ارسال به دیگران پرینت

توافق دادکان و عباسی

دادکان می آید

در روزهای اخیر صحبت‌هایی در خصوص انتخاب مدیرعامل پرسپولیس مطرح می‌شود. همانند همیشه نامی ‌از دادکان به میان آمده است و البته ابراهیم شکوری که گزینه جوان مدیرعاملی باشگاه است.

دادکان می آید

باشگاه پرسپولیس در روزهایی که فوتبال به‌خاطر شیوع کرونا تعطیل است حواشی زیادی را به‌خود دیده است.

از تعیین مدیرعامل تا استعفای برخی اعضای هیات‌مدیره به‌خاطر اختلاف با یکدیگر. حالا اعضای هیات‌مدیره درصدد هستند تا مدیرعامل باشگاه را انتخاب کنند و به نوعی حواشی رخ داده را کمتر کنند.

از محمد دادکان و علی‌اکبر طاهری تا ابراهیم شکوری به‌عنوان چهره‌های جدید این پروژه نام برده می‌شود.‌

علی‌اکبر طاهری که دوره‌ مدیریتش روزهای خوبی را با باشگاه داشت نکات منفی در کارنامه مدیریتش به‌خاطر محرومیت از 2 پنجره نقل و انتقالاتی و همچنین محرومیت 4ماهه‌ طارمی‌ در یاد هوادار مانده است ضمن اینکه بحث بازنشستگی چیزی است که نمی‌توان از آن به‌راحتی عبور کرد.

محمد دادکان نامی ‌است که اصولا برای جذاب‌ترشدن رقابت به میان می‌آید اما هیچگاه به منزله‌ انتخاب نمی‌رسد. دادکان هم بازنشسته است و باید دید چه وضعیتی رخ خواهد داد. ابراهیم شکوری 36 ساله که تجربه 7 ماه حضور در فدراسیون فوتبال را به‌عنوان سرپرست دبیر کل دارد هم یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند جوان‌ترین مدیرعامل باشگاه را در تاریخ به‌نام خود ثبت کند.

دادکان

محمد دادکان در این سال‌ها یکی از بهترین گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس، ریاست فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش بوده است ضمن اینکه اقبال عمومی ‌هم با وی همراه است. وقتی از گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس یاد می‌شود ناخودآگاه نام محمد دادکان نیز جزو گزینه‌های اصلی این پست بر زبان جاری می‌شود.

در سال 1396 محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال با حکم محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن به‌عنوان مشاور ورزشی این وزارتخانه منصوب و مشغول به کار شد. دادکان در همان سال هم گزینه مدیرعاملی باشگاه بود، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و گرشاسبی مسئولیت کار را در حالی در اختیار گرفت که مساله بازنشستگی وی مطرح بود. به همین دلیل وزارت ورزش به‌دنبال جلب رضایت دادکان و حضور او در فدراسیون بود اما این مساله رخ نداد.

سال گذشته گمانه‌زنی‌هایی در خصوص ثبت‌نام محمد دادکان برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مطرح می‌شد، اما بازهم اهالی فوتبال شاهد این اتفاق نبودند. رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این سال‌ها به وزارت ورزش تاخته و انتقادات شدیدی را داشته است. وی با شعار خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیز مشکل دارد. محمد دادکان اول دی‌ماه سال 1397درباره بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اگر خاطرتان باشد قبلا هم گفته بودم خصوصی‌سازی یک سرگرمی ‌است. همان موقع به آقای پوری‌حسینی گفتم شما می‌دانید این کار شدنی نیست. الان می‌خواهند دکمه کت و شلوار را بفروشند. کت و شلوار سالمی‌ دست کسی نمی‌آید. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که با برنامه تهران ورزشی گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: یکبار کامران نجف‌زاده خبرنگار صدا و سیما به من گفت شما نوستراداموس هستی و هرچه می‌گویی محقق می‌شود. به او گفتم نوستراداموس نیستم ولی مردم و جامعه‌ام را می‌شناسم. امروز کلاهی درست کرده‌ایم به نام خصوصی‌سازی تا سر مردم بگذاریم. استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند.

کت و شلوار را نگه می‌دارند و دکمه‌اش را می‌فروشند. دادکان درباره اینکه چرا این دو باشگاه واگذار نمی‌شوند، تصریح کرد: به این خاطر که استقلال و پرسپولیس را به‌خاطر محبوبیت و سر و صدایی که دارند به شخص واگذار نمی‌کنند. می‌ترسند به کسی واگذار کنند تا آن شخص علیه همین‌ها، آدم‌ها را جمع کند و شعار بدهد و چیزی که مدنظرش است را روی کار بیاورد. وی خاطرنشان کرد: اصلا این دو باشگاه را به چه کسی بفروشند؟ چه کسی این پول را دارد؟ می‌گویند سهامش را به مردم واگذار کنند.

اینها فقط «صوت» است. اگر هم به کسی بدهند از این جیب به آن جیب می‌کنند تا ظاهر را حفظ کنند و فقط دکمه کت را می‌فروشند.

شکوری

15 آذرماه سال 97 ابراهیم شکوری به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب شد. مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال با قبول درخواست محمدرضا ساکت و ضمن تقدیر از زحمات ایشان، بنا به اهمیت عدم توقف فعالیت‌های اداری و اجرایی روزمره فدراسیون فوتبال ابراهیم شکوری را به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب کرد.

در قسمتی از حکم شکوری آمده است: «امید است با اتکال خداوند بزرگ نسبت به انجام فعالیت‌های تعیین شده اقدامات لازم را به عمل آورد. لازم به ذکر است وی جایگزین محمدرضا ساکت شده است. شکوری اما در این مدت با مشکلات زیادی مواجه شد که مهمترین آن قرارداد ویلموتس بود. قراردادی که البته زمینه‌ساز جدایی مهدی تاج از فدراسیون فوتبال شد. ابراهیم شکوری در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر درباره ورود و خروج از فدراسیون فوتبال و قبول سرپرست دبیرکلی این فدراسیون به مدت 16 ماه، گفت: «من از طریق سعید دقیقی به فدراسیون فوتبال معرفی شدم. در آن مقطع و در راستای جوانگرایی در بخش مدیریتی، چندین پست مختلف به من پیشنهاد شد. در این بین من شناخت کمی‌نسبت به مساله دبیرکلی داشتم، اما سمت معاون دبیرکل را پیشنهاد کردم و از اردیبهشت 97 وارد کار شدم. سپس بحث بازنشسته‌ها پیش آمد که با توجه به تجربه‌اندوزی من در این پست، به‌عنوان سرپرست دبیرکلی انتخاب شدم.

من هم مانند هر کسی از این پست استقبال و سعی کردم در کارم مشکلی ایجاد نشود.» سرانجام در اوایل فروردین‌ماه سالجاری مهدی محمد نبی جایگزین شکوری در فدراسیون فوتبال شد.

در روزهای گذشته نام‌های متفاوتی در خصوص مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده است که یکی از آنها ابراهیم شکوری است. ابراهیم شکوری بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تهران با انتشار توئیتی اعلام کرد که در راس مدیریتی این باشگاه حضور نخواهد یافت.

او در این توئیت نوشت: «تیم بزرگ و پرهوادار، آدم‌های بزرگ می‌خواهد. مطرح شدن نام بنده در کنار بزرگانی چون دکتر دادکان افتخار بزرگی است و بزرگتر از آن، نام بزرگ پرسپولیس است.»

منبع : آرمان ملی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه