ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۱۵ خرداد ۲۴۰۳

برای اطلاع از اخبار و اتفاقات مهم و خلاصه خبرهای امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ با ما همراه باشید.

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۱۵ خرداد ۲۴۰۳

مروری به اخبار و اتفاقات مهم امروز | خلاصه اخبار مهم روز ۱۵ خرداد ۲۴۰۳

برای اطلاع از اخبار و اتفاقات مهم و خلاصه خبرهای امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ با ما همراه باشید.

هوای تهران امروز قابل قبول؛ تنفس پاک در پایتخت

شاخص کیفیت هوای تهران امروز صبح با ثبت عدد ۸۱ در وضعیت قابل قبول قرار گرفت و خبری خوش برای شهروندان تهرانی به ارمغان آورد. 

ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک ممنوع شد؛

دیوان عدالت اداری مصوبه کمیسیون ماده 5 را لغو کرد

دیوان عدالت اداری در حکمی، مصوبه کمیسیون ماده 5 شهر تهران مبنی بر ساخت هتل 30 طبقه در منطقه ولنجک را لغو کرد. 

این حکم به دنبال شکایت اساتید شهرسازی و سازمان بازرسی از مصوبه مذکور صادر شده است. 

ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی؛ کندوان و هراز نیمه‌سنگین تا سنگین

جاده‌های شمالی کشور، به ویژه محورهای هراز و کندوان، امروز شاهد ترافیک نیمه‌سنگین تا سنگین در مسیر جنوب به شمال هستند. 

سفر به سمت شمال کشور در این ایام از سال با استقبال زیادی همراه است و این موضوع باعث افزایش حجم ترافیک در جاده‌های شمالی می‌شود. 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران از رانندگان تقاضا کرد که قبل از سفر به این محورها، از آخرین وضعیت ترافیکی مطلع شده و در صورت امکان، سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند. 

سود و زیان سرخابی‌ها از سوت داوری؛ پرسپولیس برنده جدال پنالتی‌ها، استقلال در آفساید ضرر کرد

بررسی عملکرد داوران در بازی‌های لیگ برتر نشان می‌دهد که پرسپولیس و استقلال در این زمینه ترازو را تا حدودی به نفع خود سنگین کرده‌اند. 

طبق آمار، پرسپولیس در مجموع 20 بار در نتیجه تصمیمات داوری صاحب موقعیت شده که 11 بار به سود این تیم و 9 بار به ضرر آنها بوده است. در مقابل، استقلال 19 بار تحت تاثیر سوت داوری قرار گرفته که 12 بار به سود این تیم و 7 بار به ضرر آنها بوده است. 

تغییر ساعت کار ادارات از فردا؛ صرفه‌جویی در مصرف برق در دستور کار

از فردا، چهارشنبه 5 خرداد، ساعت کار ادارات دولتی و غیردولتی در سراسر کشور به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق تغییر خواهد کرد. 

بر اساس مصوبه هیئت دولت، ادارات موظفند از ساعت 6 صبح تا 13 ظهر فعالیت کنند. این طرح با هدف کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف و به ویژه در فصل گرم سال اجرا می‌شود. 

همچنین طبق این مصوبه، دمای محیط در ادارات باید روی 24 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود و ادارات موظفند در ساعات کاری 30 درصد و پس از پایان ساعات کاری 60 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

سفر طولانی‌تر از انتظار؛ تاخیر 4 ساعته قطار درجه 1 تهران - مشهد

مسافران قطار درجه 1 (نام شرکت محفوظ است) که در حال سفر از تهران به مشهد بودند، با تاخیر بیش از 4 ساعته مواجه شدند. 

طبق اطلاعات درج شده روی بلیط، این قطار باید در حدود 12 ساعت به مقصد می‌رسید، اما به دلیل نقص فنی و توقف‌های طولانی در مسیر، زمان رسیدن به مشهد با بیش از 4 ساعت تاخیر همراه خواهد بود. 

نکته قابل توجه در این سفر، عدم اطلاع‌رسانی و عذرخواهی مسئولان قطار به مسافران در مورد علت تاخیر و زمان تقریبی رسیدن به مقصد است.

سوخت‌بران باز هم قربانی قانون‌شکنی؛

تصادف مرگبار نیسان با سمند در هرمزگان 5 کشته برجای گذاشت

در تصادفی دلخراش که در محور میناب-بندرعباس رخ داد، یک دستگاه وانت نیسان که حامل سوخت قاچاق بود، با یک خودرو سواری سمند برخورد کرد و 5 تن جان خود را از دست دادند.

این حادثه ناگوار بار دیگر خطرات حمل و نقل غیرمجاز سوخت را به نمایش گذاشت و نشان داد که قانون‌شکنی در این زمینه چه تبعات هولناکی می‌تواند داشته باشد. 

ساعت طرح ترافیک با تغییر ساعت کار ادارات تغییر نمی‌کند

شهریار افندیزاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، اعلام کرد که با وجود تغییر ساعت کار ادارات از 15 خردادماه، ساعت اجرای طرح ترافیک در شهر تهران همچنان از 6:30 صبح تا 18:00 خواهد بود و هیچ‌گونه تغییری در آن اعمال نخواهد شد.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تغییر ساعت طرح ترافیک همزمان با تغییر ساعت کار ادارات مطرح شده بود.

افندیزاده در این خصوص گفت: "با توجه به بررسی‌های انجام شده و نظر کارشناسان، تغییر ساعت طرح ترافیک در حال حاضر به صلاح نیست و می‌تواند منجر به افزایش بار ترافیکی در ساعات صبح و عصر شود."

آماده‌سازی برای مصاف با هنگ‌کنگ؛ ملی‌پوشان در دو گروه تمرین کردند

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از ورود به هنگ‌کنگ، صبح امروز در دو گروه به تمرین پرداختند. 

در این نوبت تمرینی که در سالن بدنسازی هتل برگزار شد، ملی‌پوشان تمرینات ریکاوری و بدنی را زیر نظر کادر فنی انجام دادند تا برای تمرین عصر امروز بر روی چمن آماده شوند. 

ایران در مسیر کاهش تعهدات برجام؛ گامی دیگر در واکنش به بی‌عملی طرف‌های مقابل

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که ایران در حال حاضر در مرحله کاهش تعهدات برجامی خود قرار دارد. این اقدام در واکنش به عدم انجام تعهدات طرف‌های مقابل، به ویژه ایالات متحده آمریکا، انجام می‌شود.

محمد اسلامی در این خصوص گفت: "ایران طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی حق دارد در صورت انجام‌نشدن تعهدات طرف‌های مقابل، متقابلا کاهش تعهد را دستور کار قرار دهد."

رقیب جدید در بازار خودرو؛ بک X3 پرو با قیمتی نزدیک به پژو ۲۰۷ از فردا راهی بازار می‌شود

از فردا، چهارشنبه 16 خرداد 1403، شاهد عرضه یک رقیب جدید در بازار خودرو خواهیم بود. شرکت کرمان موتور، فروش "بک X3 پرو" را با قیمتی معادل 939 میلیون و 600 هزار تومان آغاز می‌کند.

این خودرو چینی که در دسته کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد، از نظر قیمتی در بازه پژو 207 اتوماتیک در بازار ایران قرار گرفته و می‌تواند به عنوان گزینه‌ای جدید برای خریداران در این رده قیمتی مطرح باشد.

سوء استفاده از آمبولانس برای فرار از ترافیک توسط علی پروین؛ واکنش‌ها به این اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی

استفاده از آمبولانس توسط علی پروین و محمود خوردبین در حاشیه جشن قهرمانی پرسپولیس، واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت. این اقدام که به عنوان "کار جالب علی پروین" در برخی رسانه‌ها بازتاب یافته بود، نه تنها جالب نبود، بلکه غیرقانونی و غیراخلاقی نیز محسوب می‌شود.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، با اشاره به غیرقانونی بودن این اقدام، تأکید کرد که با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. وی همچنین گفت: "خودروی آمبولانسی که علی پروین و محمود خوردبین را جابه‌جا کرده است، متعلق به یک آمبولانس‌ خصوصی بود."

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه