ارسال به دیگران پرینت

حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان در سال جدید

حقوق کارمندان تا ۴۰ درصد افزایش میابد | خبر خوش برای کارمندان

حقوق کارمندان یکی از اصول اساسی و بنیادین در هر سازمان و نهاد است که نه تنها تأمین‌کننده نیازهای اقتصادی و معیشتی کارکنان است.

حقوق کارمندان تا ۴۰ درصد افزایش میابد | خبر خوش برای کارمندان

حقوق کارمندان

حقوق کارمندان یکی از اصول اساسی و بنیادین در هر سازمان و نهاد است که نه تنها تأمین‌کننده نیازهای اقتصادی و معیشتی کارکنان است، بلکه به‌عنوان یکی از عوامل اصلی انگیزش و افزایش بهره‌وری نیز شناخته می‌شود. این حقوق، حاصل تلاش و کار کارمندان در ازای وظایف و مسئولیت‌های محوله است و باید به گونه‌ای تعیین و پرداخت شود که ضمن تأمین عدالت، به نیازهای اقتصادی و روانی آن‌ها نیز پاسخ دهد.

جدول افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403/ مبالغ جدید ابلاغ شد

مقدار و نحوه پرداخت حقوق باید به‌گونه‌ای باشد که در کنار حفظ انگیزه و تعهد کارمندان به سازمان، رضایت شغلی آنان را نیز تضمین کند. در این راستا، در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند سطح تخصص، تجربه، مسئولیت‌ها، شرایط بازار کار و قوانین و مقررات مربوطه ضروری است. پرداخت منصفانه و به‌موقع حقوق، نه تنها موجب ایجاد محیط کاری سالم و پویا می‌شود، بلکه تأثیر مستقیمی بر رضایت شغلی، وفاداری به سازمان و در نهایت عملکرد کلی سازمان دارد.

عباس قدرتی با اشاره به بخشنامه تدوین بودجه و افزایش حقوق کارکنان دولت اظهار کرد: مردم دغدغه‌های بسیاری داشتند و قبل از روی کار آمدن دولت آن را ارائه داده‌اند.

وی افزود: کمیسیون یک‌سری موارد را به وزیر اقتصاد گفته است؛ ضمن این که تورم با میزان حقوق همخوانی ندارد.

قدرتی ادامه داد: یک استاد دانشگاه پایه یک 20 میلیون تومان دریافت می‌کند؛ بنابراین باید تورم را کاهش داده و حقوق‌ها را افزایش دهیم تا رفاهیات فراهم شود.

این نماینده مجلس افزود: ذهن ما نیز درگیر پیش‌بینی منابع مالی است. جلسه‌ای هم احتمالاً خواهیم داشت و بدین صورت نیست که قولی بدهیم و عمل نکنیم.

وی با بیان این که زندگی مردم با این ارقام نمی‌چرخد، اضافه کرد: سعی داریم حقوق را 20 تا 40 درصد افزایش دهیم؛ البته سقفی را برای مدیران در نظر می‌گیریم تا مردم حداقل حقوق را دریافت کنند.

قدرتی گفت: از همین تریبون قول خواهم داد بودجه 1404 بسیار حرفه‌ای و تخصصی خواهد بود.

منبع : اقتصاد آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه