ارسال به دیگران پرینت

شهری با بارندگی زیاد!

شهری با بارندگی زیاد در ایران جایی نخواهد بود به‌غیراز رشت البته که شهرهای شمالی از نعمت بارش بارآن‌همیشه بهره‌مند بوده‌اند. رشت یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای شمال کشور و مرکز استان گیلان است. خوب است که بدانید در ایران جزء سومین کشور گردشگر پذیر است. باید به شما بگویم به شهر رشت لقب شهر باران را نیز داده‌اند.

شهری با بارندگی زیاد!

شهری با بارندگی زیاد در ایران جایی نخواهد بود به‌غیراز رشت البته که شهرهای شمالی از نعمت بارش بارآن‌همیشه بهره‌مند بوده‌اند. رشت یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای شمال کشور و مرکز استان گیلان است. خوب است که بدانید در ایران جزء سومین کشور گردشگر پذیر است. باید به شما بگویم به شهر رشت لقب شهر باران را نیز داده‌اند.

دلیل این امر چیزی نیست مگر میزان بسیار زیاد بارندگی در این شهر که آب‌وهوای بسیار شرجی و مرطوبی را برای آن فراهم کرده است. شما در زمستان آب‌وهوای سرد و در تابستان آب‌وهوای گرم و شرجی را تجربه خواهید کرد. یکی از دلایلی که سفر به این شهر بسیار پرطرفدار است قدمت دیرینه رشت در کنار جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار آن است. در ادامه علاوه بر معرفی وب‌سایت علی بابا برای خرید بلیط ارزان رشت مشهد و اقامت در هتل های مشهد از حقایق جالب رشت نیز برای شما پرده برمی‌داریم پس با ما همراه باشید.

شهر باران

اگر می‌خواهید به گیلان و شهر سرسبز و بسیار زیبای رشت سفر کنید به شما توصیه می‌کنیم با ما همراه شوید تا شما را با این شهر آشنا کنیم.

شهر خلاق غذا

اگر به شما بگویم شهر رشت به‌عنوان یکی از شهرهای خلاق در طبخ غذا در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است آیا در سفر به این شهر بازهم تردید می‌کنید. در شهر رشت بیش از ۱۷۰ نوع غذای متفاوت را می‌توانید نوش جان‌کنید. بهره گرفتن از ایده‌های بسیار برای تنوع و خلق غذاهای جدید از مهم‌ترین آیتم‌های بوده است که سبب شده است این شهر در یونسکو به ثبت برسد.

1-2

غذاهای نظیر میرزاقاسمی، باقلاقاتق، اناربیج، ناز خاتون، سیر قلیه، ترش تره، مالاوابیج، اشپل، کدو مسما، واویشکا، مرغ‌ترش و مرغ شکم پر تنها بخشی از این تنوع گسترده به شمار می‌آید. شما با هر ذائقه‌ای می‌توانید یک غذای خوشمزه را در این شهر نوش جان‌کنید.

اولین‌ها در رشت را بشناسید

در شهر رشت برای اولین بار در سال ۱۳۰۴ بانک آن‌هم بانام بانک سپه افتتاح‌شده است. اولین کتابخانه ملی در سال ۱۳۰۶ در شهرداری رشت شروع به کارکرده است. اولین نمایش تئاتر به‌صورت کلاسیک در سالن سربسته‌ای در رشت به نمایش گذاشته‌شده است. یک تاجر بلژیکی اولین بار در رشت اتوبوس را وارد کرد و از آن مردم برای رفت‌وآمد استفاده کردند. اگر به تماشای بقایای اولین راه‌آهن در ایران بپردازید خواهید دید بندر انزلی و پیر بازار و رشت اولین راه‌آهنی بوده است که در ایران ساخته‌شده است. یک ارمنی نیز برای اولین بار داروخانه‌ای را برای کمک به سالمندان و معلولین افتتاح کرده است. این اولین‌ها همگی نشان از اهمیت بارز این شهر نسبت به سایر شهرهای شمالی دارد.

سوغاتی از رشت چه بخریم؟

حال که انتخاب شما سفر به رشت است به شما توصیه می‌کنیم حتماً برای خود از خوراکی‌های این شهر به سوغات ببرید. در قدم اول رشته خوشکار و کلوچه فومن را برای میان وعده‌های شما توصیه می‌کنیم که خریداری کنید. شما اگر به ماهی علاقه دارید باید بدانید ماهی دریاچه کاسپین و ماهی‌دودی از مهم‌ترین سوغاتی‌های رشت به شمار می‌آید. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توانیم به قدم زدن در سطح شهر در روزهای بارانی اشاره داشته باشیم که با چرخ‌دستی‌های بسیار فراوان می‌توانید به خوردن انواع کباب، باقالا، لبو و آش بپردازید.

صنایع‌دستی رشت را مهمان‌خانه خود کنید

هر شهر صنایع‌دستی مخصوص به خود را دارد اما در رشته این محصولات از تنوع بسیار بالایی بهره گرفته است. شما می‌توانیم گلیم‌بافی، سفال سازی، خراطی، بامبو بافی، رشتی دوزی، مروار بافی، حصیربافی و چموش بافی را مشاهده کنید و از آن‌ها برای خود خریداری کنید. ازآنجایی‌که زیبایی تم‌های رنگی آن در خانه‌های مدرن شما بسیار خودنمایی می‌کند توصیه می‌شود این خرید را از لیست نیندازید. ازآنجایی‌که این وسایل تم‌های رنگی بسیار شادی دارند توریست‌ها و گردشگران بسیار از آن‌ها استقبال می‌کنند و یکی از مشاغل توسعه‌یافته در این شهر به شمار می‌آید که صنایع‌دستی قدیمی را این روزها بسیار رونق داده است.

1-3

جاهای دیدنی رشت را به یاد داشته باشید

در شهر رشت مکان‌های دیدنی بسیار زیادی از قبیل خانه میرزا کوچک خان، دریاچه سقالکسار، موزه میراث روستایی، پارک جنگلی سراوان، مدرسه شاپور، آرامگاه میرزا کوچک خان، موزه رشت، خانه تاریخی قدیری، روستای کیانشهر، کاروانسرای لات، بقعه دانای علی، خانه ابریشمی، مسجد صفی، باغ محتشم، تالاب عینک، سبزه میدان، پارک ملت و بازار روز قرار دارد که می‌توانید اوقات خوشی را در این سفر با بازدید از این مکان‌ها تجربه کنید.

شهر پرباران رشت

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید شهر رشت به‌عنوان زیباترین و درعین‌حال پر بارش ترین شهرهای ایران قرار دارد. ازآنجایی‌که هوای بسیار مطبوع و دلپذیری را در زیر باران در این شهر می‌توان تجربه کرد باید بگویم در ایران رتبه سوم گردشگری را به خود اختصاص داده است. متوسط بارندگی ۱۳۵ روز از سال و میانگین باران سالانه چیزی در حدود ۱۳۵۹ میلی‌متر است.

رشت یکی از بزرگ‌ترین و درعین‌حال پرجمعیت‌ترین شهر ساحلی در شمال ایران به شمار می‌آید. با رفتن به این شهر می‌توانید از تنوع غذایی بسیار متنوع در کنار مکان‌های گردشگری بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید. این را به یاد داشته باشید با خرید صنایع‌دستی رشت می‌توانید از کسب‌وکارهای خانگی حمایت کنید و به این هنر برای پیشرفت فضای بیشتری بدهید.

برای خرید سوغاتی نیز پیشنهاد ما شیرینی‌های خوشمزه در کنار ماهی‌دودی‌های بسیار خوش‌طعم است. امید است مطالب ارائه‌شده برای معرفی شهر باران موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد. برای سفر به مشهد از رشت می‌توانید با خرید بلیط ارزان رشت مشهد و اقامت در هتل‌های مشهد این مهم را از طریق وب‌سایت علی بابا دنبال کنید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه