ارسال به دیگران پرینت

خلاصه اخبار | خلاصه اخبار ۴ شهریور

خلاصه اخبار نیم روزی ۴ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز ۴ شهریور

خلاصه اخبار نیم روزی گوناگون امروز را در ۴ شهریور ۱۴۰۳ میخوانید .

خلاصه اخبار نیم روزی ۴ شهریور ۱۴۰۳ | خلاصه اخبار امروز ۴ شهریور

خلاصه اخبار

خلاصه اخبار نیم روزی گوناگون امروز را در ۴ شهریور ۱۴۰۳ میخوانید .

نوع غیرمتعارف گردشگری پزشکی: بیماران غیرقابل درمان جایی برای مَردن می خواهند

برخی از بیماران که به بیماری‌های لاعلاج و غیر قابل درمان مبتلا هستند و درد و رنج زیادی را تحمل می‌کنند به دنبال پیدا کردن مناطقی در جهان هستند که بتوانند با کمک پزشکان به زندگی خود پایان دهند.

مثلا در دو ایالت اورگن و ورمونت در آمریکا بیماران لاعلاجی که به دنبال پایان دادن به زندگی خود هستند باید توسط دو پزشک ارزیابی شوند، باید کمتر از شش ماه به پایان زندگی آنها باقی مانده باشد، از نظر ذهنی و شناختی سالم باشند و از نظر جسمی قادر به مصرف داروها برای پایان دادن به زندگی خود باشند.

ابراز نگرانی ایلان ماسک از وضعیت آزادی بیان پس از بازداشت مدیر تلگرام: دوران خطرناکی است!

ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس به این مطلب اشاره کرده است:

فرانسه مؤسس تلگرام را دستگیر کرده.

در ونزوئلا دسترسی به شبکه اجتماعی اکس کاملاً مسدود شده!

استرالیا سعی دارد پست‌های شبکه اجتماعی را سانسور کند.

برزیل باعث شده پلتفرم اکس از دسترس خارج شود.

آمریکا کسی را به خاطر یک میم* به زندان انداخته است.اتحادیه اروپا ایلان ماسک را تحت فشار قرار داده است.

در بریتانیا مردم را به خاطر ساختن و به اشتراک گذاشتن میم‌ها دستگیر می‌کنند.

سقوط ارزهای مرتبط با تلگرام پس از دستگیری پاول دوروف؛ کاهش ارزش TON و نات‌کوین

دستگیری «پاول دوروف»، بنیان‌گذار تلگرام، باعث آشفتگی رمزارزهای مرتبط با این سرویس پیام‌رسان شده است. TON، نات‌کوین و DOGS$ ازجمله ارزهایی هستند که ارزش آن‌ها از زمان اعلام این خبر سقوط کرده است.

پس از گزارش رسانه‌های فرانسوی مبنی بر دستگیر پاول دوروف، ارزش تون‌کوین (TON) بیش از ۱۴.۵ درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این گزارش نیز TON با قیمت ۵.۶۲ دلار معامله می‌شود.

علاوه‌براین، توکن DOGS$ که هنوز به‌طور رسمی فهرست نشده است نیز با کاهش ارزش مواجه شد. ارزش این توکن در بازارهای پیش از عرضه، نزدیک به ۲۲ درصد کاهش یافته است. نات‌کوین دیگر ارزی است که با کاهش ۲۰ درصدی ارزش خود مواجه شده.

 

یک جانباخته در حادثه آتش‌سوزی در جایگاه سوخت پارک ساعی

سخنگوی آتش‌نشانی تهران:

حدود ساعت ۷:۳۰ صبح امروز انفجاز گاز بنزین در مخزن در حال تعمیر جایگاه سوخت پارک ساعی تهران باعث فوت یک کارگر ۵۵ ساله شد.

این مخزن بیک روز پیش برای تعمیرات خالی شده بود اما بخارهای بنزین داخل آن باعث شد انفجار رخ دهد.

آیا تاریخ، «تثبیت نرخ ارز» را برای اقتصاد ایران تجویز می‌کند؟ خیر

اخیرا بحثی پیش آمده که سیاست تثبیت نرخ ارز در نرخی کمتر از نرخ آزاد را به نفع اقشار کم‌درآمد جامعه جلوه می‌دهند.

آنها ادعا می‌کند که تثبیت ارز در نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومان و افزایش دایره کالاهای مشمول این نرخ ترجیحی، راهکار ایجاد ثبات در بازار ارز و کنترل تورم است.

بنابراین استدلال می‌کنند که یکسان‌‌‌سازی نرخ ارز و افزایش نرخ ارز رسمی برای از بین رفتن شکاف بین این نرخ و بازار آزاد باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

آیا تاریخ هم تثبیت نرخ ارز را برای اقتصاد ایران تجویز می‌کند؟

در نمودار شماره یک نرخ رشد دلار بازار آزاد به صورت نقطه به نقطه از دهه ۷۰ تا سال ۱۴۰۲ رسم شده است.

می بینید که اتفاقا در سال‌های تثبیت نرخ ارز، ما مردم ایران پرتلاطم‌‌‌‌‌‌ترین و پرنوسان‌‌‌ترین سال‌ها را تجربه کرده‌‌‌ایم.

دلار ۱۴۵ و ۱۷۵ تومانی، دلار ۱۲۲۶تومانی، دلار ۴۲۰۰تومانی و دلار ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی همگی یادآور روزهای پرنوسان دلار برای ما ایرانی‌هاست.

از طرف دیگر، تاریخ می‌‌‌گوید اگر به دنبال اقتصاد آرام و باثبات هستید، سیاست تثبیت نرخ ارز، سرکوب قیمتی و چندگانه بودن ارز را کنار بگذارید.

مشاهده می‌‌‌کنیم که سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ و همچنین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ که دولت قیمت‌گذاری نرخ ارز را کنار گذاشته، سال‌های آرام بازار دلار هستند.

#چند_ثانیه

فضانوردان استارلاینر فوریه سال آینده با کپسول اسپیس ایکس به خانه برمی‌گردند

ناسا سرانجام تصمیم نهایی خود در مورد نحوه بازگشت فضانوردان گیرافتاده مأموریت استارلاینر بوئینگ را اعلام کرد. فضانوردان استارلاینر در فوریه ۲۰۲۵ با کپسول Crew Dragon اسپیس‌ایکس به خانه برمی‌گردند.۴ شهریور

«بوچ ویلمو» و «سونیتا ویلیامز» با این کپسول به زمین بازخواهند گشت، در حالی که کپسول استارلاینر که در خردادماه فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد، بدون خدمه به زمین برمی‌گردد.

ابتدا Crew-9 قرار بود تمام چهار خدمه استارلاینر را با خود به زمین بیاورد، اما اکنون تصمیم بر این است که فقط ویلمو و ویلیامز را بازگرداند.

کپسول استارلاینر که در خردادماه به ایستگاه فضایی اعزام شد، با مشکلات فنی از جمله خرابی چند رانشگر و نشت هلیم در سیستم پیشرانه مواجه شد و نتوانست به درستی به ایستگاه متصل شود.

#

تعلیق پروازهای شرکت هواپیمایی اردن به بیروت

شرکت هواپیمایی پادشاهی اردن امروز (یکشنبه) اعلام کرد که به دلیل شرایط پرتنش کنونی، این شرکت پروازهایش به بیروت را به حالت تعلیق در آورده است.

 

صدور احکام متناسب‌‌سازی بازنشستگان تامین‌اجتماعی

 

جزئیات جدید از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد که براساس تصمیم اخذا شده فی‌مابین سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان به زودی احکام متناسب‌سازی صادر خواهد شود.

 

همهٔ پناهگاه‌های عمومی تل‌آویو باز شد

شهرداری تل‌آویو: به دستور فرماندهی امنیت داخلی تمامی پناهگاه‌های عمومی باز است.

تل‌آویو ۲۴۰ پناهگاه عمومی دارد که در سراسر آن پراکنده است.

این ۲ نفر در پوشش مسافرکش به زنان تعرض می‌کردند

 

جانشین انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری عاملان ‌مزاحمت و تعرض برای نوامیس با تلاش ماموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی ‌استان البرز خبر داد و گفت: تصاویر بدون پوشش این دو متهم با دستور مقام قضایی ‌برای شناسایی سایر شاکیان منتشر می‌شود.‌

سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام این خبر بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از بانوان مبنی بر مزاحمت و تعرض برای نوامیس توسط ۲ نفر در پوشش مسافرکش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات علمی و تخصصی سرانجام طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی ۲ متهم را در این خصوص شناسایی و دستگیر کردند.۴ شهریور

مربی اسطوره‌ای فوتبال آلمان درگذشت

کریستوف دام که در فصل ۹۲-۱۹۹۱ با اشتوتگارت قهرمان بوندسلیگا شده بود و سابقه هدایت تیم‌های کلن، بایرلورکوزن و اینتراخت فرانکفورت را در کارنامه داشت، پس از مبارزه طولانی با بیماری سرطان در سن ۷۰ سالگی درگذشت.

قیمت یک کیلو زعفران ۶۵‌میلیون تومان اعلام شد.

غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران:

نرخ کنونی هر کیلو زعفران دسته ۶۵ میلیون تومان، پوشال ۸۷ تا ۸۸ میلیون تومان، سرگل ۹۲ تا ۹۴ میلیون تومان و نگین ۱۰۲ میلیون تومان است.دم کردن زعفران

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه