ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۲۳ خرداد

برای اطلاع از اخبار مهم و اتفاقات روز ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ با ما همراه باشید.

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۲۳ خرداد

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۲۳ خرداد

برای اطلاع از اخبار مهم و اتفاقات روز ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ با ما همراه باشید. 

هوای تهران در آستانه ناسالم شدن؛ شاخص کیفیت در مرز آلودگی

شاخص کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 12 خرداد 1403 با رسیدن به عدد 92 در وضعیت قابل قبول قرار دارد، اما این عدد نشان می‌دهد که کیفیت هوا در مرز آلودگی بوده و احتمال دارد در ساعات آینده ناسالم شود. 

فحاشی ۸۰ میلیاردی در فوتبال ایران؛ فساد در پس فریادها

فوتبال ایران در فصل گذشته شاهد رکوردی عجیب بود؛ ۸۰ میلیارد تومان درآمد از محل جریمه‌های تخلفات انضباطی، که عمدتاً به دلیل فحاشی و بی‌اخلاقی در زمین و خارج از آن بوده است. این رقم سرسام‌آور، علاوه بر به نمایش گذاشتن عمق بی‌اخلاقی در فوتبال ایران، سوالات مهمی را نیز در مورد فساد سیستمی در این ورزش مطرح می‌کند. 

سقوط دستمزد، صعود مالیات؛ سفره کارگران خالی‌تر از همیشه

در حالی که سفره کارگران در سال ۱۴۰۳ با تورم و کاهش قدرت خرید روبرو شده، سهم مالیات از جیب آن‌ها به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. مجموع درآمدهای مالیاتی دولت در سال جاری ۴۲ درصد رشد داشته و کارگران و بازنشستگان علاوه بر مالیات بر حقوق، باید مالیات بر ارزش افزوده 10 درصدی را نیز برای همه کالاها و خدمات بپردازند. فعالان کارگری این موضوع را ظلم به طبقات فرودست و معافیت غیرمنصفانه ثروتمندان از مالیات می‌دانند.

نان بدون جوش‌شیرین؛ سلامتی در سفره ایرانی‌ها

وزارت بهداشت استفاده از جوش‌شیرین در نانوایی‌ها را ممنوع اعلام کرد. به گفته رئیس مرکز سلامت محیط و کار این وزارتخانه، از این پس نان باید بدون جوش‌شیرین پخته شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفان برخورد خواهد شد. 

همسترِ بی‌رحم؛ بازی که روانمان را می‌بلعد!

بازی کلیکی همستر که با وعده‌های پولدار شدن، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان سرگرم خود کرده، زنگ خطری برای سلامت روان افراد به صدا درآورده است. کارشناسان هشدار می‌دهند که این بازی با ایجاد وابستگی و تشویق به رفتارهای وسواسی، می‌تواند به تدریج انسانیت و قوه تعقل افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

تبعیض در کتابخانه ملی؛ درِ دانش به روی معلولان بسته شد!

در اقدامی عجیب و تاسف‌بار، کتابخانه ملی ایران در آئین‌نامه جدید عضویت خود، افراد دارای معلولیت را از این حق محروم کرده است. این تصمیم که مغایر با آئین‌نامه قبلی کتابخانه و حقوق افراد دارای معلولیت است، واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

 ۳ تیم در آستانه سقوط؛ لیگ برتر بدون ذوب‌آهن، مس و ملوان؟

لیگ برتر فوتبال ایران در آستانه از دست دادن سه تیم دیگر قرار دارد. ذوب‌آهن، مس رفسنجان و ملوان که در فصل گذشته نیز مجوز حرفه‌ای نگرفته بودند، در صورت تکرار این موضوع در لیگ بیست و چهارم، با خطر حذف از لیگ برتر در بیست و پنجمین دوره مواجه خواهند شد. این در حالی است که پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، احتمال سقوط این تیم به لیگ دسته یک را نیز قوت می‌بخشد.

بازگشت غول آلمانی به ایران؛ اپل با کورسای جذاب در بازار ایران

خبر خوش برای علاقمندان به خودروهای آلمانی! برند اپل پس از سال‌ها غیبت، با درخشش در نمایشگاه خودروی شیراز، به بازار ایران بازگشت. پرشیا خودرو به عنوان نماینده رسمی اپل در ایران، کورسا را به عنوان یکی از جذاب‌ترین محصولات این برند، معرفی کرد. 

هشدار نارنجی؛ سیل و روان‌آب در راه شش استان!

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی، نسبت به بارش‌های شدید و احتمال وقوع سیل و روان‌آب در شش استان کشور هشدار داد. این هشدار برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، البرز، تهران، قزوین و سمنان صادر شده است. 

سایپا به مناسبت قربان سه محصول جدید را پیش‌فروش کرد؛ تقاضای بالا سایت را کند کرد!

سایپا در اقدامی برای عید سعید قربان، از ساعت 10 صبح امروز (چهارشنبه 23 خرداد) امکان ثبت نام برای پیش‌خرید سه محصول جدید خود را شامل ساینا S با استاندارد 85گانه، کوییک GX-L و سهند S فراهم کرد. 

فرش‌های سعدآباد سرقت نشد، جابجا شد!

سخنگوی قوه قضائیه: فرش‌های نفیس سعدآباد در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شده‌اند.

ماجرای مفقود شدن فرش‌های نفیس مجموعه سعدآباد در دولت قبل با اظهارات روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه وارد فاز جدیدی شد. وی با تکذیب سرقت این فرش‌ها، عنوان کرد که این فرش‌ها جابجا شده‌اند.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه