ارسال به دیگران پرینت

سیل | سیل در مشهد

نبرد با سیل در مشهد | تلاش‌ها برای نجات جان و مال مردم

سیل دیروز در روستای سرغایه از توابع بخش احمدآباد مشهد، جان یک پیرمرد 70 ساله را گرفت و خسارات زیادی به بخش کشاورزی و منازل باغی این منطقه وارد کرد.

نبرد با سیل در مشهد | تلاش‌ها برای نجات جان و مال مردم

سیل در روستای سرغایه مشهد جان یک پیرمرد را گرفت.

سیل دیروز در روستای سرغایه از توابع بخش احمدآباد مشهد، جان یک پیرمرد 70 ساله را گرفت و خسارات زیادی به بخش کشاورزی و منازل باغی این منطقه وارد کرد. مجید بیکی، بخشدار احمدآباد، با بیان این خبر گفت: "این سیل به راه‌های ارتباطی روستاهای حسن آباد، سرغایه، سلطان آباد، رباط سفید، پیوه ژن و بالندر نیز آسیب زده است." وی افزود: "آبگرفتگی زیرگذر ریلی، راه ارتباطی روستای سلطان آباد را مسدود کرده و شب گذشته حدود 300 نفر از اهالی این منطقه به روستای دیگری منتقل شدند."

فیلمی از معلم مسئولیت‌پذیر دبستان در هنگام سیل مشهد | معلم دلسوز به کمک بچه ها شتافت +ویدئو

بیکی با اشاره به تلاش‌ها برای رفع خسارات سیل گفت: "برق چاه آب شهر ملک آباد وصل شده و شکستگی خط انتقال آب به پنج روستای محور حسن آباد نیز در حال ترمیم است. در حال حاضر مخازن آب این روستاها با تانکر پر می‌شود و کمبود آبی وجود ندارد." بخشدار احمدآباد بیشترین خسارات را مربوط به بخش کشاورزی منطقه دانست و گفت: "برای مثال، در روستای سرغایه که حدود 150 باغ دارد، 60 درصد باغ‌ها در جریان سیل آسیب دیده‌اند." سیدرضا عباسی نیشابوری، سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، نیز از افزایش شمار جانباختگان سیل چهارشنبه در این استان به 7 نفر خبر داد. وی افزود: "سه نفر نیز مفقود هستند که یکی از آنها مربوط به روستای سرغایه بخش مرکزی است." بخش احمدآباد شهرستان مشهد با 40 هزار نفر جمعیت، متشکل از 2 شهر ملک آباد و بینالود و 42 روستای دارای دهیاری است. هواشناسی خراسان رضوی از فعال شدن سامانه بارشی پرقدرتی در استان از روز سه‌شنبه خبر داده و نسبت به بارش‌های رگباری، رعد و برق، صاعقه، بارش تگرگ، وزش باد شدید، آبگرفتگی، رواناب و سیلاب تا اوایل هفته آینده هشدار داده است. همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده شده است.

 

منبع : رکنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه