ارسال به دیگران پرینت

بنیامین نتانیاهو | بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل

ماجرای خانه مسروقه بنیامین نتانیاهو | این خانه غصبی برای یک پزشک فلسطینی است

بنیامین نتانیاهو و برادرش این خانه را از پدر و مادر خود به ارث بردند، برادرش سهم خود را به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار به بنیامین نتانیاهو فروخت .

ماجرای خانه مسروقه بنیامین نتانیاهو | این خانه غصبی برای یک پزشک فلسطینی است

ماجرای خانه مسروقه بنیامین نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو و برادرش این خانه را از پدر و مادر خود به ارث بردند، برادرش سهم خود را به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار به بنیامین نتانیاهو فروخت و مالکیت آن به شکل کامل به نتانیاهو منتقل شد.

یک رسانه عبری با انتشار گزارشی تاریخچه حقیقی خانه‌ای که در حال حاضر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و خانواده‌اش در آن سکونت دارند، افشا کرد.

روزنامه عبری «هاآرتص» در گزارشی با عنوان «سه خانواده و محله شیخ جراح» نوشت: یک خانواده یهودی سال ۱۹۴۹ از آمریکا به «اسرائیل» آمد در حالی که جایی برای سکونت نداشت، در آن زمان قدس (اشغالی) مملو از املاک و مستغلات مسروقه بود چراکه فلسطینی‌ها یا از غرب آن رانده شده بودند و یا از آنجا گریخته بودند.

IMG_20241023_195434_876

مسوول املاک مسروقه یکی از این خانه‌های خالی از سکنه را در اختیار این خانواده یهودی گذاشت و در پایان سال ۱۹۵۹ خانواده یهودی یاد شده آن خانه را به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ لیره خریداری کرد.

مالک قانونی این خانه کیست؟

به نوشته هاآرتص، بعد از مرگ آن مرد یهودی و همسرش، ۲ پسر آنها خانه را به ارث بردند و یکی از آنها سهم خود را به قیمت ۴.۲۴ میلیون شکِل فروخت اما آن پسر دیگر که بنیامین نتانیاهو بود، سهم خود را حفظ کرد. نتانیاهو به تازگی دوباره از این خانه که از اموال مسروقه فلسطینی‌ها محسوب می‌شود و گمان می‌رود مالک واقعی آن فردی به نام دکتر «توفیق کنعان» و ورثه او است، استفاده می‌کند.

تحریم‌های بیشتر علیه ایران جایگزین پاسخ اسرائیل به حمله ایران | وزیران کابینه بنیامین نتانیاهو از وی خواستند در پاسخ به حمله ایران درنگ کند

نویسنده این گزارش در ادامه پیشنهاد داد که «برای حل این مشکل، خانه خانواده دکتر توفیق کنعان به خانواده «سالم» که در محله شیخ جراح اقامت دارند، تحویل داده شود و در مقابل خانواده «سالم» خانه خود را به خانواده نتانیاهو تحویل دهد، این اقدام مفیدی در ۲ سطح انسانی و حقوقی است.»

دکتر توفیق کنعان پزشک و پژوهشگر معروفی بود که سابقه طولانی فعالیت در حوزه پزشکی دارد. با تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ که موجب آوارگی یک باره ۷۰۰ هزار فلسطینی شد، خانواده دکتر کنعان نیز همانند سایر فلسطینی‌ها در آن سال با غارت و ویرانی مواجه شد و هرگز نتوانست به خانه خود بازگردد.  

خانواده «سالم» از ۷۰ سال قبل ساکن محله شیخ جراح بوده اما در نتیجه تصویب قوانین نژادپرستانه و دستکاری‌های حقوقی در اراضی اشغالی، از منزل خود بیرون شده و خانه آنها به نفع شهرک‌نشین‌های صهیونیست مصادره شد.

یکی از کاربران پلتفرم ایکس با انتشار تصویری از این خانه مسروقه، نوشت: «نتانیاهو پس از آنکه مقاومت لبنان با پهپاد اقامتگاهش را هدف قرار داد، منزلی متعلق به خانواده آل کنعان را به سرقت برد.»

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن اشاره شده نتانیاهو در خانه‌ای مسروقه زندگی می‌کند که متعلق به توفیق کنعان، پزشک فلسطینی است که در جریان نکبت فلسطین در سال ۱۹۴۸ مجبور شد همراه با خانواده‌اش خانه خود را ترک کند.

طبق این مقاله، منزل آل کنعان در سال ۱۹۴۸ به صورت علنی مصادره شد و در سال ۱۹۴۹ به خانواده نتانیاهو که تازه از آمریکا برای ماندن در قدس اشغالی آمده بود، ارائه شد.

نتانیاهو و برادرش این خانه را از پدر و مادر خود به ارث بردند، برادرش سهم خود را به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار به نتانیاهو فروخت و مالکیت آن به شکل کامل به نتانیاهو منتقل شد.

حمله روز شنبه به اقامتگاه نتانیاهو در قیساریه در شمال تل‌آویو که توسط حزب‌الله و با استفاده از یک پهپاد انتحاری انجام شد، توجه‌ها را به اقامتگاه‌های نتانیاهو و خانه‌هایی را که میان آنها جابه‌جا می‌شود، معطوف کرد. این اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها از حدود ده‌ها سال قبل است که جنبش‌های مقاومت نخست وزیر رژیم اشغالگر را هدف قرار دادند.

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه