ارسال به دیگران پرینت

مکان های گردشگری | مکان های گردشگری ایلام

بهترین مکان های گردشگری ایلام در پاییز | ایلام، نگین طبیعت زاگرس +تصویر

شهر ایلام با طبیعتی بکر و آب و هوای معتدل، در میان کوه‌های زاگرس واقع شده است. این شهر تاریخی که بر روی بقایای تمدن ساسانی بنا شده، مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز دارد.

بهترین مکان های گردشگری ایلام در پاییز | ایلام، نگین طبیعت زاگرس +تصویر

ایلام، نگین طبیعت زاگرس

شهر ایلام با طبیعتی بکر و آب و هوای معتدل، در میان کوه‌های زاگرس واقع شده است. این شهر تاریخی که بر روی بقایای تمدن ساسانی بنا شده، مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز دارد. علاوه بر طبیعت زیبا، ایلام جاذبه‌های تاریخی و صنایع مهمی مانند پالایشگاه گاز و پتروشیمی را نیز در خود جای داده است. در ادامه، جاذبه‌های گردشگری متنوع ایلام را به شما معرفی خواهیم کرد. 

کوه قلاقیران، نگین ایلام

کوه قلاقیران

کوه قلاقیران با ارتفاع بیش از دو هزار متر، یکی از زیباترین و بلندترین کوه‌های استان ایلام است. این کوه که در نزدیکی شهر ایلام قرار دارد، به دلیل طبیعت بکر و چشم‌انداز بی‌نظیرش، به نماد استواری و زیبایی ایلام تبدیل شده است. گفته می‌شود که طرح میدان آزادی تهران نیز از شکل ظاهری این کوه الهام گرفته شده است. 

طبیعت بکر، کوه‌های سر به فلک کشیده و هوای پاک قلاقیران، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. اگر به کوهنوردی و طبیعت‌گردی علاقه‌مندید، بازدید از کوه قلاقیران در سفر به ایلام را از دست ندهید. 

دریاچه دوقلوی سیاه گاو، گوهری در دل ایلام

Media-a973e822

دریاچه دوقلوی سیاه گاو، یک پدیده طبیعی منحصر به فرد و تنها دریاچه دوقلوی ایران است که در شهرستان آبدانان استان ایلام واقع شده است. این دو دریاچه زیبا که توسط یک کانال به هم متصل شده‌اند، با آب زلال و عمق حدود ۳ متر، چشم‌اندازی بی‌نظیر را خلق کرده‌اند. 

این دریاچه‌ها که قدمتی چند هزار ساله دارند، به دلیل زیبایی و نادر بودنشان، به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان ایلام تبدیل شده‌اند. اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه و تماشای طبیعت بکر هستید، بازدید از دریاچه دوقلوی سیاه گاو را در برنامه سفر خود قرار دهید. 

 تنگ کافرین، نگین زیبای ایلام

tange-kafari-min

تنگ کافرین یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان ایلام است که با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. این تنگه زیبا در شهرستان بدره واقع شده و از ترکیب کوه‌های مرتفع کبیرکوه و چشمه‌های جوشان، طبیعتی رویایی را به وجود آورده است.

جنگل ششدار، نگین سبز ایلام

0111

جنگل ششدار یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مناطق گردشگری استان ایلام است که در نزدیکی شهر ایلام و در مسیر جاده ایلام به کرمانشاه واقع شده است. این جنگل بکر و دست‌نخورده با طبیعتی سرسبز و چشم‌اندازی بی‌نظیر، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

کوه اهوران، نگین سبز ایلام

کوه اهوران

کوه اهوران، با ارتفاع حدود ۲۱۲۰ متر، یکی از جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز استان ایلام است. این کوه سرسبز و باصلابت در ۸۳ کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام قرار دارد و از دره جزمان رود آغاز می‌شود و تا کوه‌های کولیته و کازه‌تر ادامه می‌یابد. اهوران به دلیل طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبای خود، مقصدی محبوب برای کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت است.

دره ارغوان، نگین صورتی ایلام

43258bb4062eda68eaa11938

دره ارغوان یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان ایلام است که در فاصله‌ی کمی از شهر ایلام قرار دارد. این دره در فصل بهار، به‌خصوص اردیبهشت ماه، با شکوفه‌های ارغوان رنگین می‌شود و منظره‌ای رویایی را خلق می‌کند.

وجود درختان ارغوان در کنار طبیعت بکر این دره، آن را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. با وجود این زیبایی‌ها، بسیاری از افراد از وجود چنین جاذبه‌هایی در ایلام بی‌خبر هستند.

اگر به ایلام سفر می‌کنید، حتما بازدید از دره ارغوان را در برنامه‌ی خود قرار دهید تا از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 آبشار اما، نگین آبی ایلام

آبشار-اما3

آبشار اما یکی از زیباترین آبشارهای استان ایلام است که در فاصله‌ی ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ایلام واقع شده است. این آبشار با ارتفاع حدود ۲۰ متر، چشم‌اندازی زیبا و دل‌نشین را خلق کرده است.

وجود دشت‌های وسیع و فضای سبز اطراف آبشار، آن را به مکانی مناسب برای استراحت و پیک‌نیک تبدیل کرده است. به همین دلیل، علاوه بر گردشگران، مردم محلی نیز در روزهای تعطیل به این منطقه می‌آیند.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار اما فصل بهار است، زیرا هوا معتدل و دلپذیر است. اگر به ایلام سفر می‌کنید، حتما بازدید از آبشار اما را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

 روستای بانقلان، نگینی سبز بر تپه تاریخی

banghlan-village-4-1280x720

روستای بانقلان، روستایی سرسبز و تاریخی در بخش مرکزی ایلام است. این روستا با باغ‌های گردو، کشتزارها و مزارع کشاورزی خود، چشم‌اندازی زیبا و دل‌نواز ایجاد کرده است. نکته‌ی جالب توجه این است که روستای بانقلان بر روی تپه‌ای باستانی به نام قلعه‌ی توت بنا شده و قدمتی طولانی دارد.

اگر به ایلام سفر کردید، بازدید از روستای بانقلان با طبیعت بکر و تاریخ غنی‌اش را از دست ندهید.

قلعه اسماعیل خان، نگین تاریخی ایلام

3-6

قلعه اسماعیل خان یکی از آثار تاریخی ارزشمند استان ایلام است که بر فراز ارتفاعات انبارآب و بر روی صخره‌هایی مرتفع ساخته شده است. این قلعه با معماری دایره‌ای شکل و ساختاری مستحکم از سنگ و گچ، نمایی باشکوه دارد.

موقعیت کوهستانی این قلعه در شمال شهر ایلام، آن را به یک دژ مستحکم و قابل دفاع تبدیل کرده بود. قلعه اسماعیل خان با قدمت تاریخی خود، گنجینه‌ای از فرهنگ و تمدن این منطقه است. 

 قلعه والی، گنجینه‌ای از تاریخ ایلام

600

قلعه والی یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی و گردشگری استان ایلام است که در اوایل قرن بیستم به دستور غلامرضا خان والی ساخته شد. این قلعه با معماری زیبا و مصالح بادوام، بر تپه‌ای مشرف به شهر ایلام قرار دارد.

 تنگ رازیانه، نگین سبز ایلام

nody-دژ-بهرام-چوبین-1619831673

تنگ رازیانه، یک پدیده طبیعی زیبا و منحصر به فرد در استان ایلام است که در ۵۰ کیلومتری جاده ایلام به بدره واقع شده است. این تنگه با طبیعت سرسبز و رودخانه روان در دل خود، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

منبع : ۵۵ آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه