ارسال به دیگران پرینت

تالاب‌های گیلان | معرفی تالاب‌های گیلان

معرفی تالاب‌های گیلان و مکان های دیدنی آن | ماجراجویان این مطلب را از دست ندهند +تصویر

تالاب‌های گیلان میزبان گونه‌های متنوعی از گیاهان و جانوران هستند که بسیاری از آنها به طور ویژه به این محیط‌ها وابسته‌اند. اگر دوست دارید به تالاب‌های گیلان سفر کنید این مطلب را بخوانید.

معرفی تالاب‌های گیلان و مکان های دیدنی آن | ماجراجویان این مطلب را از دست ندهند +تصویر

معرفی تالاب‌های گیلان و مکان های دیدنی آن

تالاب‌های گیلان میزبان گونه‌های متنوعی از گیاهان و جانوران هستند که بسیاری از آنها به طور ویژه به این محیط‌ها وابسته‌اند. اگر دوست دارید به تالاب‌های گیلان سفر کنید این مطلب را بخوانید.

تالاب‌ها یکی از مهمترین اکوسیستم‌های طبیعی هستند. به طور معمول بین خشکی و آب قرار دارند. این مناطق به طور دائمی یا موقت زیستگاه بسیاری از جانوران و گیاهان هستند. تالاب‌ها نقش مهمی در حفظ تنوع زیستی، تنظیم آب و هوا و تصویه آب دارند.

 تالاب‌های گیلان میزبان گونه‌های متنوعی از گیاهان و جانوران هستند که بسیاری از آنها به طور ویژه به این محیط‌ها وابسته‌اند. پرندگان آبزی، دوزیستان، ماهی‌ها، و گیاهان آبی از جمله موجودات مهم تالاب‌ها هستند. 

تالاب سوستان

سوستان

در نزدیکی لاهیجان در روستایی به نام سوستان تالابی با همین اسم وجود دارد. آب این تالاب شیرین است و حیوانات آبزی و پرندگان متعددی در این تالاب زندگی ‌می‌کنند. نیلوفرهای آبی روی تالاب را پوشانده‌اند و دورتا دور تالاب را گیاهان و نیزارها محصور کرده‌اند. اگر به پیاده‌روی علاقه مند هستید نزدیک این تالاب جنگلی وجود دارد که بهترین مکان برای راه رفتن است. همچنین کسانی که علاقه‌مند به عکاسی هستند این تالاب و طبیعت اطرافش خوراک عکاسی و عکاس‌ها است. از دیگر تفریحاتی که می‌توانید بعد از رفتن به این تالاب انجام دهید؛ ماهیگیری است که ساعت‌ها سکوت و زیبایی به شما هدیه می‌کند.

برای رفتن به تالاب سوستان باید به گیلان، پنج کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان، نزدیکی روستای سوستان بروید.

تالاب چاف

چاف

در آب و هوایی مرطوب و در احاطه درختان پرپشت و کم ارتفاع گنجینه‌ای در وسط آن خواهید دید؛ تالاب چاف. زیبایی این تالاب زبان زد خاص و عام است و یکی از مناطقی است که در طول عمر خود باید به آن سفر کنید و از نزدیکی این زیبایی را لمس کنید. این تالاب منطقه‌ای حفاظت شده است و شکار در آن ممنوع است. اطراف تالاب پیاده‌روی کنید و از این همه معجزه به وجد بیایید. همچنین می‌تئانید با قایق‌های پدالی در سطح این تالاب قایق‌سواری کنید و یک تعطیلات تمام عیار داشته باشید.

برای رفتن به تالاب چاف باید به گیلان، حاشیه شهرستان چاف، ۱۳ کیلومتری شمال شرقی شهر لنگرود بروید.

تالاب جوکندان

جوکندان

یک تالاب قدیمی که احداث آن به دهه 70 برمی‌گردد. با وجود حیوانات و گیاهان نادر این تالاب در لیست حفاظت شده‌ها قرار دارد. دیدن این تالاب به شما احساس حضور داشتن در فیلم‌های سرد اروپایی را می‌دهد. آلاچیق‌های چوبی که تا روی سطح آب کشیده شده‌اند و چوب‌هایشان به دلیل رطوبت مجود در هوا خیس شده‌اند. می‌توانید در آلاچیق بایستید و از دیدن منظره‌ای که تا آخر عمر در خاطرتان خواهد ماند لذت ببرید.

برای رفتن به تالاب جوکندان باید به گیلان شهرستان تالش بروید.

تالاب استیل

استیل

طبیعت در تالاب استیل به اوج خودش می‌رسد و از هرطرفی شما را با یک تصویر جدید و جذاب محو تماشا می‌کند. کوهستان، جنگل، مزارع و کشتزارها گوشه‌ای از زیبایی است که منتظر چشم‌های شما است. این تالاب به دلیل وجود گونه های خاص گیاهی به ویژه گونه کمیاب توسکای شناور به دریاچه متحرک یا تالاب درختان شناور نیز معروف است. همچنین حضور پرندگان مهاجر نیز زیبایی این تالاب را دوچندان کرده است.

برای رفتن به تالاب استیل باید به گیلان، ۷ کیلومتری شهر آستارا، حاشیه جاده رشت به آستارا بروید.

تالاب سیاه درویشان

سیاه درویشان

چشم‌هایتان را ببنید و دشتی پر از شقایق سرخ تصور کنید که در مرکز آن تالابی نقرابی رنگ قرار دارد. این فقط بخش کوچکی از زیبایی تالاب سیاه درویشان است که می‌توان با استفاده از کلمات آن را توصیف کرد.  در اطراف این تالاب مردمی زندگی می کنند که شغل آنها کاشت برنج، مرکبات، توتون و صیفی جات است. این تالاب همچنین محل زندگی پرندگان مختلفی همچون کیلار، لک لک، خوتکای پر سفید و فیلوش و انواع آبزیان است. ماسوله رودخان، قلعه رودخان و پسیخان سه رودخانه مهمی هستند که به این تالاب منتهی می شوند. یکی از تفریح‌هایی که در این تالاب می‌تواند شما را سر شوق بیاورد ماهیگیری است.

برای رفتن به تالاب سیاه درویشان باید به گیلان، شهرستان صومعه سرا، روستای سیاه درویشان بروید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه