ارسال به دیگران پرینت

آبشارهای اطراف بندرعباس | جاذبه گردشگری بندرعباس

تابستان اطراف بندرعباس کجا برویم؟ | خوش آب و هوا ترین مکان های اطراف بندرعباس

بندر عباس، واقع در جنوب ایران، یکی از مقاصد برجسته تابستانی است که با زیبایی‌های طبیعی و جذابیت‌های فرهنگی خود، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای مسافران فراهم می‌آورد. این شهر، به‌ویژه در فصل تابستان، به‌خاطر آب و هوای گرم و مرطوب، مناظر طبیعی خیره‌کننده، و امکانات تفریحی منحصر به فردش، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

تابستان اطراف بندرعباس کجا برویم؟ | خوش آب و هوا ترین مکان های اطراف بندرعباس

جاذبه گردشگری

بندر عباس، واقع در جنوب ایران، یکی از مقاصد برجسته تابستانی است که با زیبایی‌های طبیعی و جذابیت‌های فرهنگی خود، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای مسافران فراهم می‌آورد. این شهر، به‌ویژه در فصل تابستان، به‌خاطر آب و هوای گرم و مرطوب، مناظر طبیعی خیره‌کننده، و امکانات تفریحی منحصر به فردش، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

 

 

 

روستای ماشاری در سیاهو

1

ماشاری یکی از روستاهای توابع دهستان سیاهو به‌‎حساب می‌آید و پر است از باغستان‌های مرکبات، انبه و البته خرما. اگر دیدن کلمه‌ی "مرکبات" تعجب کرده‌اید، اجازه بدهید این را هم اضافه کنیم که همه‌ساله جشنواره‌ای به نام جشنواره‌ نارنگی هم در سیاهو برپا می‍شود.

روستای سیخوران یا سنخرو

1

این بهشت کوچک از توابع دهستان شمیل بوده و گفته می‌شود که این روستا در دوره‌ی قاجار بنا نهاده شده است. از آنجا که اطراف آن را کوه‌های سیخوران، شانگ و کوه سرخ احاطه کرده‌اند، ییلاقی بی‌نظیر و خنک در دل گرمای جنوب ایجاد کرده است. بنابراین اگر اهل کوه‌نوردی هستید، این منطقه می‌تواند یکی از پاتوق‌های جدید شما برای فتح قله‌های تازه باشد.

روستای سیخوران هم مثل ماشاری به نارنگی‌هایش معروف است اما در کنار آن پرورش موز هم در این ناحیه رواج زیادی دارد. باغ‌های پلکانی این منطقه هم از دیگر جاذبه‌های روستای سیخوران هستند که به‌خصوص در فصل تابستان و برداشت محصول جذابیتی چندین برابر پیدا می‌کنند.

از این روستا در ییلاقات هرمزگان هم رودی می‌گذرد که به "جاماش" معروف است و نه‌تنها به زیبایی آن افزوده، بلکه یکی از دلایل آب‌وهوای فوق‌العاده‌ی آن هم هست.

برای رفتن به روستای سیخوران باید از بندرعباس حدود 80 کیلومتر به سمت شمال حرکت کنید.برای رسیدن به روستای ماشاری، حدود 5 کیلومتر مسیر خاکی و صعب العبور را پیش رو دارید که نمی‌توان آن را با خودرو طی کرد اما جا نزنید و به میانگین دمای این روستای کوچک فکر کنید: 25 درجه‌ی سانتی گراد!

در کنار تمام زیبایی‌ها و جذابیت‌های ماشاری، رودی هم به نام هماگ یا جاماش تمام فصول سال را جریان دارد که به تعدیل دمای این روستای کوچک کمک زیادی می‌کند. درضمن، در سفر به این منطقه، این نکته را به خاطر داشته باشید که این جاذبه‌ی فوق‌العاده از ییلاقات هرمزگان متاسفانه از نظر آب شرب با مشکل روبه‌‎رو است؛ درنتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا با خودتان کمی آب همراه داشته باشید.

برای رفتن به روستای ماشاری باید از بندرعباس، 75 کیلومتر به سمت شمال حرکت کنید.

منطقه حفاظت شده گنو، کوه و چشمه آب گرم

1

این منطقه‌ی حفاظت شده، بیش از 40 هکتار وسعت دارد و کوه گنو با ارتفاع 2347 متر در آن جا خوش کرده است و یکی از بهترین ییلاقات هرمزگان به‌حساب می‌آید. گنو، سرشار از گونه‌های گیاهی و جانوری جذاب است که گردشگران را به سوی خود می‌کشد.

این را هم بگوییم که به دلیل خاص بودن گونه‌های حیوانی و گیاهی این ناحیه، مهم است که موارد لازم را در هنگام طبیعت‌‌گردی رعایت کنید و در حفظ این میراث طبیعی کوشا باشید.

برای رفتن به منطقه حفاظت شده گنو باید از شهر بندرعباس حدود 30 کیلومتر به سمت شمال شرق بروید.

چشمه آب گرم گنو

چشمه‌ آبگرم گنو در بطن کوه واقع شده و خواص درمانی زیادی دارد. آب چشمه‌ آبگرم گنو در خود مواد معدنی مختلفی از جمله کلروسدیم و انواعی از ترکیبات گوگرد را دارد که نقش مهمی در تسکین دردهای مفصلی و استخوانی دارند؛ همچنین آب‌های غیرقابل زیست این چشمه، تنها میزبان نوعی ماهی منحصربه‌فرد است که به آن "آفانیوس گینوئیس" می‌گویند.

برای رفتن به چشمه آب گرم گنو باید از شهر بندرعباس 34 کیلومتر به سمت شمال شرقی بروید.

روستای شمیل، یک شهر تازه از قدیمی‌ترین ییلاقات هرمزگان

1

این منطقه‌ی خاص و خوش‌ آب‌وهوا اسفندماه سال 1402 به شهر تبدیل شده و نکته‌ی جذاب و مهم درمورد این ناحیه این است که قدمت آن به دوره‌  پیش از اسلام باز می‌گردد؛ هرچند که نشانه‌های زیادی برای اثبات این موضوع باقی نمانده است.

شمیل در تاریخ ایران هم نقش مهمی ایفا کرده است؛ در زمان حکومت شاه عباس، برخی نیروهای پرتغالی و انگلیسی اختیار منطقه جنوب را در دست گرفتند و شاه برای باز پس گیری بندرعباس به سمت شمیل لشکر کشید. پس از اینکه شاه عباس به این منطقه رسید، دستورداد تا شب را در دشتی در این ناحیه چادر بزنند که به همین واسطه، پس از آن "شاه میل" نامیده شد.

صنایع دستی شمیل و حتی پوشش محلی مردم این ناحیه از جذابیت‌هایی که است در کنار لذت بردن از آب‌وهوای آن، خوب است تا مورد توجه قرار بدهید. به پوشش زنان شمیل "کندوره" می‌گفتند که شامل پیراهن نخی رنگی، شلوار، چادر و روسری بوده است و هنوز هم برخی مردم محلی آن را به تن می‌کنند.

برای رفتن به روستای شمیل باید از بندرعباس 80 کیلومتر به سمت شمال شرقی حرکت کنید.

آبشارهای شمیل، جایی خنک برای رفع خستگی از گرما

1

در شهر شمیل، آبشارهایی وجود دارند که می‌توانید در اطراف بنشینید و از هوای فوق‌العاده و طبیعت بی‌همتای آن لذت ببرید. شاید جذاب‌ترین آن‌ها آبشار پلکانی بدو باشد که در برای رسیدن به آن باید از مرکز استان 50 کیلومتر را به سمت شمال غرب طی کنید. باورکردنی نیست که چطور این آبشار پلکانی مسیر را از بالای کوه رو به پایین طی می‌کند...

آبشار تزرج هم یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه است که در نزدیکی روستای برآفتاب و در 175 کیلومتری شمال بندرعباس قرار گرفته و برای گذراندن یک تعطیلات آرام در هوای خنک، بهترین گزینه است.

در این مطلب از بهترین ییلاقات هرمزگان و بندرعباس گفتیم که می‌توانید طی فصل تابستان به آن‌ها سر بزنید؛ پس دفعه‌ی بعد که از گرمای هوا گله داشتید، کافی است تا وسایلتان را جمع کنید و به یکی از این مناطق ییلاقی سر بزنید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • عبدالله رستمی ارسالی در

      اهالی بندر تشریف بیاورید شهر رابر هوای عالی

    • علی ارسالی در

      تابستان تو خونه زیر کولر میخواهی وزن کم کنی تو
      خیابان

    • محمد حسین ارسالی در

      آخه تو اون گرمای ۵۰ درجه تابستان جنوب کی پا میشه بره بندر عباس!🥵🥵🥵

    • احمد ارسالی در

      این ادرسها درست نیست مخصوصا اولی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه