ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۹ مهر

خلاصه اخبار نیم روزی ۹ مهر ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار نیم روزی ۹ مهر را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۹ مهر ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار نیم روزی ۹ مهر را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

پوشاندن پلاک چقدر جریمه دارد؟

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی راهور پایتخت:

اگر پلاک خودرو و موتورسیکلت توسط پارچه یا ماسک یا طلق های سیاه پوشانده شود به نحوی که ارقام مشخص نباشد، ۷۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

همچنین نداشتن پلاک، چه در جلو و عقب وسیله نقلیه یا موتور سیکلت هایی که تک پلاک دارند یا ناخوانا باشد، ۴۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

این مبالغ جریمه مصوبه هیات وزیران است.

دستگیری ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی

با تلاش مأموران پلیس تهران و قم، ۱۰۰ نفر از اعضای شرکت‌های هرمی به همراه لیدرها شناسایی و دستگیر شدند.

تصمیم عجیب رقیب هندی تراکتور: به ایران نمی‌رویم!

باشگاه موهان باگان ادعا کرده به خاطر شرایط امنیتی برای بازی با تراکتور راهی ایران نخواهد شد.قرار است دیدار این دو تیم روز چهارشنبه در تبریز برگزار شود اما تیم خوزه مولینا تصمیم گرفته است به کلکته بازگردد.

فرمانده ارتش: منتظر باشید

سرلشکر موسوی درباره واکنش ایران و محور مقاومت به ترور سید حسن نصرالله؟ گفت:

منتظر باشید.

تصمیم مهم جواد نکونام بعد از بازی امشب

استقلال در دربی ۱۰۴ برابر پرسپولیس هم شکست خورد و پس از این مسابقه بود که هواداران این تیم با توفانی در فضای مجازی خواهان اخراج جواد شدند.بسیاری بر این عقیده بودند که جواد در لیگ بیست‌وچهارم تغییر رویه می‌دهد و دیگر خبری از بهانه آوردن و بیان مسائل تکراری نیست اما نه‌تنها نکونام تغییر نکرد بلکه سبک بازی تیم او خسته‌کننده‌تر از قبل شد و آبی‌ها با انجام پنج بازی در فصل جدید، پنج امتیازی هستند!استقلال در دربی ۱۰۴ برابر پرسپولیس هم شکست خورد و پس از این مسابقه بود که هواداران این تیم با توفانی در فضای مجازی خواهان اخراج جواد شدند.نکونام هم که عرصه را بر خود تنگ می‌دید، تلویحا با انتشار متنی در فضای رسانه از هدایت استقلال خداخافظی کرد اما هیات مدیره استقلال با این خداحافظی که برخی استعفا تلقی اش کردند مخالفت کرد. یکی از دلایل تداوم حضور در مصاف با السد قطر همین موضوع است. اما شنیده می شود با هر نتیجه ای حتی پیروزی استقلال نکونام در این تیم نخواهد ماند.

طبق شنیده‌های تایید شده، نکونام تصمیم خود را برای خداحافظی گرفته و طرفین دیگر میلی به ادامه همکاری ندارند. جواد قصد دارد روی استعفا خود پافشاری کند و اگر باشگاه بار دیگر با این موضوع مخالفت کند، داستان عجیب ترخواهد شد.طبق جدیدترین اطلاعات، نکونام بلافاصله پس از بازگشت به تهران، یک کنفرانس مطبوعاتی ترتیب خواهد داد تا هواداران را از شرایط بحرانی باشگاه و آینده خود مطلع سازد و به‌نوعی با آبی‌ها خداحافظی کند اما باید دید این کنفرانس چه زمانی برگزار خواهد شد.

معاون دبیرکل حزب‌الله امروز سخنرانی می‌کند

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز دوشنبه ساعت ۱۲ به وقت بیت‌المقدس درباره تحولات جاری سخنرانی می‌کند.

کریس کریستوفرسون درگذشت

کریس کریستوفرسون بازیگر، اسطوره موسیقی کانتری و مرد اصلی «ستاره‌ای متولد شد» در ۸۸ سالگی درگذشت.

مقصد مبهم شیرخشک‌های تولیدی/ چرا برخی برندها نایاب شدند؟

با وجود اینکه تخصیص ارز مورد نیاز شیرخشک در ۳ماه اخیر بدون وقفه انجام می‌شود و سطح تولید بسیاری از کارخانه‌ها تا ۵۰درصد افزایش یافته، اما برخی برندها در بازار نایاب شده‌اند.کمیابی دو برند معتبر شیرخشک به خصوص در شهرستان‌ها منجر به تشکیل صف‌های طولانی در داروخانه‌های خاص شده است. این درحالیست که براساس اعلام رسمی سازمان غذا و دارو از ۱۰ روز گذشته تا کنون بیش از ۳میلیون قوطی شیرخشک در بازار توزیع شده است.مسول یک داروخانه در مرکز شهر تهران با اشاره به کمبود دو برند خاص شیرخشک در داروخانه‌ها گفت: سطح تولید هیچ مشکلی ندارد، اما تمامی تولید کارخانه‌های داخلی به مقاصد مبهم می‌روند.وی با اشاره به اینکه شیرخشک در دو مقصد تولید و عرضه یارانه دریافت می‌کند، اظهار داشت: کارخانه‌ها از سازمان غذا و دارو ارز ترجیحی دریافت می‌کنند و یک یارانه دیگر هم بیمه سلامت برای شیرخشک پرداخت می‌کند به همین دلیل قیمت شیرخشک در داروخانه‌ها نصف می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هرخانواده می‌تواند ۱۰ شیرخشک از داروخانه به قیمت ۸۰هزار تومان به صورت ماهیانه خریداری کند، درحالی که قیمت شیرخشک در بازار آزاد به طور متوسط ۱۶۰هزار تومان است، از سوی دیگر طبق قانون علاوه بر ۱۰ عدد خانواده‌ها می‌توانند تقاضای ۱۰قوطی دیگر هم بدهند. در مجموع ماهی ۲۰قوطی شیرخشک یارانه‌ای دریافت کنند.مدیر یک داروخانه در منطقه غرب تهران در رابطه با اختلاف قیمت شیرخشک گفت: درحال حاضر شیرخشک ۸۰ هزار تومان به دست خانواده‌ها می‌رسد و در گران‌ترین حالت ۱۶۰هزار تومان است، همین شیرخشک در بازارهای عراق بیش از ۳۵۰هزار تومان قیمت دارد.وی افزود: یارانه دو جانبه قیمت شیرخشک را برای خانواده‌ها جذاب کرده و بسیاری محصولات تولیدی کارخانه‌ها به مقاصد مبهم می‌روند که هیچ ردپایی از وضعیت آنها و مدرکی دال بر قاچاق وجود ندارد.وی در پایان تاکید کرد: قیمت پایین شیرخشک منجر به افزایش مصرف خانوارهای بدون نوزاد هم شده است، درحالی که دولت می‌تواند با قطع یارانه بیمه‌ای فقط از خانواده‌های دارای نوزاد حمایت کند.این فعال بازار تصریح کرد: گاهی قوطی‌های شیرخشک به شیرینی‌پزی‌ها صنعتی و حتی کیک‌پزی‌های خانگی هم می‌روند.

روند قیمت طلا ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه چند شد؟

قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۹۴۹ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۴۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام شد.

آگهی‌های بازار خراب کن / یک شخص نمی‌تواند با دادن ۱۰ آگهی دروغین در بازار اخلال ایجاد کند؟

سال ۹۸ برای اولین بار اپلیکیشن دیوار، به عنوان مهم‌ترین پلتفرم انتشار آگهی خرید و فروش وادار شد که در بخش خودرو و مسکن قیمت‌ها را حذف کند آن هم به این بهانه که دلال‌ها با دادن قیمت‌های پرت دارند حباب قیمتی خودرو و مسکن را بیشتر می‌کنند. کمی بعد این محدودیت برداشته شد اما دیوار همزمان اعلام کرد که احراز هویت را برای انتشار آگهی و به طور کلی استفاده از خدمات این پلتفرم ضروری کرده است آن هم به این صورت که هر کاربری که می‌خواهد وارد دیوار شده و اقدام به انتشار آگهی کند باید شماره تلفنی که با کد ملی او مطابقات داشته باشد اعلام کرده و با کد تاییدی که برای همان شماره تلفن اعلام می‌شود به پنل کاربری وارد خواهد شد. به این ترتیب هویت او به عنوان یک شخص حقیقی محرز شده و در مواقع لازم فعالیت او قابل پیگیری خواهد بود. حالا اما یک چالش دیگر برای این پلتفرم و پلتفرم‌های مشابه پیش آمده که اینبار هم به بازار خودرو مربوط است.ماجرا را به تازگی علی خسروانی یکی از فعالان معروف بازار خودروهای خارجی در توئیتر مطرح کرده. او اسکرین شات چند آگهی خودروهای خارجی را منتشر کرده که در آنها میتسوبیشی اوتلندر مدل ۱۴۰۳ را ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گذاشته و در آگهی دیگری همین خودرو با این شرح که فول آپشن است ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. خسروانی در کنار این تصاویر نوشته: «آیا سایت دیوار از وجود این خودروها نزد این آگهی دهنده‌ها اطلاع دارد؟ آیا از اینها شماره شاسی و پلاک و احراز مالکیت مبنی بر وجود خودرو انجام شده؟ یک شخص نمی‌تواند با دادن ۱۰ آگهی دروغین در بازار اخلال ایجاد کند؟ خودرویی که قیمت اعلامی شرکت زیر ۲ میلیارد است! نقش هرکدام از ما در همراهی با سوداگران چقدر است؟»این توئیت خسروانی واکنش‌های زیادی داشته مثلا عده‌ای به او یادآوری کرده‌اند که اصول بازار آزاد ایجاب می‌کند که هرکس کالایش را با هر قیمتی که می‌خواهد برای فروش بگذارد و هیچ کس بدون اطلاعات کافی ۸ میلیارد تومان پول از سر راه نیاورده که ماشینی را ۶ میلیارد گرانتر بخرد و حتما خودش تحقیق می‌کند اما عده‌ای هم در مقابل طرف خسروانی را گرفته و گفته‌اند که اصلا قرار نیست ماشین به این قیمت فروخته شود فقط قرار است حباب قیمتی آن بالا نگه داشته شود تا جلوی کاهش قیمت‌ها یا حداقل فروش رسمی با قیمت پایین‌تر گرفته شود.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه