ارسال به دیگران پرینت

ایمنی پایین خودرو |

سخنگوی آتش‌نشانی تهران: ضریب ایمنی پایین خودروهای داخلی عامل آتش‌سوزی سریع در تصادفات

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، به خطرات ناشی از ضریب ایمنی پایین برخی از خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در تصادفات یا حتی برخورد با موانعی مانند درخت یا گاردیل، شاهد هستیم که برخی خودروها به سرعت آتش می‌گیرند و شعله‌ور می‌شوند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران: ضریب ایمنی پایین خودروهای داخلی عامل آتش‌سوزی سریع در تصادفات

ایمنی پایینی خودرو 

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، به خطرات ناشی از ضریب ایمنی پایین برخی از خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در تصادفات یا حتی برخورد با موانعی مانند درخت یا گاردیل، شاهد هستیم که برخی خودروها به سرعت آتش می‌گیرند و شعله‌ور می‌شوند. این مسئله به وضوح نشان‌دهنده ضعف در ایمنی این خودروها در برابر حریق است. به همین دلیل ضروری است که خودروسازان در طراحی و تولید خودروها، توجه بیشتری به ارتقای ایمنی در برابر آتش‌سوزی داشته باشند.ملکی افزود: در این گونه حوادث، معمولاً افراد در داخل خودرو محبوس می‌شوند و به همین علت دچار جراحت‌های شدید یا حتی جان خود را از دست می‌دهند. امیدواریم که خودروسازان به این مسائل توجه کنند و اقداماتی برای جلوگیری از آتش‌سوزی سریع خودروها در تصادفات انجام دهند.

سرهنگ عین‌الله جهانی، کارشناس ارشد ایمنی ترافیک، نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: برخی از خودروهای تولیدی یا مونتاژ شده در کشور، از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و به همین دلیل، در تصادفات به دلیل ضعف ساختاری و استحکام بدنه، خسارات جانی زیادی به سرنشینان وارد می‌شود. وی تأکید کرد که اصرار بر تولید خودروهایی که حتی در تصادفات با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز چندین مجروح به جای می‌گذارند، بی‌دلیل است.سرهنگ جهانی افزود: باید به سمتی برویم که خودروهای تولیدی در کشور از نظر ایمنی و کیفیت قطعات ارتقا یابند، به طوری که در واژگونی‌ها یا برخوردها با سرعت متوسط، خودروها دچار آسیب‌های جدی نشوند. وی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها و استانداردهای جهانی در صنعت خودروسازی کشور تأکید کرد و از مسئولان خواست تا به جای تولید خودروهای فعلی، به بهبود کیفیت و ایمنی آن‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه