ارسال به دیگران پرینت

در گذشت اریکسون

پایان مربی نامدار | اریکسون، سرمربی باسابقه فوتبال درگذشت

اریکسون، سرمربی باسابقه فوتبال در اثر سرطان درگذشت.

پایان مربی نامدار  | اریکسون، سرمربی باسابقه فوتبال درگذشت

در گذشت اریکسون، سرمربی باسابقه فوتبال 

اریکسون، سرمربی باسابقه فوتبال در اثر سرطان درگذشت.اسون گوران اریکسون، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس و منچسترسیتی، در سن ۷۶ سالگی پس از مبارزه‌ای طولانی با سرطان درگذشت. خانواده او دقایقی پیش تایید کردند که اریکسون در خانه و در کنار خانواده‌اش چشم از جهان فروبست. او مبتلا به سرطان لوزالمعده بود و ابتدای سال جاری مشخص شد که پزشکان تنها یک سال برای او پیش‌بینی زندگی کرده بودند.

خانواده اریکسون در بیانیه‌ای اعلام کردند: "اسون گوران اریکسون پس از یک بیماری طولانی، امروز صبح در خانه و در کنار اعضای خانواده‌اش درگذشت. نزدیک‌ترین افراد به او در این لحظات، دخترش لینا، پسرش یوهان همراه با همسرش آمانا و پسرشان اسکای و پدر اریکسون بودند. خانواده او خواهان احترام به خواسته‌شان برای عزاداری در خلوت هستند."اریکسون، که اصالتی سوئدی داشت، در سال 2001 به عنوان اولین مربی خارجی تیم ملی فوتبال مردان انگلیس منصوب شد و هدایت بازیکنان "نسل طلایی" از جمله دیوید بکام، استیون جرارد، وین رونی و فرانک لمپارد را بر عهده گرفت. او در طول دوران حرفه‌ای خود، در باشگاه‌های برجسته اروپایی مانند بنفیکا، رم، فیورنتینا، سمپدوریا و لاتزیو نیز مربیگری کرد.

پس از جام جهانی 2006، اریکسون از هدایت تیم ملی انگلیس کنار رفت و بعدها به مربیگری تیم‌های ملی مکزیک و ساحل عاج و همچنین باشگاه‌های انگلیسی منچسترسیتی و لسترسیتی پرداخت. به دلیل بیماری سرطان، او در فوریه 2023 از سمت مدیر ورزشی باشگاه کارلستاد سوئد استعفا داد.پس از اعلام تشخیص سرطان، اریکسون به یکی از آرزوهای دیرینه‌اش رسید و در مارس همان سال، در مسابقه‌ای خیریه مقابل آژاکس در آنفیلد، هدایت تیم اسطوره‌های لیورپول را برعهده گرفت. او این تجربه را "کاملاً زیبا" و "خاطره‌ای بزرگ" در زندگی‌اش توصیف کرد. لیورپول آن بازی را با نتیجه ۴-۲ به پیروزی رساند.

در مستندی که اخیراً منتشر شد، اریکسون اظهار امیدواری کرد که مردم او را به عنوان "یک مرد خوب" به یاد بیاورند. اریکسوناو در پایان مستند «Sven» از زندگی‌اش گفت: "زندگی خوبی داشتم. فکر می‌کنم همه ما از روزی که می‌میریم می‌ترسیم، اما مرگ هم بخشی از زندگی است. شما باید یاد بگیرید که آن را همان‌طور که هست بپذیرید. امیدوارم در نهایت مردم بگویند 'آره، او مرد خوبی بود'، هرچند همه این را نخواهند گفت. امیدوارم از من به عنوان یک مرد خوب یاد کنید که همیشه تلاش کرد بهترین خود را انجام دهد. متأسف نباش، لبخند بزن. از همه شما، مربیان، بازیکنان، هواداران، برای همه چیز متشکرم. همه چیز فوق‌العاده بود. مراقب خودتان و زندگی‌تان باشید. و زندگی کنید. خداحافظ."

منبع : خبر انلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه