ارسال به دیگران پرینت

شوک فدراسیون جهانی با لغو رقابتهای انتخابی روئینگ

کرونا و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر که به پاروزنان المپیکی ایران زد

تکلیف رقابت‌های انتخابی المپیک در رشته رویینگ به زودی مشخص خواهد شد.

کرونا و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر که به پاروزنان المپیکی ایران زد

لغو رقابتهای انتخابی المپیک روئینگ ،دغدغه بزرگ پاروزنان اردونشین ایران شد. آنها که حتی به عشق سهمیه المپیک ،روی کرونا را سفید کردند و تمرین در دریاچه آزادی را رها نکردند، دیشب اما بدترین خبر را شنیدند. خبر لغو رقابتهای انتخابی المپیک بدون اینکه به زمان دیگری موکول شود.فدراسیون جهانی روئینگ البته در جلسه ای قرار است درباره چگونگی تقسیم سهمیه ها تصمیم گیری کند. با همه نگرانی ها و دلهره ها اما افشین فرزام دیروز هم شاگردانش را در دریاچه آزادی تهران تمرین داد.  او امیدوار است نتیجه جلسه به پاروزنانش لطمه نزند.

*فدراسیون جهانی روئینگ با لغو رقابتهای انتخابی شما را شوکه کرد؟

تنها یک مرحله انتخابی المپیک برگزار شده است و انتخابی المپیک قاره آسیا و اقیانوسیه و اروپا مانده است. سهمیه نهایی کشورها هم در سوئیس قرار بود برگزار شود که با لغو ان تقریبا نصف پاروزنان  برای سهمیه المپیک بلاتکلیف مانده اند . امیدوارم تصمیم در جلسه فردا به قایقرانان روئینگ لطمه نزند.کاش سیستم جدیدی که فردا اعلام می کنند برای تقسیم سهمیه منطقی باشد.

*با شنیدن خبر بد لغو مسابقات انتخابی  تا صبح نخوابیدید؟

امیدوارم خیرباشد. من همیشه خبر های ناگوار را به خیر می گیرم. نمی توانم این خبر را بد تلقی کنم ،شاید بچه ها به بیماری مبتلا می شدند ، در حالی که حالا با لغو مسابقات انها در سلامت می مانند .

*یعنی ممکن است از رنکینگ انتخاب کنند؟

اگر قرار باشد سهمیه را به پاروزنان برتر رنکینگ جهانی بدهند که خیلی غیر منطقی است. چرا که سیستمی که برای سهمیه اجرا می شد از دو سال پیش مشخص و به کشورها اعلام شد و کشورها برای ان برنامه ریزی کردند تا ورزشکاران متضرر نشوند.  حالا به جز پاروزنان چینی ،بقیه آسیایی ها سهمیه ای نگرفته اند . همین مساله باعث شد خیلی از قایقرانان اسیایی به تصمیم  در صفحه اینستای فدراسیون جهانی  اعتراض کنند.

*وضعیت ملی پوشان اردونشین چطور است؟ 

بچه ها همان صبح دیروز به رغم انتشار خبر تمرین کردند و کار را تعطیل نکردیم. چرا که باید طبق برنامه پیش برویم تا هم شرایط جسمی بچه ها افت نکند  ، هم از نظر فنی بهتر شوند و سلامت بمانند. خدا را شکر استادیوم آزادی هم در روزهای شیوع کرونا برای ورزشکاران اردونشین امنیت دارد. من تنها نگران افت روحیه انها هستم.

*فدراسیون با کمیته ملی المپیک هم با فدراسیون جهانی برای دفاع از حق قایقرانان مذاکره کرده؟

 همان شنبه شب که متوجه تصمیم فدراسیون جهانی شدیم ،با مسئولان کمیته ملی المپیک  صحبت کردیم تا با فدراسیون جهانی مکاتبه کنند تا بدانیم  چه هدفی دارند.چرا که خبر روی  سایت فدراسیون جهانی خیلی گنگ است و فقط نوشته داریم بررسی می کنیم. امیدوارم  از روی شانس سهمیه به کشورها ندهند. چرا که که کشور ما  آسیب می بیند و انگیزه  بچه ها  از دست می رود.

*یعنی سهمیه نباشد ،برگرداندن بچه ها سخت می شود؟

دقیقا. وقتی انگیزه نباشد ، با رفع کرونا قایقرانان باید برای مسابقه های اینده اماده شوند اما بدون سهمیه و انگیزه اگر آنها را رها کنیم یکسال زمان می برد تا بچه ها به اینجا برسانیم. باید هرطور شده انگیزه بچه ها را حفظ کنیم وگرنه جبران ناپذیر می شود. اگر نتیجه جلسه تصمیم عجب و غریبی باشد آن وقت نمی دانم چطور باید بچه ها را در تمرین نگه دارم.

*اگر المپیک لغو شود چه؟

شاید این قضیه استارت لغو المپیک 2020 باشد. فدراسیون جهانی گفته در ارتباط نزدیک با ioc هستند و شاید هم المپیک تحت تاثیر  کرونا قرار بگیرد. چرا که خیلی از کشورها در گیر با کرونا هستند و تنها ایران نیست.

 

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه