ارسال به دیگران پرینت

آب آشامیدنی | آب آشامیدنی رود

اگه اینو ببینی دیگه لب به آب رودخانه نمی‌زنی | تو رودهایی که باهاشون آشنا نیستین آبتنی نکنین | آب رودها٬ آب آشامیدنی نیست +ویدئو

آب رودخانه به دلیل وجود آلاینده های مختلف، آشامیدنی نیست. این آلاینده ها می توانند شامل موارد زیر باشند:آلودگی های میکروبی: باکتری ها، ویروس ها و انگل هایی که می توانند باعث بیماری های مختلفی مانند اسهال، وبا و هپاتیت A شوند.

اگه اینو ببینی دیگه لب به آب رودخانه نمی‌زنی | تو رودهایی که باهاشون آشنا نیستین آبتنی نکنین | آب رودها٬ آب آشامیدنی نیست +ویدئو

آب رودها٬ آب آشامیدنی نیست

 

آب رودخانه به دلیل وجود آلاینده های مختلف، آشامیدنی نیست. این آلاینده ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

آلودگی های میکروبی: باکتری ها، ویروس ها و انگل هایی که می توانند باعث بیماری های مختلفی مانند اسهال، وبا و هپاتیت A شوند. این آلاینده ها می توانند از فاضلاب انسانی و حیوانی، رواناب های کشاورزی و فاضلاب صنعتی نشأت بگیرند.

آلودگی های شیمیایی: مواد شیمیایی مانند آفت کش ها، کودها، فلزات سنگین و مواد شیمیایی صنعتی. این آلاینده ها می توانند از فعالیت های کشاورزی، صنعتی و معدنی وارد رودخانه ها شوند.

آلودگی های رسوبی: گل و لای، شن و ماسه که می توانند باعث کدر شدن آب و کاهش کیفیت آن شوند. این آلاینده ها می توانند از فرسایش خاک، فعالیت های ساختمانی و رواناب های طوفانی ناشی شوند.

مواد مغذی: نیتروژن و فسفر که می توانند باعث رشد بیش از حد جلبک ها شوند. این جلبک ها می توانند طعم و بوی آب را ناخوشایند کنند و همچنین سمومی تولید کنند که برای انسان و حیوانات سمی هستند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه