خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

نمایشگاه گروهی؛

برگزاری نمایشگاه هنری "باغ دروازه بهشت" در موزه فرش ایران | حوض‌های ورودی موزه به طراحی اولیه خود بازگشت

نمایشگاه هنری "باغ دروازه بهشت" از تاریخ ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ در موزه فرش ایران برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه هنری "باغ دروازه بهشت" در موزه فرش ایران | حوض‌های ورودی موزه به طراحی اولیه خود بازگشت

نمایشگاه هنری "باغ دروازه بهشت" از تاریخ ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ در موزه فرش ایران برگزار می‌شود. این نمایشگاه با تلفیق سنت و مدرنیته، سفری خیال‌انگیز به دنیای هنر و فرهنگ ارائه می‌دهد. در این نمایشگاه، مفهوم طبیعت و انسان و انتزاع به شکلی بدیع به تصویر کشیده شده و تجربه‌ای چند حسی از زیبایی‌های هنر ایرانی و جهانی به مخاطبان عرضه می‌شود.

نمایشگاه "باغ دروازه بهشت" به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا میراث غنی هنری ایران و جهان را دوباره کشف کرده و نگاهی نو به مفاهیم هنری معاصر بیندازند. محمد غفاری به عنوان کیوریتور و نیما باوردی به عنوان مدیر خلاقیت این رویداد، با همراهی هنرمندان برجسته‌ای چون نسترن نیک‌نژاد و مهراد قلی‌زاده، این نمایشگاه را طراحی کرده‌اند.

این رویداد با ریاست شورای سیاست‌گذاری محمد جواد اینانلو و با حمایت جواهرسازی فخیم برگزار می‌شود. نمایشگاه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر در موزه فرش ایران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

به گفته محمدجواد ایناللو، مدیر موزه فرش ایران، انگیزه اصلی برگزاری این نمایشگاه، وجود دو قالی قدیمی در موزه فرش است. یکی از این قالی‌ها، قالی ۱۲۰ ساله‌ای از اصفهان به نام «دروازه بهشت» و دیگری قالی باغ است که تنها یک چهارم آن در موزه فرش نگهداری می‌شود و سه چهارم دیگر آن در موزه‌های مختلف جهان قرار دارد.

اینانلو همچنین از مرمت حوض‌های ورودی موزه خبر داده و افزوده: پروژه مرمت حوض‌ها از ۳۱ مردادماه آغاز شد و اکنون بعد از ۱۵ سال، حوض‌ها به شکل اولیه خود بازگشته‌اند و دیگر از گلکاری‌های قدیمی خبری نیست. یکی از حوض‌ها همچنان نیاز به مرمت دارد که به زودی انجام خواهد شد.

در سال‌های گذشته حوض‌های ورودی موزه که طراحی کامران دیبا هستند، به باغچه تبدیل شده بودند، اما مدیریت جدید موزه با بازگرداندن این فضاها به حالت اولیه، یعنی حوض‌های وضو، سعی در احیای مفهوم اصلی طراحی داشته است. این حوض‌ها که زمانی برای القای حس وضوخانه طراحی شده بودند، به همراه نمازخانه‌ی مینی‌مال طراحی کامران دیبا، نمایانگر اعتقادات قالیبافان و فضای نیایش هستند.

محیط موزه فرش، که شامل پلکان ورودی، حوض‌های وضو، پیاده‌راه موزه و باغ مجسمه است، به عنوان بخشی از یک پروژه یکپارچه توسط کامران دیبا طراحی شده است.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه