ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۵ شهریور

خلاصه اخبار نیم روزی ۵ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار گوناگون ۵ شهریور را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۵ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز

خلاصه اخبار 

خلاصه اخبار گوناگون ۵ شهریور را در سایت ۵۵ آنلاین میخوانید .

  اولین واکنش رسمی تیم تلگرام به بازداشت پاول دورف

تلگرام از قوانین اتحادیه اروپا، از جمله قانون خدمات دیجیتال پیروی می‌کند و نظارت آن در سطح استانداردهای صنعت دیجیتال و به طور مداوم در حال بهبود است.

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، چیزی برای پنهان کردن ندارد و مکرراً به اروپا سفر می‌کند.

این ادعا که یک پلتفرم یا مالک آن مسئول سواستفاده از آن پلتفرم هستند، مضحک است.

نزدیک به یک میلیارد کاربر در سراسر جهان از تلگرام به عنوان وسیله ارتباطی و منبعی برای اطلاعات حیاتی استفاده می‌کنند.

ما منتظر حل سریع این وضعیت هستیم. تلگرام همراه شماست.IMG_20240826_140953_198

‌جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، همراه مریم رجوی در نشست سازمان مجاهدین خلق.

فردی که تا چند هفته قبل گزارشگری مستقل در موارد حقوق بشری ایران معرفی می‌شد!IMG_20240826_140958_582

یک بحران پنهان آکادمیک/ بزرگ‌ترین سایت دانلود رایگان کتاب‌های گران خارجی دیگر فعال نیست!

وب سایت فری پیپر در ایران هم می‌خواهد به کار خود پایان بدهد. دلیل آن هزینه‌های زیاد نگه‌داری و توسعه سایت و گسست میان تیم فنی سایت بیان شده است. فری پیپر چه می‌کرد؟ وقتی شما دنبال یک مقاله علمی بودی و به آن می‌رسیدی معمولا سایت‌های خارجی به تو می‌گفتند که باید اشتراک بخری تا آن را بتوانی بخوانی ولی فری پیپر با گرفتن آدرس doi که مختص مقالات علمی است آن را دانلود می‌کرد و به تو ارایه می‌داد. سایت‌های دیگری البته هستند که در این زمینه بتوانند کمک کنند.

 در میان ایرانی‌ها ایران پیپر یا در میان خارجی‌ها اسکای هاب که در واقع الگوی همه سایت‌های ایرانی در این زمینه بود ولی دانشجویان ایرانی در توییتر از فقدان فری پیپر خیلی ناراحتند چون رابط کاربری خوبی داشت و البته مجموعه به روز و پر تعدادی از مقالات. این سایت گفته تاکنون به ۵ میلیون پژوهشگر ایرانی خدمت رسانی کرده است. عدد واقعا بزرگی است! 

انتقاد بهمن کیارستمی به کتاب منتشر شده درباره پرونده پزشکی پدرش

 

به تازگی کتابی با عنوان «بازخوانی پرونده درمانی عباس کیارستمی در گفت‌وگو با پزشکان» رونمایی شده است .بهمن کیارستمی با انتقاد از برخی روایت‌ها مبنی بر نبود شاکی خصوصی در پرونده پزشکی پدرش می‌گوید، مهم‌ترین خواسته او با طرح شکایت در جریان مرگ عباس کیارستمی دسترسی به یک گزارش دقیق بوده که پس از هشت سال، علیرغم وعده‌های داده شده هنوز به او ارائه نشده است.

مانوش منوچهری -وکیل خانواده عباس کیارستمی  گفت: اگر شکواییه ثبت شده ما را در دبیرخانه سازمان نظام پزشکی ببینید، متوجه وجود تناقض‌ با برخی از صحبت‌های مطرح شده خواهید شد. به هرحال یکسری مدارک روشن در این زمینه جود دارد منتها همانطور که قبلا هم گفته بودیم، معتقدیم یک جامعه باید خودش را از درون تطهیر کند. در جایی از صحبت‌های این پزشکان گفته شده، اِشکال کار اینجا بود که این بیمار عباس کیارستمی بود.

رونالدینیو: فراموش نمی‌کنم، مسی اشکم را درآورد!

 

وقتی مسی وثیقه‌ام را برای آزادی از زندان پرداخت کرد و آزاد شدم، در وضعیت بدی بودم، خیلی دلگیر و شکسته بودم، برای تشکر از او به دیدارش رفتم.

او یک پیراهن بارسلونا با امضای خودش و چند بازیکن بارسلونا به من داد و گفت: "می‌توانی آن را بفروشی. من با وب سایت [آیکونیک] تماس گرفتم. از تو این پیراهن را می‌خرند." بعد از یک روز آن سایت با من تماس گرفت، اما من قبول نکردم. به آن‌ها گفتم: "این هدیه دوستم است و آن را نمی‌فروشم."

اما در کمال تعجب از این سایت بدون فروش آن پیراهن، پول دریافت کردم! با سایت تماس گرفتم و به آن‌ها گفتم: "به شما گفتم نمی‌خواهم آن را بفروشم. چرا پول را به حساب من واریز کردید؟"

مدیر این سایت به من گفت: "مسی از ما این درخواست را داشت، یک پیراهن دیگر به ما داد که شبیه آن بود." باورم نمی‌شد، اشک از چشمانم سرازیر شد.هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که بعد از اینکه همه به من خیانت کردند، مسی برای من چه کاری کرد. به همین دلیل است که همه چیز در زندگی او خوب پیش می‌رود چون قلب او بسیار پاک است.

عمو حاتم کتاب‌باز پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

حاتم مشمولی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون معروف به «عمو حاتم کتاب‌باز» که از چندی پیش از بیماری کلیوی رنج می‌برد، پیش از ظهر روز دوشنبه -۵ شهریور- در منزل خود در تهران درگذشت.

فروش خودروهای خیالی توسط خودروسازان!

 

در حالی که بسیاری از خودروسازان با تاخیر در تحویل خودرو مواجه هستند اما همچنان اقدام به ثبت‌نام خودروهای جدید به متقاضیان می‌کنند.برخی خودروسازان هم در آستانه موعد تحویل خودرو به متقاضیان، اقدام به تغییر مدل و محصول  مورد نظر می‌کنند.اما عجیب‌ترین نکته افزایش قیمت محصولات است که برخی خودروسازان آن را شامل خودروهایی که موعد تحویل آن‌ها  گذشته است نیز می‌‌دانند و هزینه آن را اعمال می‌کنند.نکته جالب آنجاست که تقریبا هیچ دستگاهی به این موارد ورود نکرده و خودروسازان را به علت بدعهدی مورد سوال قرار نمی‌دهند.

وزیر کشور: ترک کشور توسط اتباع غیرمجاز تا پایان سال ۱۴۰۳ را پیگیری می‌کنیم

اسکندر مؤمنی:

یکی از اولویت‌های اصلی من موضوع اتباع بیگانه است.

در زمانبندی مشخص شده لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت را به مجلس می‌دهیم و کار را هم شروع خواهیم کرد.

مساله ترک کشور توسط اتباع غیرمجاز تا پایان سال ۱۴۰۳ در جریان است و پیگیری می‌کنیم.

دیده شدن نهنگ گوژپشت کمیاب در دریای کیش

 

نهنگ گوژپشت یا نهنگ Humpback whale)) جانوری آبزی است که به خانواده آب‌بازسانان و تیرهٔ آب‌بازسانان بی‌دندان تعلق دارد؛ نهنگ‌های گوژپشت در سراسر آب‌های اقیانوسی جهان یافت می‌شوند و آنان هر ساله ۲۵ هزار کیلومتر مهاجرت می‌کنند.

تجاوز پزشک زیبایی شیطان صفت در زمان بیهوشی زنان/ این پزشک قلابی از زنان فیلم سیاه داشت

مرد تبهکار نقش پزشک زیبایی را بازی می‌کرد و به بهانه تزریق ژل یا بوتاکس، زنان را فریب می‌داد تا نقشه شوم خود را عملی کند، اما در نهایت دستش رو شد و به دام پلیس افتاد.

هزینه اجاره مسکن در ۶ کلان‌شهر

میانگین اجاره هر متر مربع خانه در تهران ۴۰۰، کرج ۲۲۹، شیراز ۲۱۴، اصفهان ۲۰۰، مشهد ۱۷۰ و تبریز ۱۶۰ هزار تومان

فعالیت معدن زغال سنگ «گلندرود» با ۶۰ کارگر متوقف شد

یکی از کارگران در معدن زغال سنگ گلندرود از تعطیلی موقت این واحد معدنی و بیکاری حدود ۶۰ کارگر آن خبر داد.

شرط ایلان ماسک برای کارمندان ایکس: برای دریافت سهام، ارزش خود را ثابت کنید

پس از اخراج هزاران کارمند از ایکس، ایلان ماسک حالا شرایط جدید و جالبی برای اعطای سهام به کارمندان باقی‌مانده این شبکه اجتماعی تعیین کرده است.

ماسک در ایمیلی به کارمندان ایکس اعلام کرده که برای دریافت سهام آینده، باید براساس عملکرد خود ارزیابی شوند. او از کارمندان خواسته تا گزارشی یک صفحه‌ای از تأثیر و ارزش خود برای شرکت تهیه و ارسال کنند.

به عبارت دیگر، کارمندان باید در این گزارش توضیح دهند که چرا به عنوان یک عضو ارزشمند در شرکت شناخته می‌شوند تا بتوانند سهم خود را دریافت کنند.خود را در اختیار داشته باشند.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه