ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار روزانه

خلاصه اخبار نیمروزی | جمع‌بندی مهم‌ترین اخبار ۲۶ شهریورماه 1403

جمع‌بندی مهم‌ترین اخبار ۲۶ شهریورماه 1403 ار در 55 آنلاین بخوانید.

خلاصه اخبار نیمروزی | جمع‌بندی مهم‌ترین اخبار ۲۶ شهریورماه 1403

جمع‌بندی مهم‌ترین اخبار ۲۶ شهریورماه 1403

جمع‌بندی مهم‌ترین اخبار ۲۶ شهریورماه 1403را در 55 آنلاین بخوانید:

جنایت مرد کارمند در خانه‌اش؛ قتل ۲ فرزند خردسال با اسلحه شکاری / دختر ۱۷ ساله چطور جان به در برد؟

مرد ۴۰ ساله پس از طلاق از همسرش بچه‌ها را به او نداد اما آنها را با اسلحه شکاری کشت و بعد هم دست به خودکشی زد.

 قاضی از پدر مرد جوان پرسید: آیا پسرت به خاطر مشکلات اقتصادی دست به چنین کاری زده است؟پسرم کارمند یک اداره بود و حقوق و مزایای خوبی می‌گرفت و علاوه بر آن مقداری هم پول داشت که آن را در بانک گذاشته بود و سودش را می‌گرفت. به همین خاطر مشکل اقتصادی نداشت و اگر هم به مشکلی برمی‌خورد، من کمکش می‌کردم.

سپس قاضی از همسر سابق مرد جوان سؤال کرد: آیا همسر سابقتان مشکلات روانی داشت؟ آیا در طول سال‌هایی که با او زندگی کردید، علائمی‌ از این موضوع در او دیده بودید؟

زن جوان گفت: بله. او هم عصبی بود و هم اختلال شخصیت داشت. بارها از او خواستم به روانپزشک مراجعه کند و تحت درمان قرار گیرد، اما او نه حاضر بود این موضوع را بپذیرد و نه پیش پزشک می‌رفت. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که از او جدا شدم، رفتارهایش بود. او بچه‌ها را به من نداد، در حالی که من شرایط نگهداری آنها را داشتم. حتی به او گفتم بچه‌ها را پیش مادرت بگذار تا زمانی که در خانه نیستی مشکلی برای‌شان پیش نیاید، اما او قبول نمی‌کرد.

ظفرقندی، وزیر بهداشت: هدف ما این است که مهاجرت پرستاران و پزشکان را کاهش دهیم/ امکان به صفر رسیدن مهاجرت پزشکان در هیچ کجای دنیا وجود ندارد/ همه کادر درمان مورد توجه ما هستند

ظفرقندی وزیر بهداشت :

 به‌غیر از بحث فراهم‌کردن معیشت و تأمین زندگی مناسب و حقوق حقه برای پزشکان و کادر درکان، فراهم‌کردن تکریم و امنیت اجتماعی برای این افراد حتی در مناطق محروم باید موردتوجه قرار گیرد.

هدف ما این است که مهاجرت پرستاران و پزشکان را با ایجاد انگیزه، شرایط خوب کاری، امید اجتماعی کاهش دهیم. مطمئن هستم که این اقدام را در دولت چهاردهم می‌توانیم انجام دهیم؛ اما امکان به صفر رسیدن مهاجرت پزشکان در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. 

رئیس سازمان امور دانشجویان: کمیتهٔ انضباطیِ دانشجویان اخراجی قبل‌ از سال تحصیلیِ جدید برگزار شود

سعید حبیبا رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان نسل زد متفاوت با نسل های ما هستند و باید آنها را درک کرد، پس خواهشمندم کمیته انضباطی برای رسیدگی به پرونده دانشجویان اخراجی تا قبل از آغاز بازگشایی سال تحصیلی جدید راه اندازی شود.

آیا واقعا مصرف بنزین در ایران بالاست؟

روزنامه اعتماد نوشت: 

بر پایه آخرین آمارها تولید و توزیع روزانه بنزین در ایران حدود ۱۳۰ میلیون لیتر در روز است. بر پایه آمارهای رسمی و غیررسمی نزدیک ۲۵ میلیون لیتر آن به خارج قاچاق یا صادر می‌شود. بر این پایه مصرف سرانه بنزین در ایران حدود ۱.۲ لیتر در روز است. 

در همین حال مصرف سرانه نفت گاز (با کسر کردن قاچاق و صادرات از تولید) حدود ۰.۸۵ لیتر در روز است. برخی ادعا می‌کنند مصرف بنزین در ایران بالا است و باید کاهش بیابد و راه کاهش آن افزایش قیمت است.

یک مقایسه ساده نشان می‌دهد مصرف بنزین در ایران چندان هم بالا نیست. به ویژه اینکه بیشتر عوامل مصرف موجود نیز خارج از دست مصرف‌کنندگان است و می‌تواند توسط حاکمیت تغییر کند.


 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه