ارسال به دیگران پرینت

جاذبه های گردشگری | آبشارهای قزوین

اطراف قزوین کجا برویم ؟ | خنک ترین آبشار های اطراف قزوین

قزوین، شهری با قدمتی دیرینه و غنی از تاریخ و فرهنگ، همواره یکی از مقاصد جذاب گردشگری در ایران بوده است. 

اطراف قزوین کجا برویم ؟ | خنک ترین آبشار های اطراف قزوین

قزوین؛ نگین تاریخی ایران

قزوین، شهری با قدمتی دیرینه و غنی از تاریخ و فرهنگ، همواره یکی از مقاصد جذاب گردشگری در ایران بوده است. این شهر که در گذشته پایتخت چندین سلسله بوده، آثار تاریخی و معماری ارزشمندی را در دل خود جای داده است. از بناهای تاریخی باشکوه گرفته تا طبیعت بکر و چشم‌نواز، قزوین همه چیز برای یک سفر دلنشین را دارد.

دریاچه اُوان قزوین

1

منبع آب این دریاچه، چشمه‌های زیرزمینی بوده و در عمیق‌ترین نقطه، 7.5 متر عمق دارد. در این منطقه خوش آب‌و‌هوا می‌توان به قایق‌سواری پرداخت یا تنها در ساحل دریاچه مشغول استراحت شد. به دلیل وجود جاده‌ی آسفالته، رفت‌وآمد به این منطقه راحت است و در کنار آن برای گردشگران، امکانات رفاهی تدارک دیده شده.اگر دریاچه اُوان قزوین سر زدید، به جز قایق سواری می‌توانید به کوه‎‌نوردی در کوه‌های اطراف آن هم بروید. برای دوستداران ورزش‌های روی یخ هم، زمستان این دریاچه می‌تواند بسیار جذاب باشد، چراکه آب یخ می‌زند و امکان اسکیت‌سواری فراهم می‌شود.

برای رفتن به دریاچه اوان، باید به سمت الموت در 75 کیلومتری شهر قزوین بروید.

 

غار سفید آب

1

غار سفید آب را می‌توانید در چهار کیلومتری روستایی به همین نام، در دل کوه سفید چشمه پیدا کنید. این غار که گفته می‌شود بین 250 تا 290 میلیون سال قدمت داشته باشد، از سطح دریا 2400 متر ارتفاع دارد و هوا در محدوده‌ی آن بسیار مطبوع و مناسب است. علاوه براین، وجود انواع عوارض زمین‌شناسی مانند بافت‌های گل کلمی، استلاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها بر جذابیت این جاذبه‌ طبیعی قزوین افزوده است. در عمیق‌ترین نقاط، عمق این غار به 50 متر هم می‌رسد و بخش زیادی از آن را آب پر کرده است.

برای رفتن به غار سفید آب باید به منطقه‌ی الموت قزوین بروید و از آنجا 4 کیلومتر به سمت روستای سفید آب طی کنید.

 

آبشار ورچر

1

آبشار ورچر یا ورچور ارتفاعی بیش از دارد و اطراف آن را صخره‌های سخت و عظیمی فرا گرفته است که در میان آن‌ها می‌توانید گیاهانی مانند ون و بید را ببینید. در اطراف این آبشار، به جز روستا، یک قلعه تاریخی به نام سنگرود وجود دارد که طبق نظر کارشناسان کاربرد نظامی داشته و قدمت آن به دوره ساسانیان برمی‌گردد!

برای سر زدن به این منطقه، بهترین زمان بهار و تابستان است؛ چراکه آب در پایین‎‌ترین ارتفاع قرار می‌گیرد و شما راحت‌تر می‌توانید مسیر را طی کنید.

برای بازدید از آبشار ورچر یا ورچور لازم است تا خود را به روستای رزجرد در بخش‌های مرکز قزوین برسانید. این آبشار در 6 کیلومتری شرق روستا واقع شده.

چشمه الله بلاغی

1

این چشمه با فاصله‌ای کم از روستای ماهین واقع شده که از توابع بخش طارم سفلی در شهرستان قزوین محسوب می‌شود. می‌گویند که آب این چشمه خواص درمانی دارد و برای دفع انواع سنگ کلیه یا سنگ مثانه مفید است. با این وجود، دسترسی به این چشمه کمی سخت به‌نظر می‌رسد و امکانات مناسبی برای گردشگران ندارد.

برای رفتن به چشمه الله بلاغی، لازم است تا به بخش طارم در شمال غربی استان قزوین بروید.

پارک جنگلی باراجین

1

این منطقه به همراه دهکده‌ی طبیعت، در نزدیکی شهر قزوین واقع شده و از این ناحیه می‌توان تمام شهر را مشاهده کرد. وجود رودخانه‌ی ارنزک، هوای خنک و مطبوع را برای منطقه به ارمغان آورده و می‌توان در کنار آن پیک‌نیک برگزار کرد یا به پیاده‌روی پرداخت. همچنین در این پارک امکاناتی از جمله دوچرخه‌سواری، شهربازی، باغ‌وحش و غیره برای گردشگران فراهم شده است.

اگر هم به حیوانات علاقه‌ی زیادی دارید، اینجا می‌توانید در بخش "دهکده طبیعت" از نزدیک آن‌ها را ببینید و به آن‌ها غذا بدهید.

برای رفتن به پارک جنگلی باراجین، باید به دوکیلومتری شمال قزوین سر بزنید.

دره گرماگلو

1

اگر اهل تنگه‌نوردی و چالش‌های هیجان‌انگیز هستید و در ضمن می‌خواهید در این تابستان هم به یک منطقه خنک بروید، دره گرماگلو همان چیزی است که رویایش را دارید!

این دره‌ که بر اثر حرکت یک رودخانه قدیمی ایجاد شده، تنگه‌ای باریک است که عرض آن در محل‌های مختلف تغییر می‌کند. از آن‌جا که امکانات چندانی در این محل وجود ندارد، لازم است که خود را برای کمپ زدن و استراحت به شیوه‌ی کمپینگ آماده کنید. حتما همراه خود یک دست لباس گرم هم به همراه داشته باشید؛ چون هیچ معلوم نیست هوا آنجا چقدر سرد می‌شود!

برای رفتن به دره گرماگلو باید از قزوین به الموت رفته و بعد به سمت شرقی آن حرکت کنید. به روستای گازرخان که رسیدید، لازم است تا در پایین‌دست به حرکت ادامه بدهید تا به دره برسید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • عبداللهی ارسالی در

      سلام... آبشار روستای منصور در منطقه آوج رو هم معرفی کنید

    • ناشناس ارسالی در

      رودخونه ی. شاهرود خوزنان با دهها ابشار در منتهی الیه شرق استان قزوین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه