ارسال به دیگران پرینت

میراث فرهنگی | جواهرات هخامنشی

بازگشت جواهرات تاریخ به موزه| گل‌نبشته‌های هخامنشی از دو هفته دیگر در معرض دید عموم قرار می‌گیرند

میراث فرهنگی: گل‌نبشته‌های هخامنشی از ۲ هفته دیگر آماده بازدید برای عموم است.

بازگشت جواهرات تاریخ به موزه| گل‌نبشته‌های هخامنشی از دو هفته دیگر در معرض دید عموم قرار می‌گیرند

میراث فرهنگی 

میراث فرهنگی: گل‌نبشته‌های هخامنشی از ۲ هفته دیگر آماده بازدید برای عموم است.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور با تبریک بازگشت بخش دیگری از گل‌نبشته‌های هخامنشی گفت: این الواح از دو هفته آینده برای عموم مردم قابل نمایش و بازدید است.

علی دارابی شامگاه امشب (پنجشنبه ۵ مهر) در حاشیه بازگشت تعدادی از گل‌نبشته‌های هخامنشی هم‌زمان با بازگشت رئیس‌جمهوری از نیویورک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازگشت این الواح و اشیای تاریخی را به همه ملت ایران و فرهنگ‌دوستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به‌عنوان خادم کوچک در وزارت میراث‌فرهنگی از دکتر پزشکیان رئیس‌جمهوری کشورمان برای بازگرداندن این الواح و این عیدی به مردم صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: این ششمین مرحله بازگشت الواح و گل‌نبشته‌های هخامنشی از آمریکا است که در این مرحله ۱۱۰۰ قطعه از این گل‌نبشته‌ها به کشور بازگشتند.

وی اظهار داشت: پیشتر در ۵ مرحله و در مجموع ۶هزار و ۸۶۸ گل‌نبشته به کشور بازگشته بود که مرحله پنجم آن سال قبل بود که ۳هزار و ۵۰۶ گل‌نبشته از آمریکا به ایران استرداد شد.

دارابی گفت: در این مرحله ۱۱۰۰ قطعه از الواح هخامنشی به میهن اسلامی بازگشتند و مابقی الواح را نیز طرف آمریکایی متعهد شده که برگرداند.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: این گل‌نبشته‌ها، بیانگر زیست و سبک زندگی نیاکان ما در دوره هخامنشی است. این الواح به موزه ملی منتقل خواهد شد و ۷۲ ساعت قرنطینه هستند. در این زمان یک هیئت کارشناسی، خوانش الواح را انجام می‌دهند.معاون میراث‌فرهنگی کشور اظهار داشت: این گل‌نبشته‌ها بسیار ارزشمند هستند و همان‌طور که گفتم این آثار باستانی سبک زندگی و زیست نیاکان‌مان را نشان می‌دهد. این اشیا به موزه خواهند رفت چرا که موزه‌ها فقط بیانگر ثروت و توسعه یک کشور نیستند بلکه موزه‌ها نمادی از صلح و توسعه برای هم‌زیستی در جهان به حساب می‌آیند از این رو ما به دنبال این هستیم که تعداد موزه‌ها را به هزار موزه در کشور افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این الواح از دو هفته دیگر برای مردم عزیزمان قابل رویت است اما در عین حال نمایشگاه آثار کمتر دیده شده در استان‌ها را نیز داریم و از همه مردم عزیز کشورمان دعوت می‌کنیم که از این آثار بازید به عمل آوردند.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه