ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۷ آبان

خلاصه اخبار نیم روزی ۷ آبان ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۷ آبان ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

همبرگر آلوده مک‌دونالد باعث مرگ یک نفر شد

مجموعه رستوران های زنجیره ای آمریکایی غذای آماده «مک دونالد» هفته پیش با بحران تجاری و افکار عمومی روبرو شد، چرا که یک نفر در اثر خوردن همبرگر این رستوران درگذشت و چندین موارد دیگر بیماری نیز مشاهده شد.به گزارش «رویترز»، شیوع باکتری «ای.کولای» در همبرگر «کوارتر پاوندر» مک دونالد منجر به یک مرگ و تقریباً 50 مورد بیماری در سراسر مناطق غرب و غرب میانه آمریکا شد، که باعث شد این شرکت فوراً محصول مذکور را از منوی رستوران های خود در دوازده ایالت از جمله کلرادو، کانزاس و یوتا حذف کند.مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در حال تحقیق درباره این موضوع است، و مک دونالد در حال همکاری برای شناسایی منبع آلودگی با تمرکز بر پیاز و گوشت گاو است. یافته های اولیه از وزارت کشاورزی آمریکا نشان می دهد که پیاز ممکن است مسئول این شیوع بوده باشد

نگاه ویژه دولت به مسائل سیستان و بلوچستان

رئیس‌جمهور در دیدار اعضای شورای راهبردی سیستان و بلوچستان:‌

مسایل استان سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه و در ذیل کارگروهی تخصصی در دولت در حال پیگیری است.استان سیستان و بلوچستان به واسطه قرار گرفتن در مسیر پروژه بزرگ و بین‌المللی کریدور شمال – جنوب و هم‌جواری با منطقه راهبردی مکران از ظرفیت‌های بالایی در توسعه کشور برخوردار است.یکی از ایده‌های دولت چهاردهم برای توسعه متوازن کشور توجه به اقتصاد دریامحور و توسعه سواحل مکران.

امروز با گندمکاران تسویه می‌شود

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه:

در روزهای اخیر مطالبات گندمکاران به تدریج پرداخت شد و ان‌شاءالله امروز با پرداخت مرحله آخر با گندمکاران تسویه خواهد شد.

سهم ۵ درصدی هزینه سوخت از هزینه‌های شرکت هواپیمایی هما  

به گزارش «خانه اقتصاد» براساس اطلاعات صورت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۲ بهای تمام‌شده هزینه‌های عملیاتی این شرکت نزدیک به ۷/۹ همت بوده است.

یکی از هزینه‌های مهم هواپیمایی هما، هزینه‌های سوخت است که رقم آن طی سال گذشته ۳۷۱ میلیارد تومان و معادل ۴/۷ درصد از کل بهای تمام‌شده هزینه‌های عملیاتی شرکت هماست.همچنین طی سال ۱۴۰۱ نیز سهم هزینه سوخت از کل هزینه‌های عمیاتی شرکت ۶ درصد بوده است.قابل ذکر است اعطای قابل‌توجه یارانه انرژی به حمل‌نقل هوایی در ایران موجب شده سهم هزینه انرژی از کل هزینه‌های شرکت‌هایی هواپیمایی کشور بسیار ناچیز باشد، موضوعی که بارها مورد انتقاد کارشناسان بوده است.دولت نیز با این استدلال که یارانه چشمگیری به این صنعت می‌دهد، همواره از طریق قیمت‌گذاری دستوری، اقتصاد صنعت هوایی را کنترل کرده است.

افزایش قیمت سوخت به اندازه دوستی و دشمنی رادیکال ها برای دولت خطر دارد

سعید آجورلو، فعال رسانه ای نزدیک به قالیباف:

راه حل عبور از مساله یارانه پنهان و کسری بودجه در این زمان هر چه باشد، گران کردن بنزین نیست.

ممکن است افزایش قیمت، مساله سازمان برنامه و بوروکراسی دولت را تا حدودی حل کند اما حتما علیه استقرار دولت عمل خواهد کرد و بازگشت به تجربه ۹۸ تا ۱۴۰۰ دولت روحانی خواهد بود.

دولت چهاردهم برای موفقیت به هیچ وجه نباید ادامه تجربه ۲ سال آخر دولت روحانی باشد.اگر توافق گرایی دولت سه ضلع حاکمیتی، نیروهای سیاسی و نیروهای اجتماعی داشته باشد، تردیدی نیست که افزایش قیمت انرژی امکان تفاهم سه جانبه را نخواهد داشت.افزایش قیمت سوخت به اندازه دوستی و دشمنی رادیکال ها برای دولت خطر دارد. و به همین دلیل بیشتر از آنکه تصمیمی اقتصادی باشد، تصمیمی سیاسی است.

کشف جسد رقیب عشقی در اعماق چاه

پسر جوان که متهم است به خاطر علاقه به یک دختر دست به جنایت عشقی زده در دادگاه اتهامش را گردن نگرفت و مدعی شد همدستانش نیز ضربه‌هایی را به قربانی زده‌اند. رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال ناپدید شدن پسر جوانی به نام پیام آغاز شد.

متهم ردیف دوم:

 آخرین بار میثم از من خواست تا برای تفریح همراهش بروم. در میان راه یاسر هم سوار ماشین شد و ما با هم دنبال پیام رفتیم. اما میثم در بیابان‌های نزدیک پرند پیام را از ماشین بیرون برد و با او درگیر شد. من وقتی از ماشین پیاده شدم متوجه شدم میثم با چاقو به گردن پیام زده است. او که عصبانی بود من و یاسر را تهدید کرد تا آنجا را ترک کنیم. ما هم که ترسیده بودیم سراغ نازی رفتیم.ما وقتی همراه نازی به محل برگشتیم میثم گفت جسد پیام را داخل یک چاه انداخته است. او می‌گفت پیام مستحق مرگ بوده و از قتل او راضی است. او ادامه داد: چند روز بعد میثم گفت قصد دارد یاسر را بکشد. چون می‌ترسد حقیقت را به پلیس بگوید. من آنجا فهمیدم چون شاهد قتل بوده‌ام جانم در خطر است.

سوار کردن اتباع افغان به ایرلاین‌های ایرانی محدود شد 

براساس دستور العمل سازمان هواپیمایی در نامه‌ای به تعدادی از ایرلاین های ایرانی که نسخه ای از آن به دست ایران ۲۴ رسیده از آنها خواسته با توجه به تاکیدات دولت ترکیه، از صدور بلیت پرواز به کشور ترکیه برای اتباع اهل کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان خودداری کنند.

نکته مهم در خصوص این دستورالعمل آن است که این اتباع، حتی با وجود داشتن ویزای معتبر، مجاز به خرید بلیت و سوار شدن به هواپیماهای عازم ترکیه نیستند و تنها شرط پذیرش این مسافرین در پروازهای مذکور، دارا بودن پاسپورت ترکیه است

افزایش قیمت طلای ۱۸ عیار؛ انواع سکه در بازار چه تغییری کرد؟

قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۴ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

تعداد افغان‌هایِ اخراجی از ایران رسما اعلام شد

فرمانده‌کل انتظامی از طرد ۸۵۰هزار اتباع غیرمجاز از ایران خبر داد و تأکید کرد: طرد اتباع غیرمجاز بر کاهش جرم تأثیر دارد و باید این تأثیر در بلندمدت بررسی شود.

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به ادعاها درباره پایان حصر

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین جزئیات رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و حجت الاسلام مهدی کروبی و اینکه برخی از جمله دبیرکل حزب موتلفه اعلام می‌کنند که موضوع حصر پایان یافته است، عنوان کرد:اولا باید این سوال را از کسی که این موضوع را مطرح کرده پرسید باید از کسی که گفته این اتفاق افتاده است منشأ حرفش پرسیده شود. در ثانی، به دلیل آنکه این موضوع در صلاحیت مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده لذا آن‌ها ورود می‌کنند و هر زمان سیاست‌گذاری لازم را انجام دهند، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.جهانگیر در پاسخ به این سوال که پیگیری قوه قضاییه درباره رفع حصر به چه صورتی است گفت:‌ قوه قضاییه بر اساس سیاست‌های کلی نظام عمل خواهد کرد. 

مدل تجمعی بارش تا ده روز آینده!

ورود یک سامانه بارشی ازنیمه غربی وشمالغرب کشور.سامانه ازجمعه ۱۱آبان وارد کشور می شود.بیشتر رخداد بارش در شمالغرب، کرمانشاه، لرستان، همدان، کردستان، مرکزی و سپس قزوین و تهران است.

علت کیفیت پایین برخی از ویدئوها در اینستاگرام چیست؟

مدیر پلتفرم اینستاگرام در پیامی اعلام کرد که این پلتفرم کیفیت ویدئوهایی که بازدید کمتری دارند را عمدا کاهش می دهد.

اجبار متقاضیان مسکن ملی به خرید گران آپارتمان‌ها/۳۰۰میلیون بالا بخرید

خرداد سال ١۴٠١ بود که کلنگ اولین پروژه از نهضت ملی مسکن در پرند به زمین خورد و به گفته آرش صیادی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند سهم این شهر از پروژه نهضت ملی مسکن حدود ٣٣ هزار و ۵٠٠ واحد است و این تعداد واحد در مراحل مختلفی از ساخت قرار دارد، که از این تعداد حدود سه هزار واحد باقیمانده از طرح اقدام ملی مسکن در سال ١۴٠٠ است.اما هرچه به زمان واگذاری‌ها نزدیک تر می‌شویم، گلایه‌هایی از متقاضیان نهضت ملی مسکن شنیده می‌شود، که جای تأمل دارد، یکی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در پرند که از سال ۱۳۹۹ در این پروژه ثبت نام کرده می گوید: شهریور ماه ۱۴۰۳ اعلام کردند، باید ۱۸۰ میلیون تومان واریز کنیم تا مجموع واریزهای به ۷۰۰ میلیون برسد و در صورت عدم واریز به پروژه‌هایی که عقب تر هستند منتقل می‌شویم.

 این قیمت در حالی است، که واحدهای مشابه در پرند حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود و ما مجبوریم، ۲۵۰ میلیون تومان پول بیشتری از خریداران عادی بدهیم.

تعدادی از مال‌باختگان شرکت «ریگان خودرو» در مقابل مجتمع رسیدگی به جرایم اقتصادی در تهران تجمع کردند.

حقوق دریافتی مسئولان دولتی اعلام می‌شود

بر اساس قانون «شفافیت قوای سه‌گانه» رؤسا و مدیران سازمان‌هایی که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کند باید از ۱۰ آبان ماه جاری میزان باید دریافتی ماهانه خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی آن سازمان بارگذاری کنند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه