ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

جمع بندی اخبار مهم در ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم شبانگاهی ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

جمع بندی اخبار مهم در ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم شبانگاهی ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

پیگیری مدیر قوه مجریه برای مهار حریق در جنگل‌های زاگرس

سرپرست ریاست جمهوری در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر کشور، رئیس جمعیت هلال‌احمر و استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس را بررسی کرد.

دستگیری ۲ داوطلب کنکور به علت حمل ابزارهای الکترونیک

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری: در آزمون‌های امروز (پنجشنبه) دو نفر که ابزار الکترونیک داشتند قبل از هر اقدامی شناسایی و دستگیر شدند.

هتل دیپلمات کیش طعمه حریق شد

هتل دیپلمات کیش از حوالی ساعت ۱۸ امشب آتش گرفت. به گفته منابع محلی این هتل بلافاصله تخلیه شده و کار اطفای آتش‌سوزی که در طبقات بالای این هتل بروز کرده در جریان است. آتش سوزی از طبقه دوازدهم آغاز و سپس به طبقهٔ یازدهم این هتل نیز سرایت کرده است. آتش‌نشانان از دقایقی پس از شروع حریق در محل حاضر شده و در حال اطفای آتش‌سوزی هستند.

توصیه عجیب یک متخصص: خوردن دو همبرگر سالم‌تر از یک همبرگر به‌همراه سیب‌زمینی است!

«امیلی فیلد»، متخصص تغذیه می‌گوید براساس شواهد علمی و سازوکارهای بدن، همیشه باید در مصرف مواد غذایی تعادل در دریافت مواد مغذی مختلف را در نظر بگیریم، و ازاین‌رو بهتر است به‌جای یک همبرگر با سیب‌زمینی، دو همبرگر بخورید.براساس پژوهشی در سال ۲۰۱۷، تعادل در غذاخوردن به‌دلیل نقشی که در تأمین مواد مغذی مختلف دارد و باعث تنظیم سطح قند خون ما می‌شود، مهم است. به‌عبارتی انرژی که سلول‌های ما حمل و بعد از صرف غذا در سراسر بدن توزیع می‌کنند، از مزایای تعادل در تغذیه محسوب می‌شود.امیلی فیلد برای مسئله تعادل، مصرف یک همبرگر معمولی را مثال می‌زند. یک همبرگر با دو تکه نان کوچک و گوشت، بدون پنیر یا سس، حاوی ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری است.از سویی یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌شده، فقط مقدار زیادی چربی و کربوهیدرات دارد، اما پروتئین آن بسیار کم است. شما با تعویض سیب‌زمینی سرخ‌شده با یک همبرگر دوم، مصرف پروتئین خود را تقریباً دو برابر می‌کنید و درعین‌حال میزان چربی و کربوهیدراتی را که می‌خورید کاهش می‌دهید.

باشگاه استقلال: پرونده آمانوف بسته شد

به گزارش رسانه رسمی باشگاه استقلال، امروز و با پرداخت طلب ۳۳۷ هزار دلاری عزیزبک آمانوف، پرونده این بازیکن ازبکستانی بسته شد تا خطری دیگر پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال را تهدید نکند.

بازار طلای تهران یک هفته تعطیل شد

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، به رسم هر ساله،  بازار طلای تهران به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان(ع)، از امروز (پنجشنبه) یک هفته تعطیل خواهد بود.امروز (پنجشنبه) آخرین روز فعالیت بازار طلا و جواهر تهران بوده و هفته آتی، از روز شنبه (۲۳ تیر) تا روز پنجشنبه (۲۸ تیر) تعطیل خواهد بود.

پژوهشگران بریتانیایی: پس‌انداز پول می‌تواند کیفیت خواب شما را بهبود دهد

دانشمندان «دانشگاه بریستول» در تحقیق جدیدی گفته‌اند که پس‌انداز منظم پول می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. در این تحقیق نشان‌ داده‌ شده که کنار گذاشتن مبلغی به‌صورت ماهانه، هر‌قدر هم که مبلغ کم باشد، باعث می‌شود تا افراد آرامش بیشتری داشته باشند و نسبت به آینده خوشبین‌تر شوند.محققان می‌گویند سطح رضایت از زندگی در افرادی با درآمد پایین که به‌طور معمول پول خود را پس‌انداز می‌کنند، در مقایسه با افراد ثروتمندی که پس‌انداز نمی‌کنند، یکسان است. به گفته محققان، دلیل این امر احساس اضطراب کمتر نسبت به پول و همچنین توانایی بهتر برای کنارآمدن با رویدادهای غیرمنتظره است.

برق حوزه‌های کنکور قطع نمی‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر:با توجه به افزایش شدید دما و رشد شدت مصرف برق در کشور، صنعت برق تمام توان خود را برای تأمین برق پایدار کشور به ویژه طی امروز و فردا که مرحله دوم کنکور سراسری در کشور برگزار می‌شود به کار بسته است.

علاوه بر اتخاذ تمهیدات لازم در این خصوص، نیرو‌های عملیاتی خود را به منظور نظارت و آماده‌باش کامل در مراکز برگزاری آزمون مستقر کرده‌ایم.استقرار و ورود دیزل ژنراتور‌های سیار به مدار برای اطمینان از پایداری شبکه برق مراکز برگزاری کنکور عملیاتی شد.

غذاهای مختل کننده خواب 

برای خواب خوب باید از مصرف قهوه، چای پررنگ، کاکائو، نسکافه و ادویه جات تند پرهیز کرد.مصرف حبوباتی نظیر لوبیا یا عدس پیش از خواب علاوه بر اختلال در خواب باعث خوابهای پریشان می‌گردد. افراد با مزاج گرم از مصرف دمنوش‌هایی با طبع گرم قبل از خواب خودداری کنند.

کنکور در سلامت کامل برگزار شد

سرپرست سازمان ملی سنجش:نوبت دوم آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۲۱ تیر) در سلامت کامل برگزار شد.صبح امروز یکی از داوطلبان سعی کرد تصویری از دفترچه سؤالات آزمون تهیه و به بیرون انتقال دهد که عوامل حفاظت آزمون حوزه شناسایی و بازداشت شد.

داور فینال یورو ۲۰۲۴ مشخص شد

با اعلام یوفا، فرانسوا لتکسیه فرانسوی به عنوان داور دیدار انگلیس و اسپانیا انتخاب شد. این چهارمین قضاوت داور فرانسوی در یورو ۲۰۲۴ خواهد بود دیدار نهایی رقابت های جام ملت های فوتبال اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ شامگاه یکشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ بین تیم های ملی اسپانیا و انگلیس برگزار خواهد شد.

وزارت بهداشت: شیوع بیماری جذام در کشور صحت ندارد

 رئیس اداره سل و جذام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: این شایعات صحت ندارد و برخلاف تصور عموم، میزان سرایت این بیماری کمتر از سایر بیماری‌های عفونی است.

قبض رایگان برق برای ۹۰۰ هزار نفر

سخنگوی صنعت برق:بر اساس پایش نهایی صورت گرفته از ۲۵ میلیون قبوض برق قرائت شده، ۳۴ درصد از مشترکان یعنی بیش از ۸ و نیم میلیون مشترک برق تاکنون دریافت مشمول پاداش شده‌اند.در این میان قبوض برق  ۹۰۰ هزار مشترک که معادل ۱۱ درصد از مشترکان خانگی می‌شود، کاملاً رایگان شده است.مبلغ پاداش اختصاص یافته به مشترکان تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان شده است.

تحقیق جدید: شب‌زنده‌دارها عملکرد مغزی بهتری نسبت به افراد سحرخیز دارند

طبق مطالعه محققان دانشگاه دولتی «امپریال کالج لندن»، افرادی که عادت دارند تا صبح بیدار باشند و دیرتر از حد معمول به خواب می‌روند (که در اصطلاح به آن‌ها «جغد شب» گفته می‌شود)، می‌توانند از افراد سحرخیز تیزهوش‌تر باشند.محققان داده‌های به‌دست‌آمده از مطالعه بیوبانک بریتانیا روی بیش از ۲۶ هزار نفر را مورد مطالعه قرار داده‌اند که در آن شرکت‌کنندگان برخی تست‌های هوش، استدلال، زمان واکنش و حافظه را تکمیل کرده‌اند. در مرحله بعد، محققان به بررسی این موضوع پرداختند که طول مدت، کیفیت و زمان‌بندی خواب شرکت‌کنندگان چگونه بر عملکرد مغز آن‌ها تأثیر می‌گذارد.آن‌ها متوجه شدند که افراد به اصطلاح جغد شب، «عملکرد شناختی بهتری» داشته‌اند، درحالی‌که افراد سحرخیز امتیاز کمتری در این زمینه کسب کرده‌اند. طبق داده‌های ارائه‌شده از تست‌ها، افراد شب‌زنده‌دار در یک گروه حدود ۱۳.۵ درصد و در گروه دیگر ۷.۵ درصد بیشتر از افراد سحرخیز امتیاز کسب کرده‌اند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه