ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۷ شهریور

خلاصه اخبار نیم روزی ۷ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار گوناگون امروز ۷ شهریور را در این مطلب میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۷ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار گوناگون امروز ۷ شهریور را در این مطلب میخوانید .

ریزش پل کنارگذر پیرنیا در شیراز

پل پیرنیا در شیراز ساعت ۱۳:۳۰ ظهر امروز به علت رانش زمین ریزش کرد.

این پل در کنار رود خشک شیراز احداث شده بود که ریزش کرد و متعاقب آن ترافیک سنگینی در شهر ایجاد شده است.

دستگیری مجرم حرفه‌ای با محکومیت ۴۰ سال حبس / ازدواج مرد تبهکار با ۳ زن ؛ هویت جعلی داماد خارج‌نشین و باستان‌شناس

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر که به خاطر جرائم متعددش به بیش از ۴۰ سال حبس محکوم شده بود.

طبق تحقیقات، فرد کلاهبردار خود را به زن مالباخته فردی دارای مدرک دکترای باستان‌شناسی و زمین‌شناسی و مقیم شهر بروکسل در بلژیک معرفی کرده بود که پس از آشنایی، به دلیل نبود شناسنامه، با صیغه‌نامه ۹۹ ساله ازدواج می‌کنند.

متهم در مجموع به ۱۱ فقره کلاهبرداری از جمله ۳ مورد ازدواج با استفاده از جعل هویت، کلاهبرداری با استفاده از کارت‌های بانکی و گوشی دیگران، اخاذی از شهروندان با ترفند پیشنهاد خرید خودروهای سهمیه‌ای نهادهای دولتی، اقدام به بازدید از بانک با استفاده از جعل نامه سازمان بازرسی کل کشور، چندین مورد جعل مدارک شناسایی و همچنین اقدام به کپی از کارت‌های بانکی به وسیله دستگاه اسکیمر اعتراف کرد که ضمن قرار بازداشت روانه زندان شد.

معاون رئیس جمهور جویای حال محیطبان زخمی شد

شینا  انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی تماس تلفنی با رمضان رستگار محیط بان دنا که دیروز ششم شهریور ماه ۴۰۳ بر اثر شلیک گلوله شکارچیان در منطقه حفاظت شده کوه گل سی سخت  از ناحیه پا زخمی شده بود جویای احوال وی شد .

«ایران ایر» به نصب بنر عذرخواهی از مسافر در فرودگاه محکوم شد

شرکت هواپیمایی «ایران ایر» به جبران خسارت و عذرخواهی از مسافر به دلیل تأخیر در پرواز محکوم شد. از جمله محکومیت ایران ایر، نصب بنر عذرخواهی از مسافر این ایرلاین در ورودی فرودگاه شهید صدوقی یزد است.

سرریز خودروهای چینی‌ و مونتاژی به کشور/ روند کاهشی قیمت خودرو متوقف شد

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو:

روند افت قیمت خودرو که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده بود متوقف شده و یک هفته است که بازار خودرو در رکود است. نوسانات قیمت دلار تحت‌تاثیر درگیری‌های لبنان و اسرائیل سبب شده تا قیمت ماشین تغییری نکند و ثابت بماند.

انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی پزشکیان با توجه به قول‌هایی که در خصوص واردات خودرو داده بود و همچنین افزایش تعداد خودرو از دلایل کاهش قیمت در بازار هستند.

 بازار خیلی راکد شده و خرید و فروش ماشین‌های بالای یک میلیارد نیز خیلی کم شده است اما همچنان ماشین با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان کم و بیش خرید و فروش می‌شود.

رواج کودک‌همسری در دوره قاجار؛ دختران در دوران قاجار در چه سنی ازدواج می‌کردند؟

بررسی منابع تاریخی دوره قاجار نشان می‌دهد که کودک همسری در اوایل این دوره، نه تنها تابو نبوده است که کلیت جامعه نیز آن را به عنوان سنتی مرسوم قبول داشته‌اند، اما در اواخر این دوره ورق برمی‌گردد.

مطبوعات و فضای روشنفکری جریان مشروطه، ازدواج در سنین پایین را به عنوان یک آسیب اجتماعی به نقد می‌کشند و نتیجه اینکه؛ قوانین ازدواج دختران و پسران در دوره پهلوی، تغییر می‌کند اما این تغییرات فراز و نشیب بسیاری را طی کرد تا جایی‌که هنوز هم نتوانسته است جامعه را در وضعیت مطلوبی قرار دهد.

کودک همسری همچنان به عنوان یکی از مشکلات جامعه زنان مطرح است و آمارها از افزایش آن در بسیاری نقاط ایران ازجمله آذربایجان شرقی، کرمان، بوشهر، بلوچستان و هرمزگان حکایت دارد.

جوانترین استان کشور، بیشترین بازمانده از تحصیل را دارد!

کمبود فضاهای آموزشی، وسعت جغرافیایی، فقر اقتصادی و سیل مهاجران از کشورهای همسایه از جمله دلایلی به شمار می‌رود که سبب شده است سیستان و بلوچستان به عنوان جوان‌ترین استان کشور با معضل بازماندگان از تحصیل دست و پنجه نرم کند.

قطع برق در بازار کاشان و راه انداختن وسایل قدیمی/  استفاده دوباره از چراغ توری گازی

قطع برق در بازار کاشان، باعث شده کسبه قدیمی بازار به استفاده از وسایل روشنایی قدیمی روی آورند.

در تصویری‌ که امروز از بازار کاشان منتشر شده، برخی از کسبه بازار که هنوز لوازم روشنایی قدیمی خود را حفظ کرده‌اند در زمان خاموشی از آن استفاده می‌کنند.

امروز چهارشنبه ۷ شهریورماه، برق بازار کاشان به مانند بخشی از مناطق کاشان با قطعی چند ساعته روبرو بود.

بیمارستان لولاگر نه تعطیل شده و نه پلمب!

«بیمارستان لولاگر پلمب شد» این تیتر روز گذشته حین برپایی یک نشست خبری، ناگهان توسط سایت‌های داخلی منتشر شد و در فضای مجازی دست به‌دست چرخید. انتشار این خبر بازخوردهای متفاوتی داشت.

به‌گفته اسماعیل سلیمی، معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم ایمن‌سازی ۷بیمارستان فجر، حضرت رسول اکرم، فیروزآبادی، شهدای فیاض‌بخش، شهدای یافت‌آباد، بوعلی و لولاگر شروع شده است؛ بنابراین آنچه به‌عنوان پلمب بیمارستان توسط دستگاه قضایی منتشرشده صحیح نیست و این بیمارستان توسط مدیرانش برای ایمن‌سازی‌ تعطیل شده است. البته بخش اورژانس بیمارستان لولاگر و درمانگاه‌های تخصصی‌اش همچنان فعال است.

نخستین ساخته بهرام افشاری در سینما /‌ بازیگران: هوتن شکیبا و ...

«هفتاد سی» که نخستین ساخته سینمایی بهرام افشاری محسوب می شود، از پر امیدترین فیلم هایی است که در نیمه دوم سال روی پرده می رود و پیش بینی می شود با استقبال و فروش بسیار بالایی مواجه شود. بهرام افشاری، هوتن شکیبا، الهه حصاری، صدف اسپهبدی، حسین پاکدل و مهدی حسینی ‌نیا، (با هنرمندی) سیاوش طهمورث و ناهید مسلمی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

ترکیب زوج بهرام افشاری و هوتن شکیبا که پیش از این نمایش های موفقی را روی صحنه برده اند، از برگ برنده های اصلی «هفتاد سی» است. پخش «هفتاد سی» توسط عامریان فیلم انجام می شود که این روزها فیلم «تگزاس ۳» را به عنوان پرفروش ترین فیلم سال در اکران دارد.

گوشی باربی به بازار آمد

گوشی جدید HMD که با تم صورتی ساخته‌شده است؛ دارای یک باتری ۱۴۵۰ میلی‌آمپری قابل جابجایی صورتی، یک کابل USB-C صورتی، پارچه پولیش شده همرنگ و چند لوازم جانبی دیگر است. همچنین دو قاب قابل تعویض، یک‌بند تلفن مهره‌دار، جعبه‌های تلفن قابل اتصال و برچسب‌های باربی همراه با این گوشی در نظر گرفته‌شده است.

گوشی باربی HMD دارای صفحه‌نمایش اصلی ۲.۸ اینچی و صفحه‌نمایش پوششی ۱.۷۷ اینچی است. این دستگاه مجهز به چیپست Unisoc T۱۰۷ با رم ۶۴ مگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ مگابایتی است که از طریق اسلات کارت microSD تا ۳۲ گیگابایت قابل ارتقا است. همچنین این گوشی دارای یک دوربین VGA (۰.۳ مگاپیکسل)، اتصال بلوتوث ۵، جک هدفون و پورت USB-C برای شارژ و انتقال داده است.

تلفن باربی HMD باقیمت ۱۲۹ دلار، ۱۲۹ یورو و ۹۹ پوند است و امروز در بیشتر نقاط جهان به فروش می‌رسد، البته  نسخه ایالات‌متحده در ماه اکتبر عرضه می‌شود.

وزیر کار: عدم پرداخت یارانه ۱۳هزار معلول را پیگیری می‌کنم

احمد میدری گفت: با رئیس سازمان برنامه در مورد عدم پرداخت یارانه حدود ۱۳هزار نفر از افراد دارای معلولیت صحبت کردم. از ایشان خواستم با توجه به انتظاری که شکل گرفته، کمک کنند که هرچه زودتر پرداخت انجام شود. همچنین با رئیس بهزیستی هم گفتگو کردیم که با سازمان هدفمندی یارانه ها رایزنی کنند و نتیجه آن را اطلاع دهند.

قانون نا‌نوشته «برف‌ پاک کن» در تهران!

خیابان‌ها و معابر مرکزی تهران همواره مملو از خودروهایی است که به علت کمبود جای پارک در مکان‌هایی ممنوعه توقف و پارک کرده‌اند.

نبود جای پارک باعث شده بسیاری از رانندگان اقدام به پارک دوبل، پارک در پیاده راه‌ها و حتی در جلوی درب ورودی برخی منازل کنند.

در چنین شرایطی ساکنان تهرانی برای متوجه کردن راننده به علت جای پارک نامناسب اقدام به بالا بردن برف پاک‌ کن خودرو خاطی می‌کنند.

اقدامی اعتراضی که امروزه در بیشتر معابر تهران دیده می‌شود و گاها موثر واقع شده است.

قرعه‌کشی طرح فروش ایران‌خودرو یک‌شنبه آینده

ایران خودرو: پس از برگزاری قرعه‌کشی در روز یک‌شنبه ۱۱ شهریورماه، متقاضیانی که مطابق با ظرفیت فروش در قرعه‌کشی پذیرفته می‌شوند، به مرور تا پایان سال بر اساس نوع روش فروش (فوق العاده یا پیش فروش) برای انعقاد قرارداد فراخوان خواهند شد.

داگز پامپ شد

فکر کن کل بازار کریپتو ریزشیه، ارز رسمی تون و تلگرام بخاطر بازداشت پاوول تو بدترین حالت ممکنشه ، داگز با اینکه تازه لیست شده و فشار فروشش فوق‌العاده بالاست ،

ولی این ارز اونقدر گردن کلفته بجای اینکه تو این وضعیت بریزه داره رشد میکنه!

مدیریت بانک آینده از وزارت اقتصاد گرفته شد

در حالی که آذرماه سال گذشته، اعضای هیات مدیره بانک آینده توسط وزارت اقتصاد دولت سیزدهم انتخاب شده بودند، مدیریت این بانک طی روزهای اخیر به زیرمجموعه بانک مرکزی محول شد.

 بر این اساس، مدیرعامل صندوق ضمانت سپرده‌ها وابسته به بانک مرکزی در نامه‌ای به مدیرعامل بانک آینده، خواستار بررسی مواردی همچون اصلاح وضعیت بانک و برنامه احیای پیشنهادی شده است.

طبق گزارشات بورس

زیان انباشته بانک آینده طی ۹ ماه حضور مدیرعامل منصوب وزارت اقتصاد دولت قبل، سه برابر شده و ارزش سهام به یک سوم کاهش یافته است.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه