ارسال به دیگران پرینت

ارنست همینگوی | آثار ارنست همینگوی

روایتی از زندگی و آثار ارنست همینگوی؛ از خبرنگاری تا جاودانگی ادبیات | معرفی کتاب های ارنست همینگوی

ارنست میلر همینگوی را می‌توان از برترین نویسندگان تاریخ ادبیات آمریکا دانست. خبرنگاری صلح طلب که در دوران جوانی خود مأمور صلیب سرخ شد تا آسیب دیدگان جنگ را به مناطق امن هدایت کند.

روایتی از زندگی و آثار ارنست همینگوی؛ از خبرنگاری تا جاودانگی ادبیات | معرفی کتاب های ارنست همینگوی

 معرفی کتاب ارنست میلر همینگوی 

ارنست میلر همینگوی را می‌توان از برترین نویسندگان تاریخ ادبیات آمریکا دانست. خبرنگاری صلح طلب که در دوران جوانی خود مأمور صلیب سرخ شد تا آسیب دیدگان جنگ را به مناطق امن هدایت کند. جادوی قلم او تصاویر، صداها و حتی بوی جنگ و وقایع پس از آن را به راحتی به نمایش می‌گذارد. برنده جوایز پولیتزر ۱۹۵۳ و نوبل ۱۹۵۴، ارنست همینگوی از برجسته­‌ترین نویسندگان است.او در سال ۱۸۹۹ در آمریکا به دنیا آمد، در دبیرستان نویسندگی را شروع کرد و خبرنگاری را به تحصیلات عالی ترجیح داد. قلم او سرشار از خاطراتش در جنگ­های جهانی اول و دوم و جنگ داخلی اسپانیا است. ارنست همینگوی در جنگ جهانی اول به عنوان راننده آمبولانس صلیب سرخ در ایتالیا فعالیت کرد.آنجا مجروح شد و در بیمارستانی با همسر آینده‌­ی خود ملاقات نمود. بعد از بهبودی کامل، آن دو به فرانسه رفتند و همینگوی حرفه­‌ی خبرنگاری را در پاریس از سر گرفت. در آنجا با نویسندگان مشهوری چون گرترود استاین، جیمز جویس و ازرا پاوند آشنا شد که او را در نویسندگی هدایت کردند، اسکات فیتزجرالد نیز از بزرگترین تشویق­ کنندگان ارنست همینگوی بود.

در دوران جنگ داخلی اسپانیا، بارها به آنجا سفر کرد و از جمهوری­‌خواهان حمایت کرد و به گفته بسیاری از منتقدین، ارنست همینگوی بهترین کتاب خود را در آن دوره نوشت. فعالیت­های او به عنوان خبرنگار تا جنگ جهانی دوم و کمی پس از آن ادامه پیدا کرد و در آشوب جنگ، به کوبا سفر کرد و مدتی را در آنجا سپری نمود. پس از بازگشت به ایالت آیداهو در آمریکا در سال ۱۹۶۰ دچار افسردگی و اضطراب شدید شد و در سال ۱۹۶۱ درگذشت. در فهرست زیر با پرطرفدارترین آثار ارنست همینگوی آشنا می‌شویم.ارنست همینگوی با نثری ساده و قدرتمند، آثار بسیار ارزشمندی را خلق کرده که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

۱. پیرمرد و دریا (The Old Man and the Sea)

این کتاب کوتاه یکی از شاهکارهای همینگوی است که داستان پیرمردی ماهیگیر به نام «سانتیاگو» را روایت می‌کند. سانتیاگو که مدت‌هاست موفق به صید نشده، با عزمی راسخ به دریا می‌رود و با یک ماهی عظیم‌الجثه مبارزه می‌کند. این کتاب به زیبایی فلسفه‌ی پایداری و امید را به تصویر می‌کشد و در نهایت جایزه پولیتزر را برای همینگوی به ارمغان آورد.

وداع با اسلحه (A Farewell to Arms)

این رمان بر اساس تجربیات همینگوی در جنگ جهانی اول نوشته شده و داستان عشقی نافرجام میان یک افسر آمریکایی به نام «فردریک هنری» و یک پرستار انگلیسی به نام «کاترین بارکلی» را روایت می‌کند. وداع با اسلحه تصویری واقعی و تلخ از جنگ را ارائه می‌دهد و به بررسی اثرات مخرب جنگ بر روح و روان انسان می‌پردازد.

برای که زنگ‌ها به صدا درمی‌آید (For Whom the Bell Tolls)

داستان این رمان در جریان جنگ داخلی اسپانیا رخ می‌دهد و روایتگر زندگی یک سرباز آمریکایی به نام «رابرت جردن» است که در کنار جمهوری‌خواهان می‌جنگد. همینگوی در این کتاب از تجربیات شخصی خود در اسپانیا بهره برده و تصویری واقع‌گرایانه از وحشت و خشونت جنگ به خواننده ارائه می‌کند. این کتاب از نظر بسیاری از منتقدان، بهترین اثر همینگوی به حساب می‌آید.

خورشید همچنان می‌دمد (The Sun Also Rises)

این رمان به زندگی نسلی از جوانان پس از جنگ جهانی اول می‌پردازد که به دلیل صدمات و تلفات جنگ، دچار پوچی و بی‌هدفی شده‌اند. داستان پیرامون گروهی از آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌چرخد که در پاریس و اسپانیا در جستجوی معنا و هدفی برای زندگی هستند. همینگوی با این اثر، تصویری از نسل از دست‌رفته‌ی پس از جنگ را به خواننده ارائه می‌دهد و توانست با این کتاب به شهرت جهانی دست یابد.

مرگ در بعدازظهر (Death in the Afternoon)

این کتاب غیر داستانی، درباره‌ی ورزش گاوبازی و فرهنگ اسپانیایی نوشته شده است. همینگوی به عنوان فردی که خود علاقه‌ی زیادی به گاوبازی داشت، در این کتاب به تفصیل درباره‌ی اصول و فنون این ورزش و جذابیت‌های آن صحبت می‌کند. این اثر به نوعی معرفی‌کننده فرهنگ و روحیه‌ی مردم اسپانیا نیز هست و نثر آن منعکس‌کننده شور و هیجان نویسنده به موضوع مورد بحث است.

تپه‌های سبز آفریقا (Green Hills of Africa)

این کتاب، سفرنامه‌ای از ماجراهای شکار همینگوی در آفریقا است که در آن از تجربه‌ی خود در طبیعت وحشی و شکار صحبت می‌کند. همینگوی در این اثر درباره‌ی زیبایی‌های طبیعت، زندگی حیوانات و چالش‌های شکار می‌نویسد. این کتاب یکی از معدود آثار همینگوی است که در آن به طور صریح به علاقه‌اش به شکار پرداخته است.

۷. داشتن و نداشتن (To Have and Have Not)

این رمان داستان مردی به نام «هری مورگان» را روایت می‌کند که در دوران رکود اقتصادی برای گذران زندگی، به کارهای غیرقانونی دست می‌زند. هری که در ابتدا تنها برای بقای خانواده‌اش تلاش می‌کند، به تدریج درگیر شرایطی سخت و چالش‌های اخلاقی می‌شود. این اثر، به بررسی اختلافات طبقاتی و پیامدهای شرایط دشوار اقتصادی در جامعه می‌پردازد.همینگوی با آثار خود، توانسته زوایای تاریک و روشن زندگی انسان‌ها را به تصویر بکشد و مفاهیمی چون عشق، جنگ، امید، پوچی و تلاش برای بقا را با نثری ساده و بی‌پرده به خوانندگان منتقل کند. هر کدام از این کتاب‌ها می‌تواند دریچه‌ای به دنیای خاص همینگوی باز کند و تجربه‌ای ناب از ادبیات ارائه دهد.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه