ارسال به دیگران پرینت

عینک هوشمند Orion | رونمایی از عینک هوشمند Orion

عینک هوشمند Orion متا با نمایشگر هولوگرافیک و وزن کمتر از 100 گرم رونمایی شد | عینکی جایگزین گوشی های هوشمند! +تصاویر

شرکت متا در یک رویداد مهم، از جدیدترین دستاورد خود در حوزه فناوری پوشیدنی رونمایی کرد.

عینک هوشمند Orion متا با نمایشگر هولوگرافیک و وزن کمتر از 100 گرم رونمایی شد | عینکی جایگزین گوشی های هوشمند! +تصاویر

عینک هوشمند Orion متا با نمایشگر هولوگرافیک و وزن کمتر از 100 گرم رونمایی شد | عینکی جایگزین گوشی های هوشمند! +تصاویر

شرکت متا در یک رویداد مهم، از جدیدترین دستاورد خود در حوزه فناوری پوشیدنی رونمایی کرد. عینک هوشمند Orion که حاصل بیش از یک دهه تحقیق و توسعه است، با طراحی سبک و نمایشگر هولوگرافیک پیشرفته، نویدبخش یک انقلاب در نحوه تعامل ما با فناوری است.

آلبرت انیشتین، مردی که همه چیز از او شروع شد | نامه‌ای از انیشتین که معادلات جهان را عوض کرد! +تصویر

شرکت متا از پروتایپ پیشرفته ترین عینک هوشمند جهان با نام Orion رونمایی کرده که به گفته این شرکت نتیجه حدود 10 سال کار هست و در اینده میتونه جایگزین گوشی های هوشمند باشه. 

مشخصات عینک هوشمند AR متا Orion

عینک هوشمند جدید متا Orion شما را از بقیه جهان جدا نمی‌کند. سایر افراد نیز می‌توانند چهره شما را به‌صورت کامل ببینند و با چشمانتان ارتباط برقرار کنند. متا می‌گوید Orion سبک است و در محیط‌های داخلی و بیرونی قابل استفاده خواهد بود. کنترل این دستگاه از طریق ردیابی حرکات دست در مقابل عینک، یا با استفاده از تشخیص ژست انگشتان دست به‌واسطه یک مچ‌بند انجام می‌شود.

عینک orion

این دستگاه از سه بخش تشکیل شده که اولی عینک هست که میشه از طریق چشم، دست و صوت اون رو کنترل کرد. دومی Compute Puck هست که به صورت بی سیم پردازش های سنگین این عینک روی اون انجام میشه و سومی دستبندی که به رابط عصبی نداره و از طریق الکترومیوگرافی (EMG) و تشخیص سیگنالهای مغزی، به راحتی میشه با استفاده از دست، با ژست های حرکتی مختلف این عینک رو کنترل کرد. 

این عینک به کاربران امکان انجام کارهای مختلف از جمله بازی، مرور وب، تماس تصویری با اواتار شخص؛ تعامل با محیط با هوش مصنوعی و انجام چندین کار با هم رو از طریق مالتی تسک میده.

متا گفته این عینک به دلیل هزینه ساخت بالا (حدود ده هزار دلار برای هر عینک) و دیگر مشکلات، در حال حاضر تنها یک نمونه ازمایشی هست ولی این شرکت در حال کار روی نسخه بعدی اون هست که با حل مشکلات و داشتن هزینه ساخت بسیار کمتر، یک محصول نهایی برای عرضه عمومی خواهد بود. 

این شرکت مدعی است که عینک Orion اجازه می‌دهد تجربیاتی داشته باشد که فراتر از قیدوبندهای نمایشگر یک گوشی هوشمند است، چراکه این دستگاه می‌تواند عناصر هولوگرافیک را روی محیط جهان واقعی قرار دهد. به‌علاوه، این دستگاه با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات جذابی را درباره جهان پیرامون‌تان در اختیار شما قرار دهد.

عینک orion

البته احتمالاً چند سالی طول خواهد کشید تا بتوانید عینک Orion را تهیه کنید. البته متا تأکید می‌کند که این دستگاه یک محصول تحقیقاتی نیست و می‌تواند واقعاً نمایانگر محصول مصرفی نهایی باشد. اما درحال‌حاضر تنها کارمندان متا و گروه منتخبی از مخاطبان قادر به آزمایش این عینک هوشمند خواهند بود. این فرایند از آن جهت انجام می‌گیرد که متا داده‌های کافی برای بهبود نمونه اولیه و حرکت به سمت نسخه مصرفی چنین سبکی از عینک‌های واقعیت افزوده را پیدا کند.

نقشه‌راهی که پیش‌تر از متا لو رفته بود، نشان می‌داد که این شرکت می‌خواهد در سال 2027 اولین عینک AR واقعی خود را عرضه کند.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه