ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

جمع بندی اخبار مهم در ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای نیمروزی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم نیمروزی ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

جمع بندی اخبار مهم در ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ | خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای نیمروزی

خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای نیمروزی

مهم ترین اخبار و رویدادهای مهم نیمروزی ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ را در ۵۵ آنلاین بخوانید.

ورزش و تربیت در مدارس پررنگ می‌شود

معا‌ون وزارت آموزش و پرورش:در مدارس درگیر دانش هستیم و مسائل پرورشی کمرنگ است.اکنون در مدارس فقط دانش منتقل می‌شود و فعالیت و کنشگری دانش‌‌آموزان کمرنگ است.برنامه درسی ملی را تغییر می‌دهیم تا ساعت فعالیت دانش‌آموزان در مدارس در قالب برنامه‌های تربیت‌بدنی، پرورشی و اردویی افزایش یابد.

اسکوچیچ - پرسپولیس در بن‌بست

مذاکرات باشگاه پرسپولیس با مربی کروات به بن‌بست خورد تا حضور این مربی روی نیمکت قرمزها منتفی شود.

5روش جلوگیری از پرخوری (عصبی):

1-راه رفتن: هنگامی که عصبی می شوید تنفس و راه رفتن در هوای آزاد به شما کمک بسیاری میکند زیرا  اکسیژن رسانی به بدن بسیار کاهش پیدا میکند و همین امر باعث کند شدن روند تولید ATP در بدن  و احساس گرسنگی در شما می شود.

2 )آب خوردن: استفاده از یک لیوان آب زمانی که عصبی می‌شوید یا استرس دارید به شما در کم کردن اشتها و همچنین ریلکس شدن کمک زیادی می‌کند.

3 )استفاده از سبزیجات کم‌کالری مانند هویج و کرفس در کم کردن اشتها کمک می‌کند.

4 )خوردن شیرموز: علاوه برتأمین انرژی اشتها را سرکوب می‌کند و روند عضله‌سازی را بهتر می‌کند و در نتیجه توده چربی در بدن کم می شود.

5)استفاده از چای سبزعلاوه بر داشتن آنتی اکسیدان باعث کاهش اشتهای کاذب می‌شود.

مغز دوم انسان کجای بدن قرار دارد؟

احتمالا برای خیلی از ما پیش‌آمده است که وقتی دچار استرس می‌شویم متوجه تغییرات در سیستم گوارش خود یا احساس تنش در ناحیه شکم خود می‌شویم. ارتباطات عصبی در معده بسیار پیچیده و گسترده است و وظیفه آن صرفا هضم غذا نیست. مایکل گرشون در کتاب «مغز دوم» بر اساس پژوهش‌های این حوزه توضیح داده است که در معده یک شبکه عصبی با بیش از ۱۰۰ میلیارد نورون وجود دارد که سیگنال‌های استرس را به بدن می‌دهد و گاهی اوقات نیز موجب بیماری می‌شود.زمانی که مغز تحت تاثیر برخی از احساسات قرار می‌گیرد می‌تواند این احساسات را از طریق مسیرهای عصبی و خونی و حتی هورمون‌ها به معده انتقال دهد. این مساله نیز دستگاه گوارش را به هم می‌ریزد. به عنوان مثال استرس باعث تحریک دستگاه گوارش شده و اسهال ایجاد می‌کند.

کودکی دیگر طعمه سگ های ولگرد شد!

 ۲۲ اردیبهشت‌ماه پسربچه‌ای ۴ ساله به نام امیرحسین خردسالی در شهرستان دزفول در حمله سگ هار زخمی و به بیمارستان منتقل شد.بررسی آزمایش‌های صورت گرفته نشان داد که طفل به بیماری هاری مبتلا شده است. با این حال خانواده کودک او را برای ادامه درمان به تهران منتقل کردند، اما در ۲۱ خرداد‌ماه و پس ‌۳۱ روز، تلاش‌ها برای نجات این پسربچه بی‌نتیجه ماند و او روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد./

درآمد آرایشگاه‌های زنانه از درآمد بورس بیشتر است!

 محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران: بازار سرمایه در ایران هنوز در حال درجا زدن است.برای تامین مالی یا باید درهای مملکت را باز کنیم یا باید سراغ رمزارز برویم.

رگبار و رعد و برق در برخی از استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران:امروز در برخی نقاط واقع در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استانهای کرمان، یزد، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در برخی ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و بارش تگرگ رخ می‌دهد.در سه روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان هم مواج خواهد شد.

کیفیت هوای تهران ناسالم است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۰۱ قرار گرفته و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم است.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه