ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

جمع بندی اخبار مهم در ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم شبانگاهی ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

جمع بندی اخبار مهم در ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای شبانگاهی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم شبانگاهی ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

این غذاها باعث افزایش استرس می‌شود

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خوردن غذاهای چرب می‌تواند اضطراب را افزایش دهد.به گفته دانشمندان همه چربی‌ها مضر نیستند و چربی‌های سالم مانند چربی‌های موجود در ماهی، روغن زیتون، آجیل و دانه‌ها می‌توانند ضد التهاب و برای مغز مفید باشند.محققان توصیه می‌کنند تا حد امکان انواع مختلف میوه و سبزیجات بخورید، پیتزا و سیب زمینی سرخ‌شده را کنار بگذارید و غذاهای تخمیرشده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ایلان ماسک در مخالفت با جاودانگی بشر: فکر می‌کنم همه باید یک روز بمیریم

ایلان ماسک می‌گوید افزایش طول عمر و زندگی بدون مرگ می‌تواند مانع ایجاد ایده‌های جدید شود؛ زیرا مردم اگر عمر ابدی داشته باشند، نظرشان را تغییر نخواهند داد. او به‌شوخی می‌گوید:

«به برخی از بدترین افراد جهان فکر کنید، می‌خواهید چقدر زندگی کنند؟»

ایلان ماسک درحالی این نظرات را بیان می‌کند که چند نفر از همتایانش در دره سیلیکون فعالیت‌های مختلفی برای افزایش طول عمر خود کرده‌اند و از ثروت‌شان برای مبارزه با اثرات پیری استفاده می‌کنند./

رشد ۵۵درصدی حمل و نقل ترانزیتی کشور در سه ماهه اول سال

وزیر راه و شهرسازسازی  در جلسه هئیت دولت:آمار ترانزیتی کشور در سال ۱۴۰۲ رشد ۵۸ درصدی ثبت کرده‌است. در ۳ ماهه امسال نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، ۵۵ درصد رشد را شاهد بودیم

در خصوص سوانح جاده‌ای، در دو ماه ابتدایی امسال شاهد کاهش ده درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای بودیم.سال ۱۴۰۲ در حوزه تولیدمسکن، رشد ۷ درصدی داشتیم. این آمار در تاریخ مسکن‌سازیِ کشور کم‌سابقه بوده‌است

حمله به بنای باستانی ۵هزار ساله در انگلیس

یک گروه فعال محیط زیست با شعار متوقف کردن استفاده از نفت، به بنای تاریخی استون هنج حمله کرده و روی آن رنگ پاشیدند

محور چالوس بازگشایی شد

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها : با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در پی وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت،در برخی نقاط گرد و خاک و در برخی نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی شد.

برای جلوگیری از خسارت احتمالی ریزش کوه و سیلاب، محور چالوس و آزادراه تهران شمال از صبح امروز مسدود اعلام شد.

هم‌اکنون شرایط جوی مناطق شمالی کشور در وضعیت نرمال قرار گرفت، بنا به شرایط موجود محور چالوس بازگشایی شد.

قیمت‌گذاری بلیت هواپیما آزاد شد

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی‌، از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت دخالت دولت در قیمت‌گذاری بلیت هواپیما خبر داد.

حسین مذنب: «خدا خودش خوب شاهد است که ما هرچه در توانمان بود، ایستادگی کردیم، هرچه توانستند کردند، از ما چندین شکایت هم کردند اما ما لحظه‌ای در دفاع از حقوق شهروندان عقب ننشستیم؛ دیوان عدالت اداری حکم نهایی خود مبنی بر عدم دخالت دولت در قیمت گذاری بلیت هواپیما را ابلاغ کرد، شرمنده شما شدیم…»

رأی مذکور (۲۱ آذرماه ۱۴۰۲) صادر شد، چون دفاع از حقوق شهروندان را وظیفه خود دانسته با دستور وزیر از تمام اختیارات قانونی خود استفاده کردیم حتی در راستای ماده ۹۱ قانون، پیگیر ابطال رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری شدیم، تا جایی که حکم موقوف الاجرا شد، اما پس از ۶ ماه متأسفانه هیأت تخصصی رأی هیأت عمومی را خلاف قانون ندانستند.

صعود دو پله‌ای والیبال ایران در رده‌بندی جهانی

تیم ملی والیبال ایران با شکست آمریکا در آغاز هفته سوم لیگ ملت‌ها با دو پله‌ای صعود در جایگاه پانزدهم رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال قرار گرفت.

جواد خیابانی: اراده‌ای برای سالم سازی فدراسیون وجود ندارد

آن یک سیب فاسد را باید فدراسیون فوتبال بر می‌داشت و این کار را نکرد، زیرا اراده‌ای وجود ندارد. فدراسیون یکی یکی سیب‌های فاسد را برنداشت تا اینکه الان یک جعبه سیب فاسد داریم.

رکورد سرعت خودروهای برقی شکسته شد

ابرخودرو کرواتی ریماک نورا مدت‌ها رکورد سرعت خودروهای برقی را در اختیار داشت. بااین‌حال، اکنون برندی ژاپنی این رکورد را جابه‌جا کرده است. آسپارک SP600، محصول جدید ژاپنی‌هاست که رکورد سرعت خودروهای برقی را شکسته است.

ابرخودرو ژاپنی اسپارک SP600 هشتم ژوئن ۲۰۲۴، موفق شد رکورد سرعت ۴۳۸.۷ کیلومتربرساعت را با استفاده از دستگاه وی‌باکس ثبت‌ کند. این رکورد ۲۶.۷ کیلومتربرساعت سریع‌تر از رکورد سرعت ریماک نورا است.

عراق با ورود خودروهای شخصی در ‌اربعین موافقت نکرد

رئیس ستاد اربعین:مکان‌های مناسبی برای استراحت تمامی نیروهای خدمات‌دهی در اربعین حسینی از قبیل فراجا پیش‌بینی شده است.

اراده اعضای دولت شهید رییسی بر این است مسائل اربعین در این مدت باقی مانده دولت سیزدهم به سرانجام برسد.

دولت عراق موافقتش را برای تردد ‌وسیله شخصی اعلام نکرد‌؛ آنها گفتند که ظرفیت لازم برای جاده‌ها وجود ندارد بنابراین امکان اینکه خودرو‌های شخصی ما در ایام اربعین به کشور عراق بروند وجود ندارد.

ابلاغ مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها؛ هفته آینده  

وزیر راه و شهرسازی:مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها هفته آینده ابلاغ می‌شود‌. تعیین سقف اجاره‌بها مسکن در چند استان باقی مانده است. 

این اولین باری است که دولت با این ابزار بازار اجاره مسکن را کنترل خواهد کرد و با ابزارهای مشخصی که در این قانون برای برخورد با اشخاصی که قانون را رعایت نمی‌کنند، در نظر گرفته شده، امیدواریم وضعیت بازار اجاره مسکن سامان پیدا کند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه