سمنان، شاهرود، ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود بروید.       

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بازار مرده ها یادتان نرود

    • محسن ارسالی در

      با سلام جنگل ابر در شهر شاهرود واقع شده و اوپرت در مسیر بین سمنان و مازندران هست و ربطی به یکدیگر ندارند

    • ف ارسالی در

      متن شما یک موضوع اصلی رو فراموش کرده و اینکه خیلی از این روستاها و مکانها مربوط به روستاهای بخش شهمیرزاد هست

    • Z ارسالی در

      منطقه خوش ییلاق برای استان گلستان است

    • ی ارسالی در

      با سلام
      کاش درمورد روستاهای شمال شهرستان سمنان هم صحبت می‌کردید.

    • مجیدنیک پور ارسالی در

      بیمارستان کوثر قسمت اورژانس... چون فقط اونجاش سیستم خنک کننده خوبی داره ..بقیه جاهای سمنان کباب میشی

    • ناشناس ارسالی در

      اکثرا برا شاهرود هستش ..ییلاق مجن و جنگل ابر برا شاهروده ن سمنان .سمنان بازار مرده ها داره و بس ..

    • رضا ارسالی در

      همه این ها در دیباج هست .

    • morteza ارسالی در

      شما که گفتید سمنان گردی. این که بیشتر شاهرود بود

    • ناشناس ارسالی در

      مجن کالپوش خوش ییلاق ابر برای شاهرود سمنان جایی نداره جز شهمیرزاد

    • روحالله ارسالی در

      این جاهامثل خوش ییلاق نکارمن مجن در شاهروده ۱۸۰کیلومتر بعدسمنان دشت شقایق میامی

    • R ارسالی در

      مناطق نام برده در واقع جز سمنان نیست و به جز ییلاق رودبارک و اوپرت که جز شهرستان مهدیشهر است مابقی در شهرستان شاهرود واقع است و ساعت ها با سمنان فاصله دارند. هم چنین دشت شقایق ها‌ در ییلاق کالپوش که جز شاهرود است حداقل ۴_۵ ساعت با سمنان فاصله دارد و برای دیدن در فصل اردیبهشت پیشنهاد می شود.

    • سهیلا ارسالی در

      خ به که شاهرود هس.همه جاهای تفریحی آخرش به شاهرود رسیدین که.شاهرود قاره کوچک باید بگین .خود شهر شاهرود پر از پارک‌های زیبا به نام پارک ایرانی پارک مشاهیر آبشار آبشار سه چشمه بام شاهرود ک...در شاهرود حوصله کسی سر نمیره چون هر شب میتونی به یه جای جدید برین و کیف کنید.ممنون از شهردار عزیز شهرمون.خدا نگهداری باشه

    • ب ارسالی در

      جنگل ابر عالیه ولی جاده ای فوقالعاده داغوونی داره استان سمنان نسبت به جاذبه های گردشگری ضعیفه

    • ناشناس ارسالی در

      اینها که همش مال شاهرودی بهسمنان چه ربطی داره

    • ناشناس ارسالی در

      شاهرودم یکی از شهرهای سمنان دیگ.مهم اینه که ازافریده های خدالذت ببریم.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه