ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۱۱ شهریور

خلاصه اخبار نیم روزی ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار گوناگون امروز را در سایت ۵۵ میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار گوناگون امروز را در سایت ۵۵ میخوانید .

جان‌باختن ۱۷۸ هزار ایرانی در ۵ ماه نخست امسال

مرکز رصد جمعیت کشور:

در ۵ ماهۀ امسال ۱۷۸ هزار و ۸۳۰ فوت در کل کشور به ثبت رسیده است. از این تعداد مردان ۵۶.۱ درصد و زنان ۴۳.۹ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

استان گیلان با نرخ ۷.۴ در هزار نفر جمعیت بیشترین نرخ فوت و استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد با نرخ ۴.۱ در هزار نفر جمعیت کم‌ترین نرخ فوت در بین استان‌ها را داشته‌اند.

بی‌اعتنایی به بند یک ماده ۴۱قانون کار درباره حقوق کارگران

علیرضا میرغفاری نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره  معیشت کارگران و دستمزد آنها گفت: در بند یک ماده 41 قانون کار به صراحت آمده است که دستمزد باید "با توجه به تورم" تعیین شود. این موضوع باعث شده است که عده ای از این عبارت تفسیر به رأی کنند، از نظر حقوقی می گویند ایرادهایی دارد افزایش دستمزد عین تورم یا برابر با تورم نیست و ما می‌توانیم کمتر و یا برابر و یا بیشتر از تورم، دستمزد را اضافه کنیم.

وزیر کشور در دولت اصلاحات: ۸۰ درصد مردم خواهان تغییر در وضعیت حکمرانی کشور بودند

موسوی لار ی :

 دولت یک‌سری شعارهایی به مردم داده و یک‌سری پیمان‌ها و میثاق‌هایی با مردم دارد که در ایام انتخابات در مورد آنها با مردم حرف زده و حالا می‌خواهد آن حرف‌ها محقق بشود؛ قطعاً باید کسانی باشند که هم با دولت همراه باشند و هم برای انجام کار توانمند باشند و دانش و تجربه لازم برای تحقق این خواسته‌ها را داشته باشند.

 سر دادن شعارهای پرطمطراق برای دوران تبلیغات است

 قبل از برگزاری انتخابات خود را خاک پای مردم می‌دانستند، بعد از انتخابات همان مردم خس و خاشاک نامیده شدند

شعار دادن به تنهایی چاره کار نیست؛ باید از افرادی کارآزموده، متخصص و کارآمد در مسئولیت‌ها استفاده کرد

نگاه دولت آقای پزشکیان باید به همه اقشار جامعه باشد.

نباید فقط مطالبات آن ۲۰ درصدی که به دولت رای دادند در نظر گرفته شود، باید ۶۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند را سهیم دید.

تحقق شعارهای دولت، در گرو  استفاده از کارگزارانی پایبند به میثاق با مردم است.

هشدار زلزله به تهرانی‌ها ۱۲ ثانیه قبل از وقوع

مدیریت بحران شهر تهران:

زمستان امسال سامانه هشدار سریع سیل و زلزله شهر تهران افتتاح می‌شود. حدود ۱۲ ثانیه قبل از زلزله، پیامک هشدار اعلام می‌شود تا اقداماتی انجام شود.

پس از ۱۲ سال فعالیت بر روی هشدار سریع زلزله این کار صورت می‌گیرد و اولویت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هشدار به نیروهای عملیاتی است.

جلال قزل ایاق تهیه‌کننده سینما درگذشت/ اعلام زمان تشییع

جلال قزل ایاق تهیه‌کننده سینما که در آی سی یو بستری بود، درگذشت.

جلال قزل ایاق متولد ۱۳۲۷ است و در فیلم‌هایی همچون «فراری»، «دوستی از جنس آتش»، «انتخاب»، «پر پرواز»، «خوش‌خیال» به عنوان تهیه‌کننده و نویسنده فیلمنامه حضور داشته است.مراسم تشییع و تدفین زنده‌یاد جلال قزل ایاق روز سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح از سالن تطهیر بهشت زهرا (س) به سمت قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

دستگیری ۲۱ نفر از اتباع بیگانه در تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی از دستگیری ۲۱ نفر تبعه بیگانه که بصورت غیرمجاز وارد تبریز شده بودند، خبر داد.

آیا آب برنج، کاهنده وزن است؟

ترند این روزها در شبکه‌های اجتماعی برای کاهش وزن Ricezempic است که بین کاربران در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد. طرفداران این روش ادعا دارند با آب برنج می‌توان به کاهش وزن دست یافت اما کارشناسان کمتر متقاعد شده‌اند.

این امر مستلزم خیساندن برنج نپخته در آب، سپس دور ریختن دانه‌ها و نوشیدن آب است. نشاسته‌های مقاوم موجود در نوشیدنی به سرکوب اشتها کمک می‌کند، مخصوصاً وقتی اول صبح مصرف شود. یا اینطور است که طرفداران آن ادعا می کنند، اما کارشناسان کمتر متقاعد شده‌اند.

اگر آب برنج اول صبح مصرف شود، ضرری ندارد «تا زمانی که جایگزین وعده غذایی نباشد، و همچنین انتظار معجزه نداشته باشید». به طور کلی، تغذیه متعادل، استرس کمتر، ورزش بدنی و رابطه سالم با غذا تمام چیزی است که در طولانی مدت برای کاهش وزن موثر است.

شیوع فلج اطفال در غزه

جنگ و «بیماری به طرز بی‌رحمانه‌ای در هم تنیده شده‌اند و همین درهم‌تنیدگی اکنون در نوار غزه به وضوح دیده می‌شود؛ جایی که اکنون «فلج اطفال» جمعیتی را که نزدیک به ۱۱ماه زیر بمباران بی وقفه بوده‌اند و از اینجا به آنجا می‌روند، به‌شدت متاثر ساخته است.

مقامات اسرائیلی این هفته با توقف «موقت» درگیری موافقت کردند تا به امدادگران سازمان ملل اجازه داده شود واکسن را به ۶۴۰هزار کودک برسانند.

در درگیری‌ای که طرف‌های متخاصم بر سر چیزی گرانبها به توافق رسیده‌اند، حماس می‌گوید که به توقف درگیری‌هایی که قرار است از امروز یکشنبه (۱۱ شهریورماه) آغاز شود، پایبند خواهد بود.

اما مقامات بهداشت هشدار می‌دهند که این طرح با چالش‌های عظیمی همراه است. بسیاری از زیرساخت‌های غزه ویران شده است، صدها هزار فلسطینی در پناهگاه‌های موقت زندگی می‌کنند و امدادگران در تلاش برای تحویل آذوقه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

بیدار شدن دوباره این بیماری که تقریبا در تمام جهان ریشه‌کن شده است، منعکس‌کننده خسارات بمباران‌های اسرائیل است که سیستم‌های فاضلاب و آب غزه را نابود کرده است .

ساعت کار ادارات از نیمه شهریور به حالت عادی باز می‌گردد

سخنگوی صنعت برق: ساعت کار ادارات و بخش عمومی کشور که از 15 خرداد تغییر پیدا کرده بود از نیمه شهریور به حالت عادی باز خواهد گشت.

ترخیص بیش از 1000 خودروهای سبک و سنگین از گمرک بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر:

از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک‌هزار و 109 دستگاه خودرو سواری و وانت و ماشین‌آلات راهسازی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.هم اکنون تعداد 559 دستگاه ماشین‌آلات راهسازی و 432 دستگاه خودروی سواری و وانت در محوطه گمرک بوشهر موجود است.

فردا جلسه تعیین نرخ تضمینی گندم برگزار می‌شود

   

وزیرجهادکشاورزی:

فردا یکشنبه جلسه تعیین نرخ تضمینی گندم برگزار می‌شود.

                                                                   مطالبات گندمکاران کاران که محصول خود را تا پایان مرداد تحویل داده اند تا قبل از  پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

آغاز ساخت مسکن ۲۵ متری

صبح امروز طرح مسکن اقتصادی در متراژهای ۲۵ تا ۸۰ متر مربع در ماهدشت کرج کلنگ زنی شد

مسئول پروژه گفت که واحدها در قالب تعاونی با هزینه متقاضیان ساخته می‌شود و ۴۸ ماه آینده تحویل داده خواهد شد

فروش طلا دست دوم ممنوع است/ نحوه برخورد با متخلفان نهایی نشده است

رییس کمیسیون طلای اتاق اصناف:

موضوع ممنوعیت فروش طلای دست دوم، تیر ماه ابلاغ شد منتهی جلساتی در مورد نحوه اجرای مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی در حال برگزاری است تا برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف مصوبات قانونی وجود داشته باشد.

تیم حقوقی اتاق اصناف ایران و وزارت صمت بابت نحوه برخورد با طلافروشان متخلف در حال برگزاری جلساتی به منظور دستیابی به یک جمع بندی نهایی هستند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه