ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار؛

مروری به اخبار مهم و اتفاقت مهم روز | خلاصه اخبار مهم روز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

برای اطلاع از اخبار مهم و خلاصه خبرهای امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ با ما همراه باشید.

مروری به اخبار مهم و اتفاقت مهم روز | خلاصه اخبار مهم روز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

مروری به اخبار مهم و اتفاقت مهم روز | خلاصه اخبار مهم روز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

برای اطلاع از اخبار مهم و خلاصه خبرهای امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ با ما همراه باشید.

هوای تهران قابل قبول، اما همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس

شاخص کیفیت هوای تهران امروز دوم خرداد با ثبت عدد ۹۲ در شرایط قابل قبول قرار دارد. با این حال، این وضعیت برای گروه‌های حساس مانند کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی همچنان ناسالم است.

ایران مقتدرانه بر بام دوومیدانی غرب آسیا ایستاد!

تیم ملی دوومیدانی ایران با درخشش فوق‌العاده در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا، با کسب ۴۰ مدال شامل ۲۱ طلا، ۱۶ نقره و ۳ برنز، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در این مسابقات که به میزبانی شهر ... (نام شهر را ذکر کنید) در کشور ... (نام کشور را ذکر کنید) برگزار شد، دوومیدانی‌کاران ایران با اقتدار در ماده‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند و با کسب مقام‌های اول تا سوم، پرچم پرافتخار ایران را به اهتزاز درآوردند.

هوای تهران و البرز سردتر می‌شود؛ هشدار برای شمال غرب کشور

دمای هوا در استان البرز 10 درجه و در تهران 7 درجه سانتیگراد کاهش یافته است. کارشناس هواشناسی اعلام کرد که فردا خنک‌ترین بامداد هفته را تجربه خواهیم کرد. 

همچنین برای شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور در بعد از ظهر امروز، ناپایداری جوی پیش‌بینی شده و هشدار صادر شده است. 

علاوه بر این، تهران امروز شاهد وزش شدید باد خواهد بود. 

هوای تهران همچنان ناسالم؛ دو منطقه در وضعیت قرمز

کیفیت هوای تهران صبح امروز با وجود قرار گرفتن در وضعیت قابل قبول، در مرز ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا 91 و میانگین 24 ساعت گذشته 105 بوده است.

دو منطقه پاسداران (منطقه 3) و پارک سلامت (منطقه 17) در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) و 8 ایستگاه دیگر نیز در شرایط نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار دارند.

امتحانات پیام نور در روز چهارشنبه 16 خرداد لغو شد

به دنبال درخواست‌های متعدد دانشجویان و همزمان با ایام ارتحال امام خمینی، دانشگاه پیام‌نور اعلام کرد که امتحانات پایان نیمسال در روز چهارشنبه 16 خرداد برگزار نخواهد شد. 

ساختمان مسکونی در استانبول فرو ریخت؛ افراد زیر آوار

یک ساختمان مسکونی در شهر استانبول ترکیه امروز صبح (یکشنبه) فرو ریخت و چندین نفر را در زیر آوار محبوس کرد. 

آیفون ۱۳ هم به جمع ممنوعه‌ها پیوست؛ واردات تمام مدل‌های آیفون ممنوع شد

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از ممنوعیت ترخیص آیفون ۱۳ و انسداد کامل مسیر ورود آیفون به کشور خبر داد. وی با اشاره به بخشنامه گمرک ایران، این اقدام را پر از ابهام و تناقض دانست و از بلاتکلیفی و سردرگمی فعالان این حوزه انتقاد کرد.

پایان مالکیت زنوزی؛ تراکتور به هیأت فوتبال آذربایجان شرقی واگذار شد

پس از انتشار فراخوان واگذاری سهام باشگاه تراکتور و عدم استقبال متقاضیان، مالکیت این تیم تبریزی به طور رسمی به هیأت فوتبال آذربایجان شرقی منتقل شد. 

بوکس ایران پس از 8 حضور پیاپی، المپیک را از دست داد!

مهدی پرویزی آخرین شانس بوکس ایران را هم سوزاند

در یک نتیجه ناامید کننده، بوکس ایران که از سال 2004 تاکنون در هر دوره المپیک نماینده داشت، با شکست مهدی پرویزی در وزن 51 کیلوگرم مقابل حریف ساحل عاجی، سهمیه حضور در المپیک 2024 پاریس را از دست داد. این ناکامی، تلخ‌ترین نتیجه بوکس ایران در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

مورایس: سپاهان کوچک‌تر از آن است که جام ببرد؛ من هم شاید genug خوب نباشم!

سرمربی پرتغالی سپاهان با انتقاد از شرایط باشگاه، جدایی خود را قطعی کرد.

ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان، در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با شمس‌آذر، بار دیگر بر جدایی خود از این تیم تأکید کرد. او با اشاره به عدم امکان قهرمانی سپاهان با بودجه فعلی، این باشگاه را "کوچک‌تر" از رقبای مدعی عنوان قهرمانی دانست و گفت: "من خوشحال نیستم. نمی‌شود به آینده نگاه کرد و گفت اینجا جام ببر. نه چون نمی‌شود اینجا و در این باشگاه جام برد و شاید من به اندازه کافی خوب نیستم که تیم را به لول قهرمانی ببرم و فرد دیگری بتواند این کار را انجام بدهد."

هشدار هواشناسی: رگبار، رعد و برق و وزش باد تا پایان پنجشنبه!

احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد وجود دارد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی، از وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط کشور تا پایان روز پنجشنبه خبر داد. وی با بیان اینکه این پدیده‌ها عمدتاً در شمال، شمال غرب و غرب کشور رخ خواهد داد، گفت: "این شرایط جوی می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد شود."

ناامیدی، قاتلی خاموش که مغز و روح را می‌فرساید!

استرس مزمن ناشی از ناامیدی، پیامدهای هولناکی برای سلامت روان و جسم به همراه دارد.

ناامیدی، حسی طاقت‌فرسا و مخرب است که می‌تواند زندگی انسان را به تاریکی مطلق فرو ببرد. اما آنچه که شاید بسیاری از افراد از آن غافل هستند، این است که ناامیدی نه تنها یک مشکل روحی و روانی، بلکه قاتلی خاموش برای سلامت جسم نیز به شمار می‌رود. 

اعتراض قاطع ایران به چین: سفیر چین در پی حمایت‌های بی‌اساس پکن احضار شد

سفیر چین در تهران امروز صبح به وزارت امور خارجه احضار شد و مراتب اعتراض شدید ایران به حمایت‌های مکرر چین از ادعاهای بی‌اساس امارات در مورد جزایر ایرانی ابلاغ گردید. در این دیدار، یادداشت اعتراض رسمی ایران نیز به سفیر چین تسلیم شد. 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه