ارسال به دیگران پرینت

نیروهای هوافضا

درهم شکستن بُت ۸۰ساله کرملین | مسکو نیروهای هوافضا را عازم جبهه نبرد کرد!

گزارش‌های داخلی روسیه نشان می‌دهند که رهبر کرملین برای عقب‌راندن ارتش اوکراین از منطقه کورسک، به نیروی هوافضای روسیه متوسل شده است.

درهم شکستن بُت ۸۰ساله کرملین |  مسکو نیروهای هوافضا را عازم جبهه نبرد کرد!

بر اساس گزارش یک رسانه تحقیقاتی مستقل روسیه، این کشور به دلیل کمبود نیروی انسانی در جریان تجاوز اوکراین به کورسک، یک هنگ از نیروهای هوافضای خود را برای دفاع از این منطقه مستقر کرده است.

 نشریه ایمپورتنت استوریز در روز یک‌شنبه گزارش داد که «نیروهای فضایی» ولادیمیر پوتین پس از حمله فرامرزی اوکراین به کورسک روسیه که ظاهراً مسکو را غافلگیر ساخت، مأموریت یافتند تا نیروهای اوکراین را عقب برانند.

الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در ۱۵ آگوست گفت که نیروهای اوکراینی تاکنون کنترل ۱۱۳۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه و ۸۲ شهرک در کورسک را به دست گرفته‌اند.

مقیاس این حمله قابل توجه است. گزارش شده که نسبت به آنچه مسکو از ابتدای سال جاری از اوکراین اشغال کرده، کی‌یف قلمروهای بیشتری را از منطقه کورسک ظرف چند روز به دست آورده است. نیروهای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هیچ نشانه‌ای از کندشدن نشان نمی‌دهند.

این همچنین اولین‌بار است که از زمان جنگ جهانی دوم، نیروهای خارجی خاک روسیه را تصرف می‌کنند.

به نقل از یک منبع مطلع، نشریه روسی اعلام کرد که یک هنگ موتوریزه موقت نیروهای هوافضای روسیه در کورسک که با منطقه سومی اوکراین هم‌مرز است، مستقر شده است. این واحد که بین ماه‌های می و ژوئن تشکیل شده، شامل پرسنل شرکت‌های امنیتی و لجستیکی، مهندسان، مکانیک‌ها، برخی افسران و پرسنل یک فرودگاه فضایی روسیه است. همچنین پرسنلی از انبارهای ویژه نیروهای هوافضایی و ایستگاه‌های راداری در منطقه ورونژ روسیه که قبلا مسئولیت نظارت بر بازدارنده هسته‌ای این کشور را بر عهده داشتند، حضور دارند.

مؤسسه مطالعات جنگ در آخرین تحلیل خود از این درگیری در روز یکشنبه گفت که حمله به کورسک همچنین روسیه را مجبور به استقرار مجدد نیروهای خود از خط مقدم در اوکراین می‌کند. این مؤسسه افزود: «مراحل احتمالی بعدی جنگ در داخل روسیه به نیروی انسانی و تجهیزات بیشتری از روسیه برای این منطقه نیاز خواهد داشت».

این اندیشکده به مقاله‌ای ۱۷ آگوست وال‌استریت ژورنال اشاره کرد که طبق آن، حدود ۵۰۰۰ نفر نیروی مسکو تا ۱۳ آگوست از اوکراین به کورسک منتقل شدند. مؤسسه مطالعات جنگ گفت: «این گزارش تا حدی با گزارشی مطابقت دارد که بر اساس آن، نیروهای روسی تا ۱۱ آگوست ۱۱ گردان را به خط مقدم منطقه کورسک اعزام کرده بودند».

این اندیشکده افزود: «از هفته اول حمله اوکراین، مسکو نیرو‌های بیشتری را به منطقه کورسک اعزام داشته و احتمالاً بیش از ۵۰۰۰ نفر را به طور کلی در این منطقه مستقر کرده است». این مؤسسه خاطرنشان کرد میزان دقیق نیروی انسانی و تجهیزاتی که برای باز پس گیری کورسک نیاز است، به این بستگی دارد که نیروهای زلنسکی از شهرک‌های تازه تصرف‌شده به چه شکل دفاع کنند.

 

منبع : اکو ایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه