ارسال به دیگران پرینت

معرفی کتاب | معرفی کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

اگه اهل مطالب علمی هستی بخون | معرفی کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

خواندن کتاب تاریخچه تقریبا همه‌چیز را به علاقه‌مندان به دانستنی‌های علمی و تاریخ علم پیشنهاد می‌کنیم.

اگه اهل مطالب علمی هستی بخون | معرفی کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

معرفی کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

خواندن کتاب تاریخچه تقریبا همه‌چیز را به علاقه‌مندان به دانستنی‌های علمی و تاریخ علم پیشنهاد می‌کنیم.

تاریخچه‌ تقریبا همه چیز اثری از بیل برایسون، نویسنده برنده جایزه کتاب سال ۲۰۰۴ آمریکا است. این اثر به شما اطلاعاتی درباره بیشتر پدیده‌های هستی می‌دهد و یک کتاب خوب اطلاعات عمومی است.

 درباره کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

با خواندن این کتاب اطلاعاتی درباره تقریبا همه آفریده‌ها و پدیده های جهان هستی پیدا می‌کنید. انسان همواره کنجکاو، در پی یافتن پاسخ پرسش‌هایش درباره جهان هستی بوده، هست و خواهد بود. چگونگی شکل‌گیری جهان ، آتشفشان‌ها، مقیاس‌ها، پیپه ها و اجرام آسمانی و خیلی چیزهای دیگر.

بیل برایسون در کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز با زبان و بیانی گویا و به صورت خلاصه همه پدیده‌های جهان هستی را کاویده است. از منظومه خورشیدی تا ماهیت و چیستی بشر. او در کتابش از طریق ماجراهای کاشفان و دانشمندان موضوعات علمی را به بحث می گذارد. او در این کتاب سعی می‌کند برخلاف درسنامه‌های علمی که به نظر او شوقی در خوانندگان برای دانستن برنمی‌انگیزند چرا که هیچ وقت به چراها، چگونه‌ها و چه هنگام ها در مورد اکتشافات علمی نمی‌پردازند، موضوعات علمی را به شکلی جذاب ارائه دهد.

 به عبارت دیگر می‌توان گفت این کتاب ارزشمند به خیلی از سوالات رایج درباره جهان و انسان پاسخ داده و داده‌های علمی بسیاری را با جزئیات به خواننده ارائه کرده است. 

خواندن کتاب تاریخچه تقریبا همه‌چیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به دانستنی‌های علمی و تاریخ علم.

بخشی از کتاب تاریخ تقریبا همه چیز

نمی‌دانستم پروتون یا پروتئین چیست، کوارک را از کواسار تشخیص نمیدادم، نمیدانستم زمین‌شناس‌ها چگونه میتوانند نگاهی به یک لایه از توده‌ی سنگ‌دیواره‌ی یک دره بیندازند و عمر آن را تشخیص دهند، حقیقتا چیزی نمیدانستم. یک اشتیاق آرام و خارق‌العاده برای یاد گرفتن و دانستن برخی نکات درباره‌ی این موضوعات و دریافتن اینکه تاکنون چند نفر توانسته‌اند از آنها سر درآوردند آرام ارام بر وجودم چیره شد. این همواره بزرگترین شگفتی زندگی‌ام بوده است – دانشمندان چگونه از مسائل سر در می‌آوردند. فلان دانشمند چگونه میداند کره زمین چه وزنی دارد یا سنگ‌هایش چه عمری دارند یا چه چیزهایی در اعماق زمین نهفته است؟ چگونه میتوانند به چگونگی و زمان یدایش کائنات و شکل کائنات در نخستین روزهای پیدایش‌اش پی ببرند؟ چگونه می‌توانند دریابند که در درون اتم چه میگذرد؟ و سرانجام اینکه – یا شاید مهمتر از همه اینکه – چگونه ممکن است غالبا چنین به نظر برسد که دانشمندان تقریبا همه چیز را میدانند اما باز نمیتوانند یک زلزله را پیش‌بینی کنند یا حتی بگویند که اگر فردا به تماشای مسابقه فوتبال میرویم با خودمان چتر برداریم؟

بدین سان بود که تصمیم گرفتم بخشی از عمرم را – که از قرار معلوم سه سال شده است – به مطالعه‌ی کتاب‌ها و مجله‌ها و یافتن کارشناسانی پارسامنش و شکیبا و آماده‌ی پاسخ‌گویی به انبوه پرسش‌های فوق‌العاده گنگ اختصاص دهم. اندیشه اصلی در این کار، پی بردن به این نکته بود که آیا نمیتوان شگفتی و دستاوردهای علم را در سطحی که خیلی فنی یا دشوار نباشد و در عین حال تماما سطحی هم نباشد فهمید یا درک کرد – یا از ان در شگفت شد یا حتی از آن لذت برد؟

این اندیشه و امید من بود و کتابی هم که میخواهید به مطالعه‌اش بپردازید با چنین هدفی به نگارش درآمده است

منبع : طاقچه
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه