ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۶ شهریور

خلاصه اخبار نیم روزی ۶ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار گوناگون امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۶ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار گوناگون امروز را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خانم خواننده در یک روز عزادار خواهر و مادرش شد

ماریا کری خواننده ۵۵ ساله برنده جایزه گرمی در بیانیه‌ای اختصاصی گفت: «قلب من شکسته است که مادرم را در آخر هفته گذشته از دست دادم. متأسفانه در یک رویداد غم انگیز، خواهرم را هم در همان روز از دست دادم.»

ماریا کری، خواننده آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد، پاتریشیا مادرش و خواهرش آلیسون در آخر هفته گذشته و در یک روز درگذشتند. این خواننده برنده پنج جایزه گرمی گفت که از اینکه هفته پیش از مرگ مادرش را با او سپری کرده، احساس خوشبختی می‌کند.

پاتریشیا، ۸۷ ساله، خواننده سابق اپرا و مربی آواز ایرلندی-آمریکایی تبار بود. اما رابطه خانم کری با خواهر بزرگ‌ترش آلیسون که به هنگام مرگ ۶۳ سال داشت، کمی پیچیده بود. آلیسون پس از انتشار خاطرات ماریا به دلیل «پریشانی شدید عاطفی» از او برای دریافت ۱.۲ میلیون دلار غرامت شکایت کرده بود.

خانم کری، ۵۵ ساله، یکی از موفق‌ترین خوانندگان زن در دنیا به شمار می‌رود و تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخته است.

IMG_20240827_140718_968

رضا قطبی درگذشت

 رضا قطبی، اولین رییس سازمان تلویزیون دولتی ایران امروز در پاریس درگذشت.

رضا قطبی رییس رادیو و تلویزیون ملی ایران از سال ۱۳۴۲ مقدمات راه‌اندازی این سازمان را با همراهی فرخ غفاری و سیروس هدایت فراهم کرد.IMG_20240827_140728_069

قطبی که پس از افتتاح آن تا پیروزی انقلاب به مدت ۱۵سال مسئولیت اداره‌اش را برعهده داشت امروز در سن ۸۵ سالگی در شهر پاریس درگذشت.

قطبی به دلیل نسبت فامیلی با فرح پهلوی، از افراد مورد اعتماد حکومت سابق بود.

قطبی فارغ‌التحصیل رشته ریاضی از دانشگاه پاریس بود و پس از اتمام تحصیلاتش، مدتی را نیز در دانشگاه شریف(آریامهر سابق) به تدریس مشغول بود.

گفته می‌شود پس از پیروزی انقلاب، او مدتی را مخفیانه در ایران زندگی کرد و سپس مقدمات گریز از کشور برایش مهیا شد.

قطبی برای مدتی در امریکا ساکن شد و پس از آن مقیم فرانسه شد که تا پایان عمرش در پاریس سکونت داشت.

کار به معاوضه خودرو با بز رسید!

اگر سری به فضای مجازی بزنید با تبلیغات مختلف معاوضه خودرو مواجه می‌شوید.

معاوضه خودرو با طلا، واحد آپارتمانی، سکه و حتی ارزهای دیجیتال را پیش از این تجربه کرده بودیم.

حالا گویا کار به معاوضه خودرو با حیواناتی نظیر بز رسیده است.

به عنوان مثال فردی خودروی پراید خود را برای معاوضه با بز به قیمت ۱۳۲ میلیون تومان آگهی کرده است.

فرد دیگری هم پژو پارس را با گوساله معاوضه می‌کند.

آنطور که به نظر می‌رسد معاوضه خودرو با حیوانات به شدت در حال افزایش است.

ملکه تلگرام یا پرستوی‌ فرانسوی‌ها؟‌/ درباره خانمی‌ که همراه پاول دورف بوده است

جولی واویلووا نام زنی است که گفته می‌شود هنگام بازداشت پاول دورف مدیرعامل تلگرام او را همراهی کرده. از عکس‌هایی که این بلاگر اینستاگرام با ۲۰ هزار فالوئر از داخل یک جت شخصی گذاشته بود، مشخص شده این همان جت شخصی پاول دور‌ف بوده. یعنی همان جتی که پاول دورف هنگام پیاده شدن از آن در فرانسه بازداشت شد.IMG_20240827_140804_086

از روز گذشته رسانه‌های کشورهای مختلف درباره این زن شروع به کنجکاوی کردند. جولی ۲۴ سال دارد، اصالتا روس است ولی  در دوبی زندگی می‌کند؛ یعنی همان شهری که دور‌ف سال‌هاست در آن اقامت داشته. او خود را یک گیمر توصیف کرده و همچنین به چهار زبان انگلیسی، روسی، اسپانیایی و عربی مسلط است. هنوز به صورت رسمی چیزی اعلام نشده اما به نظر می‌رسد او نیز توسط پلیس دستگیر شده باشد.

عکسی از ‌فرشته حسینی که خبرساز شد

تصویری از فرشته حسینی در بیست‌وسومین جشنواره فیلم سارایوو خبرساز شد. ژست نامتعارف این بازیگر که سیگار به دست دارد، با واکنش‌های انتقادی روبه‌رو شده است.

فرشته حسینی به واسطه اولین اکران جهانی فیلم «سکونت در میان خدایان» ساخته ووک روسمویچ، در این مراسم شرکت کرد. او در این فیلم در نقش یک زن جوان افغان ظاهر شده که به همراه همسر و سه فرزندش به بلگراد صربستان مهاجرت می‌کنند.IMG_20240827_140831_427

کشته‌ و زخمی شدن ۳۶ زائر بر بر اثر تصادف دو اتوبوس و ۳ خودرو در جاده ایلام به کرمانشاه

این حادثه تاکنون ۶ کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشته است گفته می شود وضعیت حدود ۱۵ نفر از زوار وخیم است.

ظریف به دولت بازگشت!

محمدجواد ظریف نوشت:

امروز اعضای دولت در شرایطی به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند که بالاترین حضور بانوان و اقوام و مذاهب در هیئت دولت نشانگر صداقت و شجاعت رئیس جمهور محترم در عمل به وعده‌های انتخاباتی بود که امیدوارم به همین شکل ادامه یابد و وفاق ملی بر پایه توسعه انسان محور و مردم بنیاد حاصل آن باشد.

بنده و همکارانم در شورای راهبری و کمیته‌ها افتخار داریم که نزدیک به ۷۰ درصد وزرا و معاونین رئیس جمهور و بسیاری از معاونین وزرا و سازمان‌ها نتیجه پیشنهادهای کارشناسی این روند شفاف و مشارکت‌پذیر بود. انشاءالله با رفع کاستی‌ها این روش نهادینه گردد.

پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، با توکل بخدا و امید به همراهی و راهنمایی مردم بزرگوار، انجام وظیفه در معاونت راهبردی رئیس جمهور را ادامه خواهم داد.

بازار طلا برای سرمایه‌گذاران امن می‌ماند؟

اساتید اقتصاد دانشگاه سیتی نیویورک، بازار طلا را تا میانه‌های ۲۰۲۵برای سرمایه‌گذاران امن پیش‌بینی کردند. 

به گزارش چندثانیه، به نقل از فورچون، طبق این تحقیق، دلیل محبوبیت طلا قدرت نقدشوندگی و ریسک کمتر است.

درحالی که طلا در میان سرمایه‌گذاران ریسک گریز بسیار محبوب است، اما بازدهی بازار سهام نسبت به بازار طلا در بلند مدت بیشتر است. 

براساس این تحقیق از سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۴متوسط بازدهی بازار سهام سالانه ۱۰.۷درصد بوده و بازده سالانه طلا ۷.۹درصد است.

سرمایه‌گذاران در دوران تورمی به دلیل تنوع بخشیدن به سبد پرتفوی خود، طلا را برای کاهش ریسک و نوسان انتخاب می‌کنند.

در ۲سال اخیر روند اقتصادهای جهان تورمی بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ قیمت جهانی طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار برسد، به همین دلیل بهترین زمان برای تنوع بخشیدن به پرتفوی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت طلای جهانی نسبت به آگوست ۲۰۲۳ بازدهی بیش از ۲۳درصدی داشته که با روند تورمی اقتصاد آمریکا احتمال بازدهی بیشتر وجود دارد.

تیتر یک سایت رئیس جمهور پزشکیان

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور پزشکیان و اعضای هیئت دولت چهاردهم:

تکیه بر کار کارشناسی به معنای حکمرانی خردمندانه است

قوانین و تصمیمات مهم دولت نیاز به پیوست عدالت دارد

  دوروف دستگیر شد، تلگرام محبوب‌تر شد

بازداشت پاول دورف، باعث شده که تلگرام به بالای جدول محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی در اپ استور فرانسه برسد و به طور کلی تلگرام حالا سومین اپ محبوب فرانسه محسوب می‌شود.

به گزارش اپ‌فیگورز، در آمریکا هم تلگرام به رتبه دوم اپ استور آمریکا در بخش اپ‌های شبکه اجتماعی رسیده و در بین کل دسته‌ها، از رتبه ۱۸ به رتبه ۸ رسیده است

  قائم‌پناه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور: 

اگر جوانی استوری یا پیامی گذاشته یا لباسی پوشیده، با گزینش این افراد با گذشت برخورد کنید و معلمانی را که دانش بیشتری دارند را انتخاب کنید

هسته‌های گزینش تا ابلاغ جدید آیین نامه‌های گزینش  با جوانان کشور مهربانانه‌تر برخورد کنند

با دختران این سرزمین مهربان‌تر باشند تا همه ایران را برای حل مشکلات یکپارچه کنندهزاران نفر از تحصیل‌کردگان به‌دلیل تنگ‌نظری‌های ما به خارج از کشور رفتند

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه