ارسال به دیگران پرینت

حمید حسینی | حمید حسینی فعال اقتصادی

حمید حسینی: چند درصد از بازار‌های میلیارد دلاری را به دست آوردیم؟ | نقد حسینی٬ فعال اقتصادی در زمینه مباحث اقتصادی مناظرات

سیدحمید حسینی: آقای پزشکیان به درستی گفت که FATF مثل فیفاست. نمی‌شود یک کشور بزرگ ۸۰ میلیونی را با تهاتر گوسفند با انبه اداره کرد.

حمید حسینی: چند درصد از بازار‌های میلیارد دلاری را به دست آوردیم؟ | نقد حسینی٬ فعال اقتصادی در زمینه مباحث اقتصادی مناظرات

حمید حسینی: چند درصد از بازار‌های میلیارد دلاری را به دست آوردیم؟

سیدحمید حسینی:  آقای پزشکیان به درستی گفت که FATF مثل فیفاست. نمی‌شود یک کشور بزرگ ۸۰ میلیونی را با تهاتر گوسفند با انبه اداره کرد.

سیدحمید حسینی، فعال اقتصادی:

آقای جلیلی می‌گوید که ما باید از فرصت‌هایمان استفاده کنید. چند بازار ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلاری در کشور‌های همسایه ایران مثل امارات، عربستان، ترکیه و روسیه وجود دارد. در سه سال گذشته که که قرار بود اولویت به کشور‌های همسایه داده شود، چند درصد از این بازار‌های میلیارد دلاری را به دست آوردیم؟ با روسیه چقدر مراوده تجاری داریم، در حالی که برای جنگ اوکراین هزینه دادیم؟

این کشور‌ها روابط کلان اقتصادی خود را بر اساس اصول جهانی تنظیم می‌کنند. آقای پزشکیان به درستی گفت که FATF مثل فیفاست. آن قاعده کلی بر جهان حاکم است. اگر آن را پذیرفتیم، در بازی هستیم و اگر نپذیرفتیم، در بازی‌های اصلی نیستیم. وقتی نظام بانکداری جهانی با این ابزار کار می‌کند و شما این ابزار را در دست نداری، نمی‌توانی معامله کنی. نمی‌شود یک کشور بزرگ ۸۰ میلیونی را با تهاتر گوسفند با انبه اداره کرد.

منبع : فرارو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه