ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

برای اطلاع از اخبار مهم و اتفاقات روز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ با ما همراه باشید.

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

برای اطلاع از اخبار مهم و اتفاقات روز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ با ما همراه باشید.

دوران طلایی خانه‌دار شدن در دولت خاتمی؛ تورم مسکن در کدام دولت‌ها کمترین بود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد پایین‌ترین نرخ تورم مسکن در 33 سال گذشته، مربوط به دوره ریاست جمهوری خاتمی با میانگین سالانه 19 درصد است. همچنین در دولت روحانی شاهد کمترین تورم اجاره (20 درصد) بودیم.

بارش‌های بهاری تا پایان خرداد ادامه دارد؛ هشدار سیلاب و صاعقه در ارتفاعات شمال غرب و البرز

در حالی که ناپایداری‌های جوی در کشور ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود بارش‌های بهاری تا پایان خرداد ماه در بسیاری از نقاط کشور، به خصوص ارتفاعات، تداوم داشته باشد. استان‌های شمال غربی کشور طی این مدت مستعدترین نقاط برای دریافت رگبار و رعدوبرق هستند و در بیشتر روزها شاهد رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق این استان‌ها خواهیم بود. همچنین در سایر نقاط نیمه غربی و نوار شمالی کشور نیز انتظار وقوع رگبار و رعدوبرق می‌رود که شدت بارش‌ها در ارتفاعات بوده و احتمال تگرگ، صاعقه و سیلاب در ارتفاعات شمال غرب و البرز بسیار بالا خواهد بود. 

هوای تهران دوباره آلوده شد؛ هشدار به گروه‌های حساس

کیفیت هوای تهران بار دیگر در وضعیت ناسالم قرار گرفت و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 104 قرار دارد. این به معنای آن است که هوا برای گروه‌های حساس جامعه مانند کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مضر است. 

بحران آب در کمین تهران؛ ذخایر سدها در وضعیت بحرانی

با وجود بارش‌های اخیر، ذخایر آب سدهای کشور به شدت کاهش یافته و تهران در آستانه یک بحران آبی جدی در تابستان 1403 قرار دارد. 

بازنشستگی پیش از موعد کارگران پیمانکاری در ابهام؛ تیر خلاص وزارت کار به پیکر کارگران

در حالی که بسیاری از کارگران در آرزوی بازنشستگی پیش از موعد به سر می‌بردند، دستورالعمل جدید وزارت کار این آرزو را برای کارگران پیمانکاری به یاس تبدیل کرد. طبق این دستورالعمل، کارفرمای مادر هیچ مسئولیتی در قبال بازنشستگی پیش از موعد کارگران پیمانکاری ندارد و این کارگران باید برای احقاق حقوق خود به پیمانکاران (که بسیاری از آنها قابل شناسایی و دسترسی نیستند) مراجعه کنند. این موضوع موجی از نارضایتی را در میان کارگران پیمانکاری به وجود آورده و آنها را در بن‌بست ناامیدی و بلاتکلیفی قرار داده است.

کارمندان از امروز ۶ صبح سر کار رفتند؛ صرفه‌جویی ۱۵۰۰ مگاواتی برق در ادارات

در راستای اجرای مصوبه هیئت دولت و به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، ساعات کاری ادارات دولتی و بانک‌ها از امروز، 5 خرداد 1403، به طور موقت از ساعت 6 صبح تا 13 تغییر یافت. 

مدیرعامل توانیر با اشاره به اجرای این طرح در سال گذشته، از کاهش 850 مگاواتی مصرف برق در بخش ادارات خبر داد و گفت: "پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح در سال جاری، 1500 مگاوات در مصرف برق ادارات صرفه‌جویی شود."

حاشیه‌های جدید برای درویش؛ شماره موبایل او در فضای مجازی پخش شد!

پس از جنجال‌های شب گذشته بین مدیران پرسپولیس و استقلال، حاشیه‌های جدیدی برای رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس به وجود آمده است. گفته می‌شود شماره موبایل او در فضای مجازی پخش شده و او مورد هجوم پیام‌ها و تماس‌های زیادی قرار گرفته است. 

ضرب الاجل دو هفته‌ای بانک مرکزی برای متخلفان نرخ سود؛ سلب صلاحیت در صورت عدم تمکین!

بانک مرکزی در اقدامی قاطع، به بانک‌های متخلف در زمینه نرخ سود سپرده‌ها اولتیماتوم داد. معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد که این بانک‌ها حداکثر دو هفته فرصت دارند تا نسبت به اصلاح نرخ‌های غیرمتعارف خود اقدام کنند. در غیر این صورت، با برخوردهای شدیدی از جمله سلب صلاحیت ارکان مدیریت بانک خاطی مواجه خواهند شد.

بازار خودرو در سکوت خبری؛ ثبات قیمت‌ها در اولین روز کاری پس از تعطیلات

بازار خودرو پس از دو روز تعطیلی، فعالیت خود را از سر گرفت و شاهد نوسان قیمتی خاصی نبود. قیمت تمامی خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی با نرخ‌های روز یکشنبه معامله می‌شود. به نظر می‌رسد تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش و کاهش تقاضا، عامل اصلی این ثبات قیمتی باشد. 

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۳ استان؛ بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل در برخی مناطق

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای استان‌های تهران، البرز و مازندران، از احتمال بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق خبر داد. این بارش‌ها که از بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود، تا اواخر هفته نیز ادامه خواهد داشت. 

کارشناس هواشناسی همچنین از بارش باران در خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. 

در شرق کشور نیز شاهد وزش بادهای 120 روزه و گرد و خاک خواهیم بود. 

امشب، آخرین فرصت انتخاب رشته برای مجازین آزمون ارشد!

توجه داوطلبان گرامی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳:

مهلت انتخاب رشته در این آزمون که از روز یکشنبه، 13 خرداد آغاز شده بود، امشب به پایان می‌رسد. 

داوطلبان گرامی می‌توانند تا پایان امشب (چهارشنبه، 16 خرداد) نسبت به انتخاب رشته و محل تحصیل خود از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند. 

رانندگان متخلف جریمه‌های سنگین‌تری در پیش دارند؛ افزایش نرخ جریمه‌ها از اول تابستان

رانندگان متوجه باشند! نرخ جریمه‌های رانندگی از اول تیرماه 1403 افزایش خواهد یافت. رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام این خبر گفت: "نرخ‌های جدید جریمه‌ها با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش تخلفات رانندگی در جاده‌ها و شهرها اعمال خواهد شد."

مجید قناد رو به بهبودی؛ انتقال به بخش عمومی بیمارستان در روز آینده

خبر خوش برای طرفداران مجید قناد، مجری پیشکسوت صدا و سیما! پسر ایشان در گفتگو با ایرنا اعلام کرد که وضعیت پدرشان رو به بهبودی است و فردا به بخش عمومی بیمارستان منتقل خواهند شد.

آقای قناد چند روز پیش در یک تصادف رانندگی دچار خونریزی سر شده بود، اما خوشبختانه حال عمومی ایشان مساعد گزارش شده است. 

پسر مجید قناد در این باره گفت: "پدرم چند روز پیش یک تصادف کوچک داشتند. ما متوجه شدیم در سرشان خونریزی اتفاق افتاده است. خدا را شکر الان خیلی بهتر هستند. پزشک ایشان هم خبر داد که مورد خاصی نیست."

کارگردان متجاوز به اعدام محکوم شد؛ مجازات همدستش 20 سال حبس

در پی رسیدگی مجدد به پرونده کارگردان متجاوزی که با همدستی یک زن، چهار دختر دانش‌آموز را آزار داده بود، وی برای دومین بار به اعدام محکوم شد. 

این کارگردان که اوایل سال 1401 به اتهام آزار و اذیت دختران نوجوان توسط یکی از قربانیان به همراه مادرش به پلیس آگاهی معرفی شده بود، پیش از این نیز در دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شده بود. 

راه برای ورود خودروهای برقی به کشور باز شد!

مجوز واردات خودروهای نو و کارکرده برقی و هیبریدی در قانون بودجه سال 1403 صادر شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف یک ماه آیین‌نامه اجرایی آن را تهیه و به هیات وزیران ارسال کند.

این خبر می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت خودروی ایران و گامی مهم در جهت کاهش آلودگی هوا باشد.

سینماها در جوار امام جواد (ع) تعطیل می‌شوند

سینمادوست‌ها امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ خرداد) فرصت دارند به تماشای فیلم مورد علاقه خود بپردازند چرا که سینماها همزمان با شهادت امام محمد تقی (ع) از صبح روز جمعه (۱۸ خرداد) تا ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود.

این تعطیلی فرصتی برای بزرگداشت این امام همام و همچنین گذراندن وقت با خانواده و دوستان در فضایی معنوی است.

علاقه‌مندان به سینما می‌توانند از امروز با مراجعه به سینماهای سراسر کشور، نسبت به تهیه بلیط فیلم‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه