ارسال به دیگران پرینت

لکه وایتکس | ترفند از بین بردن لکه وایتکس

با این روش هیچ اثری از لکه وایتکس روی لباست نمیمونه و همه رو میشوره! | ترفند از بین بردن لکه وایتکس + ویدئو

برای اطلاع از ترفند از بین بردن لکه وایتکس با ما در ادامه همراه باشید.

با این روش هیچ اثری از لکه وایتکس روی لباست نمیمونه و همه رو میشوره! | ترفند از بین بردن لکه وایتکس + ویدئو

ترفند از بین بردن لکه وایتکس

برای اطلاع از ترفند از بین بردن لکه وایتکس با ما در ادامه همراه باشید.

پاک کردن لکه وایتکس در واقع باید اثر از بین رفتن رنگ پارچه را ترمیم کند. یعنی لکه ایجاد شده در اثر وایتکسی شدن لباس، دائمی ‌است. بنابراین راه از بین بردن لکه وایتکس روی لباس، در واقع به بازیابی رنگ الیاف برمی‌گردد. 

پاک کردن لکه وایتکس روی لباس

وایتکس از موادی است که اگر بر روی لباسی ریخته شود، ایجاد لک می‌کند و رنگ لباس را از بین می‌برد. از بین بردن لکه وایتکس روی لباس به سادگی امکان‌پذیر نیست؛ به عبارتی کاملاً نمی‌توان رنگ پارچه را به حالت اولیه برگرداند. با این حال، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها لکه را خنثی کنید و از سوراخ شدن پارچه جلوگیری نمایید. البته روش‌هایی هم وجود دارد که تا حدی رنگ پارچه را برمی‌گردانند. اگر لباسی دارید که در اثر وایتکس تغییر رنگ داده، با هوم پلاس همراه باشید تا با یک سری از راهکارها برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس آشنا شوید.

مواد مورد نیاز برای از بین بردن لکه وایتکس

برای از بین بردن لکه مایع سفیدکننده، بیشترین موادی که به آن‌ها احتیاج خواهید داشت، الکل و قهوه برای لباس‌های تیره و جوش شیرین برای خنثی و تضعیف کردن لکه وایتکس روی لباس است. مواد دیگری مانند پاک کننده رنگ و رنگ‌های پارچه قابل شست‌وشو نیز می‌توانند شما را در از بین بردن لکه وایتکس روی لباس یاری کنند.

آموزش پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی لباس | بهترین و آسان ترین ترفند برای پاک کردن چسب ۱۲۳

طریق صحیح استفاده از وایتکس

توصیه می‌کنیم هرگز از وایتکس برای شستشوی لباس رنگی و مشکی استفاده نکنید.

هرگز وایتکس را مستقیم روی لباس نریزید.

ابتدا وایتکس را کمی با آب مخلوط کنید تا رقیق شود.

توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از وایتکس، حتماً برچسب راهنمای آن را مطالعه نمایید.

هنگام استفاده از وایتکس، حتماً یک لباس کهنه به تن داشته باشید تا در صورت ایجاد لکه، مشکلی ایجاد نشود.

پاک کردن لکه وایتکس با الکل

برای اینکه لکه وایتکس روی لباس را با الکل پاک کنید، به الکل ایزوپروپیل نیاز دارید. پنبه را به الکل آغشته کنید و سپس پنبه را از بیرون لکه به داخل آن بکشید. با این کار تا حدودی، رنگ لباس به حالت اولیه برمی‌گردد. البته یادتان باشد که برای لکه‌های کوچک این روش تا حدی جوابگو است. اگر لکه‌های ایجاد شده خیلی زرد هستند، نیاز به زمان بیشتری برای ماندن الکل بر روی لکه دارید. قسمتی را که الکل زده‌اید، با آب پاک کنید و اجازه دهید تا لباس کاملاً خشک شود.

در صورت مشاهده دوباره لکه، یک پارچه را به پراکسید هیدروژن آغشته کرده و روی لکه لباس بکشید. با این کار، لکه‌های زرد به سفید تبدیل می‌شوند؛ چراکه پراکسید همانند سفیدکننده عمل خواهد کرد. در نهایت، لباس را دوباره شست‌وشو دهید. توجه کنید که این راهکار برای لباس‌های تیره بسیار مناسب است.

در مورد ماده هیدروژن پراکسید، لازم به ذکر است که این ماده همان آب اکسیژنه بوده و یک سفیدکننده قوی شناخته می‌شود؛ بنابراین در بیشتر مواقع به جای مواد سفیدکننده‌ای مانند وایتکس، از این محلول می‌توانید استفاده کنید.

به هنگام استفاده از هیدروژن پراکسید باید موارد ایمنی را جدی بگیرید و مانع از تماس پوست با آن شوید. همچنین باید این ماده را به دور از مواد اشتعال‌زا نگه‌داری کنید. ضمن اینکه همانند دیگر ماده‌های پاک‌کننده از ترکیب هیدروژن پراکسید با سایر مواد جداً خودداری نمایید.

پاک کردن لکه وایتکس با جوش شیرین

اگر در حین کار با وایتکس متوجه لکه وایتکس روی لباس شدید، بهتر است برای پاک کردن آن به موقع عمل کنید. قسمت دارای لکه را با آب سرد شست‌وشو دهید تا اضافی محلول وایتکس از لباس و پارچه خارج شود. مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط نمایید. به نسبت بین این دو ماده دقت کنید تا مقدار جوش شیرین بیشتر باشد و ترکیب نهایی به یک خمیر تبدیل شود. خمیر به دست آمده را به آرامی بر روی لکه وایتکس به میزان مساوی پخش کنید. پس از گذشت مدت زمانی، خمیر را با یک مسواک یا براش خیلی آهسته بتراشید. از بین بردن لکه وایتکس با جوش شیرین، به خنثی کردن لکه وایتکس روی لباس کمک می‌کند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه