ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۱۲ شهریور

خلاصه اخبار نیم روزی ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار امروز ۱۲ شهریور را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار امروز ۱۲ شهریور را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

  استارلینک توییتر را در برزیل فیلتر نکرد  بی‌اعتنایی غول اینترنت ماهواره‌ای به دستور دادگاه

در حالی که توییتر در برزیل مسدود شده است، استارلینک حاضر به مسدود کردن این شبکه اجتماعی در برزیل نشده است. استارلینک بیش از ۲۵۰ هزار مشترک در برزیل دارد.

مشکل اینجاست که اگر مقامات برزیلی مجوز فعالیت استارلینک را لغو کنند نیز این کمپانی همچنان قادر به ارائه اینترنت در این کشور پهناور خواهد بود چرا که بر خلاف دیگر کمپانی‌های ارائه خدمات اینترنتی چندان به خدمات زمین‌پایه وابسته نیست.

البته مقامات برزیلی می‌توانند ایستگاه‌های تقویت زمینی این کمپانی در برزیل را تعطیل و اموال آن را توقیف کنند.

نماینده مجلس: باید طوری عمل کنیم تا مردم در فضایی امن، با حفظ حریم شخصی و حجاب بانوان، در فضای مجازی فعالیت داشته باشند

بیژن نوباوه وطن:

ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم در فضایی امن و با حفظ حریم شخصی و با حفظ حجاب بانوان در فضای مجازی فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف داشته باشند. ما از رویکرد رئیس‌جمهور برای قانونمند کردن فضای مجازی و استفاده گسترده مردم در فضای قانونی از این بخش، حمایت می‌کنیم.عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد تا بتوانیم از فضای مجازی برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم و فضای مجازی، فرصتی برای توسعه همه جانبه کشور باشد.

الکساندر مدوید رقیب جهان پهلوان تختی درگذشت

الکساندر مدوید رقیب جهان پهلوان تختی که ۳ مدال طلای المپیک، ۷ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز جهان را در کشتی آزاد برای اتحاد جماهیر شوروی کسب کرده بود، درگذشت.

الکساندر مدوید در مصاحبه‌ای درباره ویژگی‌های تختی گفته بود: تختی یک انسان مهربان و دوست داشتنی بود. او به قدری قوی بود که نمی‌شد از قبل مقابلش برنامه ریزی کرد و اصلا نمی‌شد مقابلش با یک فن خاص به برتری رسید.در مسابقات جهانی ۱۹۶۲ تولیدو در آمریکا مدوید به شدت از ناحیه زانو احساس درد داشت و تختی نیز پس از اطلاع از این موضوع هیچگاه در طول مبارزه به سمت پای مصدوم او نرفت. مبارزه‌ای که مدوید آن را پاک‌ترین مبارزه طول عمر خود دانست.

مزاحمت ۴۱ هزارباره یک نفر برای اورژانس در ۶ ماه

بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور از ایجاد مزاحمت فردی خبر داده است که طی ۶ ماه گذشته ۴۱ هزار بار تماس مزاحم با اورژانس داشته است.

با این حال یکتاپرست می‌گوید: «اجازه نداریم تلفن مزاحمان را مسدود کنیم چرا که شاید روزی نیازمند کمک باشند.»

محمداسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس تهران، نیز اعلام کرده است هفته گذشته بیش از ۶۰ هزار تماس با اورژانس ثبت شده که ۴/۵ درصد از آنها به قصد ایجاد مزاحمت بوده است.

مزاحمت‌های تلفنی اورژانس در شروع شهریور ماه نسبت به مردادماه افزایش ۰/۵ درصدی داشته و بیشتر شده است. این درحالی است که دوماه پیش اعلام شد مجوزهای اولیه از دادگاه گرفته شده است تا مزاحمان تلفنی حرفه‌ای جلوی دوربین بروند و آمار مزاحمت‌ها کاهش پیدا کند.

در حالی که کشورهایی مثل آلمان و کانادا با اعمال مجازات‌های سنگین، تماس‌های مزاحم را کاهش داده‌اند، در ایران نیز کارشناسان خواستار تشدید مجازات‌ها و ارجاع مزاحمان به روانپزشک هستند تا از تکرار این گونه رفتارها که می‌تواند در فوت یک فرد نقش داشته باشد، جلوگیری شود.

واکنش فعال رسانه ای به توییت مقام دولت رییسی:

ایشان سرپرست امور اقتصاد کلان در دولت سیزدهم هستند. تصورشان از صنعت برق این است که دولت پزشکیان، نیروگاه‌های ساخته شده توسط دولت مرحوم رئیسی را از مدار خارج کرده و کشور ظرف کمتر از یک ماه دچار کمبود برق شده!

چرا مدارس دولتی سهمی از رتبه‌های برتر کنکور ندارند؟

سید مجید حسینی، کارشناس مسائل آموزشی: 

نتایج کنکور نشان می‌دهد که سطح نابرابری آموزشی هر سال به شدت در حال افزایش است.

هیچکدام از ۳۰ رتبه برتر کنکور امسال در مدارس دولتی تحصیل نکرده‌اند و ۶۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس سمپاد و ۴۰ درصد نیز از مدارس غیرانتفاعی بوده‌اند و این مسئله در مورد رتبه‌های زیر ۳ هزار نیز صدق می‌کند.

این درحالیست که حداکثر ۱۴ درصد مدارس کشور غیرانتفاعی هستند و یعنی ۱۴ درصد مدارس کشور ۴۰ درصد از سهم آموزش با کیفیت را در کشور دارند.

هر داوطلبی که امکان پرداخت پول را داشته باشد رتبه بهتری کسب می‌کند و افرادی که امکان پرداخت پول را ندارند در این مسابقه طبقاتی برنده نمی‌شوند.۸۰ درصد پذیرفته‌شدگان در رشته پزشکی تهران از دهک ۱۰ هستند.ناعدالتی موجود در آموزش و پرورش نتیجه‌اش در کنکور نمایان شده است.

به اندازه کافی خوابیدن !

یک مطالعه 25ساله نشان داد که خواب کمتر از 6 ساعت در شب در میانسالی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

نتایج نشان داد افرادی که در سنین 50 و 60 سالگی 6 ساعت یا کمتر می خوابند نسبت به افرادی که 7 ساعت یا بیشتر می خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.حتی یک شب بد خوابیدن بسیار مضر است. در سال 2017، دانشمندان نشان دادند که افراد میانسال سالمی که فقط یک شب خواب ضعیف داشتند ، مقادیر زیادی پلاک بتا آمیلوئید ایجاد کردند. آمیلوئید بتا یک ترکیب پروتئینی است که ارتباط بین سلول‌های مغز را مختل می‌کند و در نهایت سلول‌ها را با تجمع در مغز از بین می‌برد.

گرانی بی رویه گوشت

وارد کنندگان ارز ترجیحی می‌گیرند ولی گوشت را ۲ برابر گران تر عرضه می‌کنند!

مسعود رسولی، دبیر انجمن بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی:

قیمت گوشت آزاد ربطی به قیمت مصوب دولت و تنظیم بازار ندارد. درحال حاضر قیمت گوشت گوسفندی مخلوط ۳۱۶ تومان بوده و قیمت ران و سردست گوسفندی نیز ۳۷۵ هزار تومان است همچنین قیمت گوشت گوساله ران و سردست نیز ۲۹۹ هزار تومان است.

قیمت‌های مصوب دامدارها را بیچاره کرده است و دولت موظف کرده تا حدی که نیاز بازار تنظیم شود گوشت با قیمت دولتی فروخته شود و نه درحدی که نیاز بازار تامین گردد! ازطرف دیگر دامداران هزینه تمام شده دام را که درنظر می‌گیرند با همین قیمت تمام شده بازار آزاد تطابق دارد.

دولت به واردکنندگانی که ارز ترجیحی می‌دهد که گوشت را با قیمت پایین‌تر به دست مصرف کنندگان می‌رساند و بازار تنظیم بمی‌شود، درحالی که قیمت گوشت در بازار آزاد به ۲ برابر قیمت نرخ ارز ترجیحی یا همان دلار ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بنزین صادراتی ایران هر لیتر 5500 تومان بود، نه 500 تومان!

 مدیر سابق برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، ادعای صادرات بنزین به قیمت هر لیتر 500 تومان در سالهای گذشته را تکذیب کرد و گفت: امکان تبدیل دوباره ایران به صادرکننده بنزین وجود دارد.شهاب الدین متاجی، کارشناس انرژی و مدیر سابق برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیرا برخی رسانه‌ها دوباره ادعای معاون سابق وزیر نفت مبنی بر صادرات بنزین به قیمت لیتری 500 تومان را مطرح کرده‌اند که کذب بودن این ادعا به دو دلیل قابل اثبات است.

قیمت هر متر خانه در تهران به ۸۷.۵ میلیون تومان رسید

بانک مرکزی:

در تیرماه متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معامالت ملکی شهر تهران ۸۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱/۸ و ۱۴/۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه