ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۱ مهر

خلاصه اخبار نیم روزی ۱ مهر ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۱ مهر ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

سورپرایز ترافیکی اول مهر/ چرا ترافیک امروز تهران «متفاوت» نبود؟

امروز صبح یعنی در ساعات پیک ترافیکی صبحگاهی، بار خودرو در عمده بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، متفاوت از هفته‌های اخیر نبود و در مقایسه با اول مهر سال‌های گذشته، به نسبت، ازدحام کمتر بود.برخی خیابان‌های تهران در ساعات اولیه صبح یکم مهر ماه، نه تنها «مثل یکم مهرماه‌ سال‌های گذشته» نبود که حتی در مقایسه با «ترافیک شدید صبحگاهی هفته‌های گذشته»، از بار خودرویی کمتر برخوردار بود.آیا امروز مراکز شغلی تعطیل بودند یا دانش‌آموزان به مدرسه نرفتند یا مدیریت ترافیک، قوی عمل کرد؟

پاسخ همه این فرضیه، قطعاً منفی است. اما برای جواب این پرسش، یک فرضیه چهارم می‌تواند مطرح باشد و آن «خودآگاهی امسال شهروندان تهرانی درباره معضلات ترافیکی شهر تهران و ابتکار عمل‌شان برای در تله ترافیکی نیفتادن است».برخی تهرانی‌های دارای محصل، صبح امروز نیمساعت زودتر از همیشه، از منزل خارج شدند و دقایقی زودتر از «موعد حضور دانش‌آموز در مدرسه»، فرزندشان را به مقصد رساندند.تصمیم دیگری که امروز توسط گروه دیگری از شهروندان تهرانی اتخاذ شد به شاغلان فاقد فرزند دانش‌آموز مربوط بود.این گروه امروز دیرتر از روزهای معمول از منزل خارج شد تا به «ترافیک تحصیلی» برنخورد.به این ترتیب عدم تلاقی «سفرهای تحصیلی با سفرهای معمولی صبح‌های تهران» در امروز صبح کمک کرد «ترافیک اول مهر، تشدید نشود».با این حال، در خیابان‌ها و محله‌هایی از تهران، ترافیک صبحگاهی نسبت به روزهای گذشته، افزایش داشته است.

تغییر و تحول در بانک‌ها؛ چه کسانی مدیران بانکی خواهند شد؟    

آقای همتی وزیر اقتصاد دولت چهاردهم این‌روزها باید دست به تغییرات اساسی در مدیریت بانک‌ها بزند.بر اساس اخبار رسیده به خبرنگار عصرفوری چند مدیر با سابقه برای تصدی ریاست بانک‌ها قطعی شده‌اند.  علی جباری، عباس معمارنژاد، ناصر شهباز و فرهاد حنیفی افرادی هستند که در روزهای آینده به احتمال زیاد بعنوان مدیران بانکی دولت چهاردهم معرفی خواهند شد.همچنین احتمال ابقای چند مدیر بانکی فعلی همچون  ابوالفضل نجارزاده نیز وجود دارد‌. البته در این بین مدیران بانک‌هایی همچون ملت، تجارت، صادرات و رفاه قطعا تغییر خواهند کرد.

جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های قر‌ض‌الحسنه بانک گردشگری تمدید شد / قرعه‌کشی ۳۰ مهر برگزار می‌شود

دوره قرعه‌کشی جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک گردشگری تا ۲۰ مهر تمدید شد و مراسم قرعه‌کشی روز ۳۰ مهر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، بانک گردشگری در راستای اهداف و سیاست‌های کلان خود مبنی بر اشاعه و ترویج سنت نیکو و پسندیده قرض‌الحسنه و ایجاد بستر و زمینه‌ای مساعد برای مشارکت عموم هموطنان در این امر خیر و معنوی، نسبت به برگزاری جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی در این بانک اقدام کرده است.

با توجه به استقبال مشتریان بانک گردشگری برای شرکت در این دوره قرعه‌کشی و برای فراهم شدن فرصت مناسب جهت شرکت در این امر خداپسندانه، مهلت شرکت در قرعه‌کشی تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ تمدید و مراسم قرعه‌کشی در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حداقل موجودی حساب‌های قرض‌الحسنه برای شرکت در جشنواره قرعه‌کشی بانک گردشگری مبلغ دو میلیون ریال است. در این دوره از قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک گردشگری هر دو میلیون ریال موجودی روزانه در سپرده‌های قرض‌الحسنه برابر یک امتیاز است. دوره محاسبه امتیازات برای شرکت در قرعه‌کشی و اعطای جوایز از ۱۲ مهر ۱۴۰۲ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ است.

یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره امسال نحوه محاسبه امتیاز سپرده‌های قرض‌الحسنه در سامانه توبانک است که امتیاز آن به صورت ۲ برابری محاسبه خواهد شد. در این طرح مشتریانی که نسبت به افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن توبانک اقدام کرده‌اند از امتیاز ۲ برابری بهره‌مند خواهند شد.

در این دوره با هدف افزایش سطح مشارکت مشتریان در جشنواره قرعه‌کشی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز در سال ۱۴۰۳، علاوه بر جوایز اعلام شده طی قرعه‌کشی مجزا ۲۰۰ فقره جایزه حق تقدم دریافت تسهیلات حداکثر ۵۰۰ میلیون ریالی، ۲۴ ماهه، با نرخ ۲۳ درصد و بدون نیاز به ایجاد معدل حساب به مشتریان بانک گردشگری اعطا می‌شود.

۵۰ جایزه نقدی به ارزش ۲۵۰۰ میلیون ریال، ۵۰ کمک هزینه سفر حج عمره، ۵۰ کمک هزینه سفر به دور ایران، ۵۰ سکه تمام بهار آزادی، ۵۰ شمش طلای ۱۰ گرمی، ۷۰ نیم سکه بهار آزادی، ۸۰ ربع سکه بهار آزادی، ۲۰۰ کمک هزینه خرید صنایع دستی و هزاران جوایز دیگر در این دوره قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

گفتنی است، امکان افتتاح حساب هم به صورت حضوری از طریق شعب بانک گردشگری و هم به صورت غیرحضوری و آنلاین از طریق اپلیکیشن TOBANK به نشانی وب‌سایت tobank.ir برای مشتریان فراهم شده است.

 

قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای ۱۸ عیار در بازار قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم۳ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد.

 

امانی، عضو شورای شهر تهران: تابلو های موزه امام علی فروخته شده اند

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران :

 در جلسه علنی شورا هفته گذشته عرض کردم بیشتر از دو ماه قبل به ما گزارشی از بیرون از شهرداری به ما دادند ۳۰ عدد تابلو از موزه امام علی به امانت صورت جلسه‌اش هم هست به امانت تحویل موسسه ای شد. اما تابلو ها فروخته شده اند و اظهارات مقامات شهرداری درباره عدم فروش تابلوها و قیمت اعلام شده صحت ندارد.معاون شهردار در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تابلوها به موزه برگشته‌اند، اما یکی از اعضای هیئت مدیره گفت که برخی از تابلوها به فروش رفته و قیمت کل آن‌ها کمتر از ۳ میلیارد تومان است. در حالی که لیست قیمت تابلوها که شهرداری ارائه داده، ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است. این تناقض در قیمت‌گذاری و عدم رعایت مصوبه‌های سال ۸۱ هیئت دولت برای فروش تابلوهای موزه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

 

زندگی روستایی زیرآور گرانی مسکن/ قیمت زمین در روستاها ۱۴برابر شد

براساس اعلام مرکز آمار میانگین ساخت مسکن در مناطق روستایی از متری ۴میلیون در سال ۱۴۰۰ به متری ۱۵میلیون در سال ۱۴۰۳ رسیده است.

 درحالی که سهم مسکن از سبدخانوار در مناطق روستایی ۳۸درصد، مناطق شهری ۵۰درصد و شهر تهران بیش از ۵۵درصد اعلام شده است،افزایش قیمت زمین در روستاها تعادل بازار مسکن را بر هم زده است.براساس اعلام رسمی بنیاد مسکن، قیمت زمین در روستاها از سال ۹۶تاکنون بیش از ۱۴برابر شده و تورم زمین از تورم ساخت و ساز در مناطق روستایی سبقت گرفته است.بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ با حبس آماری همراه بود، اما روند قیمتی مسکن شهری و روستایی نشان می‌دهد که مسکن همپای تورم رشد کرده و به ۴۲درصد رسیده است.طبق آمار رسمی مرکز آمار، هزینه سالانه خانوار روستایی بیش از ۳۹درصد افزایش یافته که سهم مسکن بیش از ۳۸درصد است.براساس آمار هزینه‌های خوراکی ۴۰درصد و هزینه‌های مسکن ۶۰درصد در درآمد خانوار روستایی را به خود اختصاص می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ هزینه‌های غیرخوراکی(مسکن و هزینه‌های وابسته)۴۰درصد نسبت به هزینه‌های خوراکی افزایش پیدا کرده‌اند.طبق اعلام رسمی بنیاد مسکن، در سال ۱۴۰۰، هزینه ساخت مسکن روستایی به شکل میانگین، متری ۴ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۳ به حدود ۱۵میلیون تومان برای هر متر رسیده ‌

کدام بانک‌ها به افراد بیشتری وام داده‌اند؟   

بر اساس آمار بانک مرکزی، از ابتدای سال تا آخر تیرماه ۱۴۰۳ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعطای وام به ۱ میلیون و ۲۵۳ هزار نفر، بیشترین اعطای تسهیلات را از آن خود کرده است.  بانک ملی با اعطای وام به ۷۴۲ هزار نفر در رتبه بعدی قرار دارد.بانک

دستور قتل بلاگر معروف در تهران بخاطر مرگ گارفیلد / بلاگر زن چطور از مرگ نجات یافت؟

همه چیز از روزی شروع شد که زنی گربه هایش را به دختر بلاگری که پانسیون حمایت و نگهداری از حیوانات داشت، سپرد. یکی از گربه های این زن به نام گارفیلد تلف شد و دیگری بیمار و لاغر. همین موضوع آتش کینه در دل صاحب گربه ها را روشن کرد تا جایی که او آدمکش اجاره کرد و به آنها دستور قتل و آدم ربایی داد.

طولی نکشید که ماموران پلیس در محل حادثه حضور یافتند. دختر جوان که به شدت ترسیده بود و دست و پایش می لرزید به ماموران گفت که او را ربوده و قرار بود جانش را بگیرند اما حالا زنده مانده و باورش نمی شود که از دست آدم ربایان خشن، نجات یافته است.من به شدت وحشت کرده بودند و دو مرد نیز پس از ضرب و شتم، دست و پایم را بستند اما وقتی می خواستند با آن وضعیت مرا به داخل صندوق عقب ماشینم ببرند، چند نفر از رهگذران دیدند. حتی همسایه ها هم صدای درگیری را شنیده بودند. دو گروگانگیر اجاره ای به زن میانسال زنگ زدند که ظاهرا همه آنها ترسیده و بعد به دستور زن، مرا با همان وضعیت یعنی دست و پا و دهان بسته در حوالی پل ولایت رهایم کردند.

 

کمبود سردخانه‌ در طبس برای نگهداری اجساد

اجساد ‌کارگران حادثه معدن طبس برای بررسی پزشکی قانونی به سردخانه ‌منتقل شد که متاسفانه این شهرستان با داشتن جمعیت ۱۰ هزاری در حوزه کارگری، کلا ۳ کشو متعلق به شهرداری و ۸ کشو متعلق به بیمارستان ‌برای نگهداری اجساد دارد

ویدیوی منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد پیکرهای کارگران جان‌باخته در معدن معدنجور طبس درون کاورها روی زمین قرار گرفته‌اند و سردخانه طبس با کمبود جا مواجه شده است.

 

حکمی برای مدیر عاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی صادر نشده

پیگیری‌ها نشان می‌دهد بر خلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و به ویژه تسنیم کردستان، هنوز هیچ حکمی برای مدیر عاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سوی وزیر نفت صادر نشده است و اخبار منتشر شده فاقد صحت و اعتبار است.

کاهش دمای هوای تهران از چهارشنبه

اداره کل هواشناسی استان تهران: تا روز سه‌شنبه افزایش نسبی دما و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش دما در سطح استان مورد انتظار است.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه