ارسال به دیگران پرینت

حسین آخانی؛

تصویب قانون جمع‌آوری سگهای ولگرد ترکیه

پارلمان ترکیه در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۱۴۰۳ قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن سگ‌های ولگرد باید از خیابان‌ها جمع‌آوری شوند.

تصویب قانون جمع‌آوری سگهای ولگرد ترکیه

پارلمان ترکیه در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۱۴۰۳ قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن سگ‌های ولگرد باید از خیابان‌ها جمع‌آوری شوند. این قانون به دستور رجب طیب اردوغان و در واکنش به حملات خونین سگ‌های ولگرد به مردم و به ویژه کودکان، تصویب شد. حسین آخانی،فعال محیط‌زیست، در این زمینه اشاره کرد که وضعیت نگران‌کننده سگ‌های ولگرد در ترکیه، که به حدود ۴ میلیون سگ می‌رسد، به حدی شده که دولت انگلیس به شهروندانش هشدار داده است. طبق این قانون جدید، سگ‌ها به پناهگاه‌ها منتقل خواهند شد و آن‌هایی که خطرناک و بیمار هستند، به مرگ آرام حذف خواهند شد.

آخانی نوشت:

در تاریخ۳۰ ژوئیه ۱۴۰۳، قانونی توسط پارلمان ترکیه به تصویب رسید که سگهای ولگرد بایستی از خیابانها جمع آوری شوند. این قانون به دستور رجب طیب اردوغان در پی حوادث خونبار حملات سگهای ولگرد به مردم و بخصوص کودکان به پارلمان ارائه شد. 

در حال حاضر حدود ۴ میلیون سگ ولگرد در ترکیه وجود دارد. وجود این سگها به حدی نگران کننده بود که دولت انگلیس به شهروندانش برای سفر به ترکیه هشدار داده بود. 

در قانون جدید آمده است که سگها بایستی به پناهگاه بروند و آنهایی که خطرناک و بیمار هستند و امکان واگذاری آنها نیست، به مرگ آرام حذف شوند. 

هر وقت ما در مورد سگهای ولگرد می گفتیم، حامیان آنها مدل ترکیه را مثال می زدند. سالها بود که ترکیه سگها را عقیم می کردند. عقیم سازی سگها منجر به کاهش جمعیت آنها و کاهش حملات آنها به کودکان نشده بود.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه